Ik zit er doorheen

Hoi lieve allemaal,

Ik heb een lieve dochter van nu 14 weken. Ik ben alleen af en toe helemaal klaar met haar.
Ik weet dat het niet geoorloofd is het te zeggen, maar ik zit er echt zwaar doorheen.
Ze is geboren met een zogenoemde slechte start. Ze heeft 4 minuten geen zuurstof gehad en heeft 3 dagen in het UMC gelegen aan de hersenmonitor. Daarna mochten we terug naar ons eigen ziekenhuis omdat ze nog moest leren drinken. Vanaf dat moment is al op gemerkt dat het een prikkelbaar kindje is.
Na een week mocht ze mee naar huis, maar hier had ze erg veel problemen met slapen/ Vanaf 3 weken bakeren we haar in en dat gaat goed. Vanaf 6 weken zijn we begonnen om regelmatig een flesje aan te bieden. Die pakte ze goed en ook de borst. Echter vanaf de 10 weken is ze de fles beginne te weigeren. We hebben al van alles geprobeerd, maar we hebben vooral het idee dat het haar karakter is. Want soms pakt ze hem wel heel goed. De andere keren hoef je maar met een flesje in de buurt te komen of ze wordt hysterisch. Ze heeft trouwens ook nog nooit een speentje gewild (heb heel de winkel al gehad) Sinds 2 weken heeft ze echter besloten ook moeilijk te doen aan de borst. Ze drinkt 1 borst en zet het daarna op een huilen. Dan wil ze een uur lang niets hebben en als we haar dan te bed leggen wil ze wel ineens de andere borst. Haar deze te weigeren onder het motto van “je leert het maar in 1 keer drinken” is ook al geen succes. Aangezien ze de fles en borst nu niet lekker pakt vind ik het heel moeilijk om te zeggen van; dan stop ik maar volledig met de borst bijv. Kinderdagverblijf heeft me afgelopen week wel verteld dat ze zo niet met haar kunnen doorgaan :’( Ja wat moet je dan…
Op dit moment put ze me lichamelijk en geestelijk helemaal uit. CB gooit alles maar op de bevalling, wat ik zelf erg kort door de bocht vind. Het zal er mee te maken kunnen hebben, maar om nu alles er op te gooien. O ja, ze drinkt nog steeds 7-8 keer per dag.
Kan iemand me iets van tips/advies geven? Want ik weet het echt niet meer.

Hoi hoi,

ten eerste kan ik het heel goed begrijpen dat je er doorheen zit en nee, het is niet erg dat je zegt ik zit er doorheen!! Ik heb zelf een PPD gehad en zei zelfs dat ik mijn kind helemaal niet meer wilde, wetende dat het aan de hormonen lag en niet aan mij… Je mag zeggen dat je je kind even helemaal beu bent!! Misschien kan je je kindje aan iemand anders uitbesteden voor een dagje?

Verder schrijf je dat je kindje maar graag aan 1 borst drinkt…misschien heeft het met de houding te maken? Overstrekt je kindje bij het huilen? Heeft ze veel krampjes / spugen? Voorkeurshouding? Misschien zit er dan een blokkade in het nekje en zou je eens een osteopaat / manueel therapeut kunnen bezoeken. Bij ons heeft het wonderen verricht!

Heel veel succes er mee!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Wat een heftig verhaal. Logisch dat het je zwaar valt en je het af en toe helemaal hebt gehad. Er zullen hier meer moeders zijn die dat heel herkenbaar vinden hoor!

Heb je steun aan je partner/familie/vrienden? Lekker je kleine meid een dagje naar één van hen brengen en zelf iets doen waardoor je lekker kan bijtanken.
En als dat niet helpt en je blijft je zo gedeprimeerd voelen, ga naar je huisarts en doe daar je verhaal. Wie weet kan je huisarts je nog een goed advies geven, misschien wel over hulp voor jezelf en/of ondersteuning bij de zorg voor je dochter.

Oh, en misschien een beetje ‘makkelijk’: maar je dochter zit nu ook in een sprong (zie Oei ik Groei of het topic ‘Sprongetje’ in Mama’s Hoekje). Daardoor kan haar al pittige temperament nog heftiger door worden en ook haar drinkgedrag door bemoeilijkt worden. Dat sprongetje gaat vanzelf weer over, daar kan je helaas weinig aan doen.

Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh meid lastig allemaal he. Het helemaal niet raar dat je er doorheen zit. Ook is het zeker wel geoorloofd om te zeggen dat je er door heen zit. Het is allemaal ook nogal wat als ik jou verhaal zo lees. Zelfs bij moeders waar de bevalling bijvoorbeeld wel voorspoedig is gegaan of waarvan het kindje wel goed drinkt zitten er af en toe goed doorheen. Een heel normaal gevoel! En iets waar je geen schuldgevoel over moet hebben of je voor moet schamen.

Dit maakt het allemaal niet veel makkelijker en ik heb ook geen oplossing voor je, maar wilde dit graag even tegen je zeggen. Ik weet hoe moeilijk ik het zelf af en toe heb gehad en ik voelde me daar zo schuldig over. Ik dacht dat ik de enige was en dat ik een soort ontaarde moeder was…Ik dacht dat iedereen maar op die roze wolk aan het genieten was en ik maar aan het sukkelen was met van alles. Weet inmiddels dat dit zeker niet het geval is en dat veel moeders (ik denk bijna iedere moeder) deze momenten heeft. Ik heb zelf erg veel aan dit forum gehad. Dus welkom.

Ik hoop dat je ook snel tips krijgt. Maar ook als je even je hart wilt luchten is dit forum de plek!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dank je wel voor jullie reacties.
We lopen sinds 2 weken bij de lactatiekundige (voor de borstvoeding) Ze hadden het hier ook over een fase. Nu heb ik echt wel van de vorige sprongetjes wat mee gekregen, maar nu lijkt ze er zeg maar in te blijven hangen
Ik ben in ieder geval wel blij dat er ook echt meer moeders zijn die af en toe hun kind beu zijn. Je voelt je alleen zo schuldig over dat gevoel.
Ik loop sinds mijn bevalling bij medisch maatschappelijk werk. Hier heb ik in elk geval wel geleerd dat ik “kwaad” op haar mag zijn. Maar dat maakt het er allemaal niet beter op.
Ik vind het alleen zo moeilijk. Zou haar zo graag eigenlijk een weekendje willen wegbrengen, alleen ze pakt de fles zo moeilijk. Als ze niet of nauwelijks drinkt dan is dat ook niet echt ontspannend voor mij. Weet het gewoon niet meer

jeee heftig hoor en tuurlijk mag je er door heen zitten je bent ook maar een mens en dan eentje waar de hormonen nog volop door je lijf gieren, en begin is een dag met der weg te brengen als ze echt honger heeft eet ze echt wel.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Goed dat je al hulp hebt! Verwacht niet te snel resultaat hè en vergeet ook niet dat je nog druk bezig bent om te ontzwangeren. Dat kan ook wel het hele eerste jaar na de bevalling duren. Daar bovenop het mindere drinken van je dochter en het plaatje is compleet.

Breng haar eerst 'ns een middagje weg en kijk hoe dat gaat. Dan een dagje en dan desnoods een nacht. Echt doen hoor, als het dan écht niet gaat kunnen ze je altijd nog bellen en kan je d’r altijd weer ophalen. Maar niet geschoten is altijd mis en het kan zo ontzettend lekker en goed voor je zijn!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hallo crienie,

Ik vind het ook helemaal niet raar dat je je er door heen zit…
Ik heb een prosnatale depressie gehad en ga eens in de maand naar psygoloog om te praten en het helpt wel… maar maatschappelijk werkester is ook goed natuurlijk… Ik vind het ook van het cb een beetje raar om tezeggen… Maar idd is het wel eens goed voor je om alleen en of met je vriend/man eens weg tegaan… is wel lekker(ik had na een paar keer dat ik het los kon laten)… Levy heeft geen borstvoeding gehad maar gelijk fles en hij heeft tot 3 mnd slecht gedronken…(wil je geen naar gevoel geven)…
Ik zelf heb ik weleens ergere dingen gezegd maar niet gedaan gelukkig…

Ik hoop dat het gauw beter gaat met drinken?

Groetjes manon

Wow meiske wat een verhaal zeg ! Echt heel veel sterkte vanuit hier, maar heb helaas ook geen tips voor je. Wel ben ik het met de andere meiden eens dat je er een keer uit moet, dat is goed voor je en je kan dan hopelijk lekker ontspannen, maar snap je gevoel ook wel “als het drinken niet goed gaat, ga ik niet lekker weg”, maar ze kunnen je altijd bellen als het niet goed gaat en begin idd anders met een uurtje of 2 en bouw het zo op om weg te zijn. Wat betreft de ostheopaat is een aanrader, hier ook geholpne, bleek dat hij een knelling in zijn nekje had en dus drinken was ook een drama, zelfs in bad doen, luier verschonen noem maar op. Vervolgens paar keer geweest en ging een stuk beter, de eerste dagen na eerste behandeling niet, dus dacht “waar ben ik aan begonnen”, maar daarna super.
Hoop dat je er iets mee kan.
Gr. Natasja

[/url]

Voed je op vraag, of voed je op gezette tijden ? Wellicht dat ze dr schema om aan het gooien is. Om hier achter te kunnen komen zou je een dag op vraag kunnen voeden en de tijden dan opschrijven, verglijk deze met je eigen gezette tijden ( mits je die had ). Voed je op vraag, hou het dan ook enkele dagen bij, waarschijnlijk kun je daar dan uiteindelijk toch een patroon in vinden wat weer zou kunnen zorgen voor wat rust bij jezelf.

Probeer eens of het bv oma lukt een flesje te geven. Ga een middag weg en laat je kleine mop lekker bij oma, geen mama in de buurt dus wellicht dat ze dan wel drinkt uit een flesje van oma. Om dus maar een voorbeeld te noemen he, kan ook een zus of zo zijn. Maak je dan niet druk dat ze even niet zou drinken, want ze kan best wel een flesje missen voor een keertje.
Kleintjes voelen nog sneller dat mama niet goed in dr vel zit, dan dat mama het van zichzelf weet. Ook dit kan frustrerend voor haar zijn, ook al kun jij er zeker nu even niets aan doen, maar wellicht dat een middag ( liefst elke week zodat je er naar toe kunt leven ook ) voor jezelf, een uitkomst zou zijn.

De kleine meid heeft een moeilijke start gehad, ook dit zal ze moeten verwerken net zoals jij, alleen kan ze er nog niet over praten. Jullie kunnen hier beiden niks aan doen, dit is niemands schuld, maar wel heel moeilijk en frustrerend.

Niemand krijgt een gebruiksaanwijzing mee en alhoewel je in eerste instantie op een wolkje vertoefd als de kleine er is kan ik mij de momenten nog goed herinneren dat je met je handen in het haar zit omdat je domweg niet weet wat er is en hoe je er iets aan kunt doen. Dat op een wolkje vertoeven is dan bij jullie zowieso erg moeilijk geweest om de zorgen voor de kleine dame.

Houd rekening met sprongetjes, ook al gelooft niet iedereen daarin, dit moet je voor jezelf bepalen. Hier staan ze beschreven en tegelijkertijd kun je hier de meningen/gedachtes over lezen.
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=11990

Of er wellicht meer aan de hand is ( lichamelijk bv ) weet ik niet, ga er vanuit dat je gevoel het vaak bij het juiste eind heeft. Ik heb geen ervaring met osteopaten, maar wellicht dat je hier wel eens heen kan gaan. Zoek dan wel een goed aangeschreven osteopaat !

Verder ben ik ook benieuwd of je wel hulp hebt aan je partner of familie.

Succes, hopenlijk heb je iets aan de reacties hier.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

O en misschien heb ik nog een tip voor jullie om samen te kunnen doen. Heb je wel eens gedacht aan bayzwemmen/ babygym of iets? Wellicht dat het ontspannend werkt en je bouwt samen een leuke band op. Even smane uit se sleur en iets leuks gaan doen. Maar ook hier geld, verwacht niet dat het meteen de eerste keer leuk vindt, dat kan wel maar hoeft niet bij alle kindjes zo te zijn.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi allemaal,

Ik heb even een heel slechte week gehad. Maandag en dinsdag opgebeld door het kdv dat ze op een hele dag slechts 20cc ophad. Ze wilde de fles echt totaal niet. Ook de borst pakte ze niet lekker. Op aanraden van lactatiekundige maandag langs de huisarts gegaan om iets lichamelijks uit te sluiten. Leek ze in ieder geval allemaal in orde, voor de zekerheid toch een verwijzing naar de kinderarts. Echter ging het dinsdag zo slecht dat we terug naar de huisarts zijn gegaan die ons naar de eerste hulp heeft gestuurd. Hier is ze volledig onderzocht en ze kunnen niets vinden. Gaf haar daar de borst (ik voed overgens op verzoek en ze kwam overdag tussen de 3-4 uur en 's nachts is nog telkens een verassing) en ze dronk zoals ze in geen weken had gedronken. In 1 keer uit allebei de borsten zonder protesteren. Stond met mijn mond vol tanden. Het is ontzettend fijn dat ze goed dronk, aan de andere kant kun je zo niet laten zien wat het probleem is.
Dokters vermoede dat ze door een extreme prikkel of een infectie die ze misschien heeft gehad (ze kunnen dat niet zeggen) volledig uit haar ritme was geslagen. Kan wel iets van kloppen aangezien ze maandag om de 1½ uur kwam. En het was geen regeldag aangezien ze amper dronk. Woensdag haar inentingen (lekker voor het ritme) en daar merkte ze ook op dat haar tongetje wat ver tussen haar lippen telkens lag. Hierdoor hebben we dus een verwijzing gekregen naar de pre-logopedie. Heb deze inmiddels gesproken en het lijkt dat veel dingen passen in het plaatje. Hoop ook dat het echt zo is. Afgelopen dagen is het redelijk goed gegaan en heeft ze best goed gedronken alleen die fles he…en dat is het probleem.
Oja, ik heb juist met haar een cursus babymassage gedaan. Ze stond bekend als prikkelbaar en dat zou moeten helpen. En opzich vind ze dat allemaal lekker en oke.

Een sprongetje heb ik ook aangedacht, maar daar doen ze toch geen 4 weken over…

Gewijzigd door - crienie op 04 Sep 2009 09:32:27

Sprongetje kan 3-7 weken duren…

Oh zie dat er stuk van mijn bericht weg is…

Wil je eerst zeggen dat je jezelf niet schuldig moet voelen hoor… Denk dat 9 van de 10 moeders heel onzeker zijn en echt beetje moeite hebben met het moeder worden/zijn. Het is toch ook niet niks… Iedereen denkt dat het een roze wolk is … maar hier was het ook een donkere donder wolk. Gelukkig is die hier helemaal opgeklaard en hoop ik dat dit bij jouw ook snel gebeurd. Heel knap / moedig om hulp in te schakelen! Hopelijk heb je er iets aan…

Ik had zelfs op een gegeven moment heel veel medelijden met moeders die zwanger waren… Dacht dan echt van … ooh wat erg voor jullie… en zij waren er juist blij mee…! Maar als je alles verwerkt heb (en geef dit echt de tijd/kans) dan kan je alles van andere kant bekijken en geniet je er zelf ook meer van. Al blijven het kinderen die van peuter naar kleuter puberteit gaan… … en waar geen handleiding voor is

Over de voeding kan ik je helaas niet veel tips geven… ik heb nl zelf maar 2 weken borstvoeding gegeven en toen de moed al opgegeven.

Die massage is denk heel goed voor de kleine… en voor jezelf ook. En net als wat er al gezegd wordt… ga evt een middag/avond weg. Kijk dan hoe het gaat… daarna kan je altijd nog heerlijk een weekend pakken als het beterder gaat. Waar je ook achter komt als je een dag zonder de kleine bent geweest (ik tenminste) dat je WEL van haar houdt! En niet zonder haar kan!!

Sterkte… en zit je er effe flink door heen… wij staan er om je verhaal aan te horen!!

Beste Crienie,

Ik lees je verhaal nu pas; wil je even zeggen dat ik het heel herkenbaar vind. Ik dacht ook dat mijn dochter continu in een sprongetje zat… Inbakeren, naar huisarts, alternatieve circuit ingedoken… Ik vond het erg heftig allemaal.

Kan je wel wat tips geven, juist omdat het zo herkenbaar is en ik er uiteindelijk doorheen ben gekomen, maar of je er wat aan hebt? Iedereen, elke mama en elk kind, is anders… Maar ik doe een poging.

• Stoppen met borstvoeding en begin (weer) met de pil. Hormonaal kom je daardoor weer meer in balans. Dat betekent echter dat ze uit de fles moet drinken. Laat iemand anders dat proberen en ga weg als ze dat doen. Als ze honger heeft gaat ze drinken. Zodra ze de fles accepteert, kun je stoppen proberen. Het hielp mij erg.
  • Voeden op tijd. Dat geeft je een gevoel van controle (mij in ieder geval wel). Ik vond het niet normaal dat ik 10 keer per dag borstvoeding moest geven (ja de eerste dagen, maar daarna?); wanneer moest ik dan slapen?
  • Afleiding zoeken voor jezelf. Heb je een partner? Laat die ‘het werk’ regelmatig opknappen en ga weg of met oordoppen in bed liggen. Of vind een oppas, liefst aan huis. Wat bij mij ook erg hielp was weer beginnen met werken, omdat ik dan weer mijn eigen leven een beetje terugkreeg. En ja, dan zat ik me soms alleen maar zorgen te maken op mijn werk, maar ook dat werd minder. En als ik dan thuis kwam was ik blij mijn kindje te zien!
  • heeel veel wandelen, ook al regent en waait het. Dan slapen de meeste kindjes lekker in de wagen. En het is goed voor je conditie. Ipod op (met luisterboeken is ook lekker!) en gaan.
  • ga elke avond een blokje om, alleen, terwijl je partner (als je die dus hebt) op de kleine past.
  • accepteren dat je in een moeilijke situatie zit en dat je daar rot over mag voelen. Er zijn medicijnen die je kunt gebruiken tegen een ppd.

En geloof me: het wordt echt makkelijker, ooit! Pas goed op jezelf. Blije mama=blij kindje.

Hoi,

Onze dochter is ook een zeer geprikeld gericht kind en ook zij was snel over prikkeld de eerste acht weken heeft ze alleen maar gehuild en gehuild eerst van overprikkelind daarna alleen puur van vermoeidheid. Toen heeft het cb na uitsluiting van Kiss en relux het advies geven om te gaan inbakeren. Voor die tijd gaf ik de borst en voede op vraag. Maar het cb hier zij dat werk niet als je gaat inbakeren. Met inbakeren breng rust en ritme en grenzen aan in het leven van je kindje. We zij dus op schema gaan voeden en zeer regelmatig gaan leven. Ook haar slpen hebben we toen op een schema gezet. En dat was het wonder bij ons. Omdat ze zo moe was kon ze gewoon niet in een keer de borst leegdrinken en kwam ze steeds vaker omdat er lichaam aangaf meer energie nodig te hebben. Ook kon onze dochter niet goed de borst pakken en ben ik haar van achter naar voren gaan leggen en dat hielp ook al stukken. ( dus benen naar jou rug toe en jouw elleboog onder de kont en de dichtbijzijnde borst zeg maar)

Ik moet zeggen alles bij elkaar heeft er voor gezorgd dat onze dochter beter ging drinken beter sliep binnen twee weken nar het inbakeren s’nachts door sliep en door de grenzen en duidelijkheid van nu gaat er dit en dat gebeuren minder overprikkeld.
Dus mischien moet je het voeden op vraag loslaten ook daar je haar inbakerd en zo geen ritme en dus grenzen kan bepalen voor haar. En ik weet niet of haar al een op de door mij omschreven manier hebt gevoed.

En ja ik kan me voorstellen dat je het even niet meer allemaal weet. Ik dacht echt is dit nou die geweldige roze wolk. De eerste week kon ik nogwel van d’r genieten maar daarna ging dat met raze schreden achteruit en ook ik was soms heel kwaad op d’r dat ik echt dacht je bekijkt het maar ik ga je nu echt niet voeden je wacht maar tot ik er de puf voor heb en ja je pakt haar dan toch binnen een minuut op om er te voeden in de hoop dat ze dan wat rustiger werd. Maar goed.

Ik hoop dat het wat beter gaat nu je hard even hebt kunnen luchten en kunt lezen dat je niet de enige bent die het meoilijk heeft.

groetjes

lon106

Hoi, Ion,

Van dat inbakeren en dan niet voeden op vraag heeft men mij nog niet geattendeerd.
Misschien dat we het allicht gaan proberen. We proberen vanaf dinsdag haar te voeden op minimaal 3 uur max 4 uur overdag. 's nachts slaapt ze helaas nog steeds niet door, maar dat is onderhand wel het enigste moment dat ik van der geniet. Ze drinkt dan namelijk over het algemeen heel goed en dan is ze ook tevreden.
Vandaag is weer echt een rotdag. 3 teugen en mevrouw zet het op een krijsen zo ongelooflijk hard. Ben vandaag al 2 keer weggelopen en staan huilen in de andere kamer. Je vraagt je echt af of je iets verkeerd doet of dat ze toch ergens last van heeft. Ik hoop dat het snel beter wordt. Toen straks deed ik ineens terugschreeuwen naar haar waar ik erg van schrok. Wil geen rare dingen gaan doen

Ik heb het gelukkig niet meegemaakt maar wat lijkt me dit moeilijk zeg en dat je een keertje schreeuwt tegen je dochtertje geeft ook niets hoor je bent ook maar een mens. Ik zou zeker dat inbakeren proberen daar heb ik al veel positieve dingen over gehoord en een afspraak maken met je ha om te kijken wat die er van zegt.
Laat die adviezen van het cb maar ff links liggen.

enne meid je eigen niet schuldig voelen

Liefs Michelle

Hoi, wat vind ik dit vervelend voor je zeg! Probeer toch een beetje rust in de hele situatie te brengen, je kleine meid voelt zeer zeker jouw emotie. Wat niet wilt zeggen dat je je niet rot en vervelend MAG voelen. Tis vaak ook een soort van onmacht dat je kindje niet goed drinkt. Ik heb nl zelf een zoontje van bijna 20 weken en die drinkt zeer zeer slecht. Wij zijn op een gegeven moment naar ziekenhuis in, ziekenhuis uit naar een cranio secraal therapeut gegaan, die man kan onze mees weer helemaal laten ontspannen, waardoor hij ook weer beter drinkt. Na een tijdje zijn wij daarmee gestopt omdat het steeds beter ging, wat uitte na 3 weken in veel onrust en slecht drinken. De therapeut weer gebeld, behandeld en nu drinkt hij weer redelijk en de onrust is weg. Schroom je niet om de huisarts te bellen voor evt iets rustgevends voor jezelf, ik hed zelf veel baat bij dr vogel- passiflora complex. Je word dan wat rustiger en kan het beter handelen allemaal. Heb je evt al gevraagd of ze mischien koemelk allergie heeft?
Mijn zoontje heeft dat in combi met verborgen reflux. Wens je heel veel sterkte.

Gr patries.

Hoi,

Ik kan me die situatie heel goed voorstellen van het schrewuwen en zo. Ik kon het ook wel eens en deed het ook wel eens.
Je bent zo moe dat je signalen van het tegenhouden en ergens anders scheeuwen niet meer goed werken. En soms kan het ook heel bevrijdend werken. Maar aan de andere kant moet je toch proberen het niet te vaak te laten gebeuren. Ze nemen inderdaad jouw onrust over. Maar snap dat het nogal ingewikkeld is. Ook snap ik dat je misschien als bondingsgevoel zelf wil blijven voeden ik bedoel b.v. Maar misschien is het ook verstandig om volledig over te gaan op de fles. Desnoods kolf je de eerste paar keer nog af. Misschien brengt er dat er ook wel in verwarring. Ik moet zeggen mijn dochter had er niet zo heel veel moeite mee maar die van een vriendin wel die dronk altijd goed totdat ze ging 50/ 50 tiejen. Toen is ze gestopt en haar zoon ging als een tierelier na twee dagen uit de fles drinken.
En het kan jou ook een stuk rust geven. Je zit dan niet meer op tegen het wat zal ze gaan doen je geeft geen stresshormaaon meer door en je kan dan nog beter een schema vast ritme aanhouden. Als ik al jou reacties zo lees denk ik dat was bijna precies mijn dochter op het 50/ 50 na dan he.

Ik denk dat je nu moet gaan bedenken wat is voor mij en haar een goed schema/ ritme.

Ik zeg maar even een voorbeeld he ik weet niet hoe en wat meer van die leeftijd maar goed.

Je begint om 7 uur s’morgens eerste voeding direct na dat ze is wakker geworden.
Dan na tijdje weer naar bed
dan als je om de drie uur wilt geven om 10 uur volgende voeding ook weer direct na het slapen en verschonen na half uur weer na bed
en dan om 13.00 uur voeden direckt na het slapen en verschonen enzv enzv.

Maar ze was 14 weken he. dan kan je ook zeggen oke we zetten haar eerst twee weken op 3,5 uur tussen voeding en dan na die tijd 4 uur.
Wat wel heel belangrijk is dat je op vaste tijden alles doet.
Dus 7 uur op eten en na een half uur (bijv.) slapen ook al is ze nog niet echt heel moe. Ook als boodschappen wil doen probeer dat elke dag op het zelfde tijdstip te doen. op zondag legde ik haar altijd in de bak te rusten op het tijdstip dat ik normaal boodschappen ging doen Ookal ging ik weg in de wagen /bak legde ik haar altijd ingebakerd. In de maxicosi kan da niet maar deed ik een doek stak om erheen nadat ik er vast had gemaakt. Ook als je een keer weg wilt probeer haar schema/ ritme dat je dan hebt of opbouwt aan te houden. Dus als ze moet slapen bijv. aanrijden of als ze wakker is aanrijden en dan zorgen dat ze daar ook kan slapen. Wil je een keer stadten dan zou ik het de eerste zes tot acht weken even niet met haar erbij doen. Schakel dan je ouders ofzo in. Ook het kdv zal aan jou wensen moeten voldoen ze hebben meestal wel vaste tijden maar als dat niet werkt voor jou kindje moeten ze het maar anders doen.
En ik snap dat je anderen niet wil opzadelen met het probleem niet willen drinken.
Kijk of zo’n vast schema gaat werken hou het nog even ( en ik weet veel gevraagd) twee drie weken vol geef haar een ritme en daarmee grenzen en ga dan een dag naar een sauna ofzo geef haar met schema aan iemand anders en probeer het los te laten dat ze daar dan een keer niet goed drinkt of nogsteeds niet goed drinkt. leg uit dat je het niet erg vind dat het misschien bij hun niet lukt. En wie weet lukt het wel. Neem dan echt rust voor jezelf. Even geen kindje.
En het duurt dan een uur of twee voordat je er er echt aan kan toe geven.
En van vitamine B complex en liefst b12 wordt je wat rustiger en je kan ook wat patries zei van dr. vogel proberen.

succes en groetjes

lon106