Ik zie het ff niet meer zitten

Ik heb een klein probleempje met yannick.
Hij wil s avonds niet meer slapen heb hem sinds
drie dagen niet voor 10 uur in bed.
wordt er een beetje radeloos van
weet niet meer wat ik moet doen het kan wezen dat hij
ook nog weer wakker wordt s nachts.

Hij slaapt s middags wel goed 1 uur tot 2 uur
weet iemand wat ik moet doen of zal het bij
zijn leeftijd horen heb er nog nooit geen problemen mee
gehad.
Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen wat
ben ten einde raad.

Ik weet het echt ff niet meer hoop dat jullie mij geen zeur vinden met dit probleem maar weet het even niet meer.

groetjes katinka

Als eerste je bent geen zeur (zie je meiden ik heb het goed onthouden hihi)
Ik heb het ook met Robin gehad toen hij rond die leeftijd was
Ik ging dan na het eten ff met hem wandelen of spelen
Daarna ging hij in bad en naar bed en dat werkte bij Robin
Het is denk ik wel iets dat bij de leeftijd hoort
Maar het is niet zo leuk je bent een stukje van je avond kwijt
En meid gooi het ermaar uit hoor daar zijn we voor

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

voor 22:00 uur niet op bed Jeeh kan me voor stellen dat het een lange avond voor je is, zou er ook moe van worden.

Ik wou dat ik een tip voor je had, maar helaas gaat het hier (gelukkig) niet zo.
Ruben is wat dat betreft erg makelijk die gaat na zijn badje zelf om 18:45 naar boven toe en zit netjes te wachten voor zijn bedje, en na een liedje en een knuffel gaat hij slapen.

Zou het kunnen zijn dat zijn kiezen doorkomen, of dat hij bang in het donker is?
misschien zou je eens kunnen proberen het middag slaapje over te slaan.
of de huisarts eens om raad vragen?
suc-6 met Yannick

Groetjes Marianne mama vanRuben

Hallo
Hier precies het zelfde probleem met onze dochter van 22 maanden.
Wij halen haar alleen niet uit bed.Ze zit gewoon tot s`avonds tien uur soms elf uur te spelen.Ik denk dat het vanzelf wel weer over gaat.(hoop ik,want wij kunnen ook niet naar bed)
groetjes Wilma

Hoi Katinka, wat vervelend zeg dat Yannick niet lekker gaat slapen. Lastig hoor al die fases die een kind doorgaat. Je moet het steeds maar raden hoe het komt en wat er is. En oooh, wat maken die kleintjes je soms moe!
Heb je wel een vast ritueel? Anders weet ik ook niks hoor! Misschien inderdaad iets rekken bij normaal vergeleken. Een half uurtje ofzo. Ik hoop dat het gauw weer overwaait en het weer lekker rustig is 's avonds en 's nachts in jullie huis!
Groetjes, Mariëlle en Joël

quote:
Als eerste je bent geen zeur (zie je meiden ik heb het goed onthouden hihi)

Goed zo Heleentje!!!

Vervelend Katinka, dat je kleine man zo moeilijk doet op het moment. Ik zou ook proberen om het zoveel mogelijk te negeren en hem niet mee van zijn kamertje af te nemen. Als hij getroost moet worden, in zijn eigen kamertje troosten. En als hij gewoon weigert te slapen maar hij is wel stil, nou prima, uiteindelijk valt-ie vanzelf in slaap.

Wat ik van die programma’s op TV meegekregen heb waarin kindjes ook maar niet naar bed willen is dat die ouders geadviseerd wordt dat kindje gewoon steeds zonder iets tegen het kindje te zeggen terug in bed te leggen. Komt-ie er weer uit, weer zonder iets te zeggen in bed leggen (of als hij zelf zijn bed nog niet uit kan, steeds opnieuw plat neerleggen).

Binnen een paar dagen blijkt die truc te werken en hebben die kindjes geen slaapproblemen meer.

Zorg in elk geval dat je altijd laat merken dat jij de baas bent en niet hij! Dat is heel erg belangrijk! En al helemaal niet bij jullie in bed nemen want dan is het eind helemaal zoek.

Heb je wel slaaprituelen met Joël? Dus eerst tandjes poetsen, dan samen verhaaltje lezen, daarna slaap kindje slaap zingen en dan liggen en een kusje? Het schijnt dat kindjes die die rituelen niet hebben ook moeilijker kunnen doen met gaan slapen. Kindjes die nog zo jong zijn zoals Joël hebben heel erg behoefte aan rituelen. Dat geeft ze een veilig en beschermd gevoel.

Alle succes en sterkte!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Dec 2006 13:05:00

Joël heeft wel altijd een slaapritueel gehad.
Tussen 17.30 en 19.00 gaat het hier altijd hetzelfde. Eten, spelen, douchen, pyama aan, tanden poetsen, Vit. D en puffen etc., op ons bed spelen (met z’n 3en als kan), met pappa alles donker maken, met mamma zingen in de stoel en dan kus en lekker naar bed.
Groetjes, Mariëlle en Joël