Dit geld eigenlijk voor ons beiden.
[…] is nu eigenlijk op een leeftijd dat hij constant wil zitten of staan maar het absoluut nog niet kan zonder hulp. Het is dan ook een ontzettende dramkont afentoe ^^, soms krijst hij en dan weet je niet wat hij wil, zet je hem op zijn voetjes dat hij staat, dan pas gaat hij lachen. Kan hij lekker zitten vind hij het ook wel prima, behalve in de maxicosi daar probeerd hij uit te klimmen, ligt soms al bijna op zijn buik als ik eten wil geven.
Het probleem is dat ik hem nog niet constant in het eetstoeltje kan zetten. Behalve dat het niet goed voor zijn moteriek is, is het ook nog veelste vermoeiend, speelt hij even met zijn blokken en dan ligt hij er weer half over heen te hangen. Daarbij kan ik hem ook niet constant laten zitten of staan, ik heb ook dingetjes te doen
Leg ik hem op zijn buik op het speelkleed dan heb je het volgende probleem, zit hij eerst lekker te spelen, maar dan duwt hij het speelgoed net iets te ver weg en hij kan er nog niet achteraan, boos dat hij dan wordt, vooral als ik niet van plan ben het naar hem toe te brengen. Heel gezellig.
Het zal wel binnen een maandje zijn ofzo, dat hij zelf goed zelfstandig kan zitten en misschien al naar voren kan tijgeren om die speeltjes zelf weer te pakken. Maar vroeg me eigenlijk een beetje af hoe jullie hier mee omgaan? Geven jullie de speeltjes steeds weer aan etc. of hebben jullie zoiets van wordt maar even lekker boos en blijf het zelf proberen.
Nieuwe dingen ontdekken heeft zo ook zijn leuke kanten. We zaten net samen op de grond, pakt hij ineenkeer de deurklink van de tvkast vast, ging hij open. (het magneetje aan de binnenkant is blijkbaar lam). Toen ging het deurtje dicht, open, dicht, open, en zo maar door en verbaasd dat hij er bij keek Binnenkort maar wel met een helastiek de deurtjes aan elkaar vast binden, voordat hij zover is dat de inhoud eruit ligt. ^^

Gewijzigd door - Jaantje op 08 Nov 2010 19:17:55