Ik zit er even doorheen!

Hallo.

Ik zie het allemaal even niet meer zitten met Ruben.
Sinds een paar dagen is het van een lachebekkie naar een zeurkous verandert, en het word steeds erger.

Bijvoorbeeld:
Als hij de fles krijgt stop ik halverwege altijd even zodat hij kan boeren, normaal is dat geen probleem maar de tegenwoordig krijg ik dan protest.

Dan mag hij altijd even spelen, en houd dat zo een half uur tot een uur vol, de laaste dagen begint hij na een kwartier eerst te jengelen en daarna te brullen uit eindelijk pak ik hem dan op en ga met hem op de bank zitten en even een tekenfilm kijken dit gaat goed tot 10 min en dan is het weer mis.

meestal leg ik hem dan op bed, maar dan gaat hij gewoon verder met brullen soms wel een half uur, voor hij in slaap valt.
Voorheen legde ik hem dan op bed en jengelde hij zachtjes misschien maar 5 min of je hoorde hem helemaal niet.

Wat zou er toch aan de hand zijn? ik weet het echt even niet meer!
Vorige week was ik ziek en is hij groot en deels bij mijn moeder geweest, misschien heeft ze hem wel te veel verwend.
En hij knaagt verschrikkelijk veel op zijn knuisje, zou er een tandje aan kunnen komen.
of zal dit weer een periode van uitproberen zijn.

Is er iemdand die dit gedrag herkent.
Want ik word hier zo moe van!

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

Hoi Marianne,

Het zou inderdaad weleens heel goed een tandje kunnen zijn. Heeft hij ook dunnere poepluiers?

Misschien geeft hij wel protest als je halverwege de fles even weghaalt, omdat hij net een “stand” had gevonden waarin zijn tandvlees het minst zeer doet tijdens het drinken. En hij weet dat hij dan weer opnieuw moet beginnen met een zo pijnloos mogelijke stand te zoeken met zijn mondje tegen de speen aan.

Het jengelen wat hij doet terwijl hij normaal gezien altijd even speelt, kan erop duiden dat hij moe is en gewoon liever in zijn bedje ligt dan speelt. Probeer maar eens uit om hem desnoods meteen na de fles in bed te leggen.

Hoe ziet zijn dagritme eruit en op welke tijden ligt hij echt in zijn bedje?

Ons oudste dochtertje kon destijds ook haar rust maar niet vinden, maar die was de hele dag beneden. In de box, in haar wipstoeltje, op schoot, op het speelkleed.
En regelmatig jengelen en huilen.

Achteraf bleek dat ze gewoon meer rust nodig had en liever in haar bedje uit lag te rusten. We zijn toen begonnen om haar elke keer dat ze huilde en zich begon te strekken (alsof ze zich loswurmde uit onze armen) gewoon lekker boven in bedje te leggen en dan viel ze nagenoeg meteen in slaap.

Nu met ons jongste dochtertje ben ik daar veel eerder mee begonnen. In elk geval na de tussen-de-middag-voeding ging ze sowieso haar bedje in. Zij zit al sinds de leeftijd die jouw Ruben nu heeft op een volledig middagslaapje. Sliep ze zo helemaal door tot de volgende voeding van eind van de middag.

Dus ook al gaat hij nu ook niet meteen slapen, hij moet ritme zien te vinden.

Zoals ik jouw verhaal lees, zitten er tandjes in de weg en zit Ruben ook zichzelf daardoor wat in de weg.

Je zou Dentinox kunnen halen bij de apotheek. Dat zijn druppeltjes waar je het pijnlijke tandvlees mee in kunt smeren.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Hoi Sje.

Het dagritme ziet er van Ruben als volgt uit.

8:00 uur Aankleden en dan de fles
9:00tm9:30 Even spelen en dan op bed.

12:00 uur De fles.
13:00-13:30 Even spelen en dan op bed.

15:30 uur Fruithapje.
16:00 uur De Fles
17:00-17:30 Even spelen en dan weer op bed.

19:30 uur Onder de douche en dan de Fles en op bed.
en slaapt dan door tot de volgende morgen en dan moet hem wakker maken, het is dus een echt slaapkop.

Maar hij is sind zaterdag ook wat snotterig maar gelukkig klaart het al weer een beetje op.

Hoi Marianne,

Hij heeft dus genoeg rust in zijn eigen bedje. Dus daar kan dat jengelen niet vandaan komen.

Snotterig zeg je? En zeurderig, en protest bij de fles?
Reken er maar op dat dat tandjes zijn. Heeft hij ook ietsje verhoging van tijd tot tijd? (Bij het doorkomen van tandjes is er nooit sprake van echter koorts, alleen wat verhoging. Anders is er iets anders aan de hand namelijk).

Let maar eens op zijn onderste tandvlees. Zou goed kunnen dat hij gewoon lekker vroeg met tandjes is.

De combinatie: jengelen/huilen, snotterig, protesteren bij de fles, verhoging, meer en dunner poepen dat duidt vrijwel altijd op tandjes.

Je hoeft overigens niet bang te zijn dat Ruben een zeurkous blijft tot de tandjes echt door zijn. Die dingen groeien in scheuten (herinner je je het doorkomen van verstandskiezen, dat ging ook met periodes), dus waarschijnlijk is-ie over een paar dagen weer de oude, zie je nog geen tandjes en over een poosje is het weer hetzelfde liedje. Tot de tandjes wel door zijn.

Zodra tandjes of kiesjes ook maar 1 klein puntje door het tandvlees gebroken zijn, zijn de zeurklachtjes ook meteen over.

Ik hoop echt voor je dat het dit gewoon is, want dit hoort er allemaal gewoon bij (hoe vervelend het allemaal ook is). Maar beter dit dan echt iets ernstigs toch?

Hou het wel in de gaten, want voor hetzelfde geld zit er een griepje dwars, zoals bij heel veel mensen in Nederland op het moment.

Beterschap met de kleine man, en hou ons op de hoogte!

We sluiten ons aan bij Sje, dit zijn duidelijk symptomen van tandjes krijgen.
Geef Ruben maar een lekker koele bijtring, dat helpt de pijn in zijn tandvlees weg te halen. Je kan ook Chamodent gebruiken, dat is een homeopatisch middeltje. Smeer met een wattenstaafje wat op zijn tandvlees en weg is de pijn!
Maar wat Sje ook nog zegt, het kan idd ook een griepje zijn…
In ieder geval beterschap met de kleine man…

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
en Fajah (17-11-2004)

Hij heeft inderdaat ook een beetje verhoging normaal is het altijd 36,5/36,6 mar de laatse dagen 36,8/36,9
En de ontlasting is ook anders dan anders, normaal is het altijd 1 volle luier op een dag de laatse 2 weken is het dan een dag je wel of 2 dagen niet en zoms 2 op 1 dag.

Dus het zouden inderdaat de tandjes wel eens kunnen zijn , verder voel en zie ik nog niks maar ik hou het in de gaten.

Hoi Marianne,

Ja hoor Marianne, zoals je dat van die verhoging en die luiers beschrijft: Tandjes!

Grote kans als Ruben over een paar dagen weer goed in zijn velletje zit dat er verder nog helemaal niks te zien is hoor. Kan best nog een paar maanden duren voordat het eerste tandje echt doorkomt. Gemiddeld is dat bij ongeveer een half jaar, maar er zitten uitschieters bij.

Dus maak je geen zorgen als er straks nog niks te zien is. Die kleine Ruben is gewoon aan het worstelen met zijn melkgebit.

Dus knuffel hem maar lekker veel want hij kan er ook niks aan doen dat-ie niet lekker in zijn velletje zit!