quote:
Als eerste je bent geen zeur (zie je meiden ik heb het goed onthouden hihi)
Goed zo Heleentje!!! ![]()
Vervelend Katinka, dat je kleine man zo moeilijk doet op het moment. Ik zou ook proberen om het zoveel mogelijk te negeren en hem niet mee van zijn kamertje af te nemen. Als hij getroost moet worden, in zijn eigen kamertje troosten. En als hij gewoon weigert te slapen maar hij is wel stil, nou prima, uiteindelijk valt-ie vanzelf in slaap.
Wat ik van die programma’s op TV meegekregen heb waarin kindjes ook maar niet naar bed willen is dat die ouders geadviseerd wordt dat kindje gewoon steeds zonder iets tegen het kindje te zeggen terug in bed te leggen. Komt-ie er weer uit, weer zonder iets te zeggen in bed leggen (of als hij zelf zijn bed nog niet uit kan, steeds opnieuw plat neerleggen).
Binnen een paar dagen blijkt die truc te werken en hebben die kindjes geen slaapproblemen meer.
Zorg in elk geval dat je altijd laat merken dat jij de baas bent en niet hij! Dat is heel erg belangrijk! En al helemaal niet bij jullie in bed nemen want dan is het eind helemaal zoek.
Heb je wel slaaprituelen met Joël? Dus eerst tandjes poetsen, dan samen verhaaltje lezen, daarna slaap kindje slaap zingen en dan liggen en een kusje? Het schijnt dat kindjes die die rituelen niet hebben ook moeilijker kunnen doen met gaan slapen. Kindjes die nog zo jong zijn zoals Joël hebben heel erg behoefte aan rituelen. Dat geeft ze een veilig en beschermd gevoel.
Alle succes en sterkte!
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 15 Dec 2006 13:05:00