ja zingen mag al ligt het er natuurlijk wel aan waarover het gaat
nee honden kun je het niet noemen maar ik blijf ze schattig vinden maar een bulletje is ook heel leuk
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag
ja zingen mag al ligt het er natuurlijk wel aan waarover het gaat
nee honden kun je het niet noemen maar ik blijf ze schattig vinden maar een bulletje is ook heel leuk
Ja ok dat snap ik. Neem aan dat godslastering of in dit geval allahlastering echt uit den boze is. Overigens in de christelijke geloven ook.
Wij houden het wel bij onze poezenbeesten
Groetjes,
Michèle
god en allah is trouwens gewoon hetzelfde hoor het is namelijk 1 van de 92 namen die allah heeft ik begrijp daarom ook de discussie nooit dat het woord allah alleen door de moslims gebruikt mag worden maar ach ze kunnen altijd zo lekker moeilijk doen over iets wat zo simpel is laat ieder in zijn waarde en respecteer ieder
als je je niet wilt aanpassen moet je maar terug naar arabie of waar dan ook.
bv turkije staat bekend als moslimland maar tot niet zo lang geleden was het er verboden om met een hoofdoekje naar school te gaan en dan kom je hier heen en moet ineens de boerkah uit de kast gehaald worden
maar ach zo lang je het vrijwillig doet en niet gedwongen word door je partner (wat trouwens ook ten strengste verboden is) vind ik het prima
Helemaal mee eens. Vrijwillig is hier ook het keywoord. Op het moment dat je iemand gaat dwingen is het in mijn ogen ook geen geloofsovertuiging meer maar een machtsmiddel en ik neem aan dat god/ allah/ jaweh of hoe hij ook genoemd wordt dat niet voor ogen gehad heeft.
Groetjes,
Michèle
ik wil toch even toevoegen (niet om jou als moslima te verbeteren hoor!)
dat er ook dingen in de bijbel anders zijn dan in de koran.
een vroegere vriendin van mij die moslim is zei dat ze wel vond dat hun een strenger geloof hadden dan wij.
Opzich was ik het daar wel mee eens, maar in de bijbel staan ook een hoop dingen waarvan ik denk: ALSJEBLIEFD ZEG, ik bedoel overdrijven is ook een vak
ik heb zoiets van: je kunt gelovig zijn, maar ik vind het ook ieders keus in hoeverre hij het geloof serieus neemt.
Ik ben katholiek, en sommige dingen spreken me wel aan maar een hoop dingen vind ik ook onzin, Ik kies zelf uit waar ik wat aan heb en waar ik in mee wil gaan.
1 ieder ander die dat niet vind kunnen heeft gewoon geen respect voor andermans mening.
de islam is bedoelt als een geloof om de vrouw in dit geval juist meer vrijheid te geven omdat jezelf weet wat je wel en niet mag doen dus niemand zou jou dat hoeven te vertellen dat het in de praktijk veelal anders word uitgevoerd komt voornamelijk door de culturen
persoonlijk vind ik het geen streng geloof maar ik moet zeggen dat ik net als jij ook meer gebruik wat ik prettig vind ik draag bv geen hoofddoek ik bid geen 5 keer per dag dat vind ik en mijn man niet nodig het geloof zit in je hart en niet op je hoofd zeg ik altijd.daarbij ben ik ook nog gewoon een hollandse meid die echt geen zin heeft om gearabiseerd te worden voor het geloof hihi
het christendom is het geloof die het meest op de islam lijkt in grote lijnen eigelijk exact hetzelfde.als de orginele bijbel ooit uit het vaticaan word geopenbaard (ligt nu veilig opgeborgen) dan zul je zien dat het hetzelfde is dit komt omdat allah of god eerst de bijbel heeft gezonden maar omdat de mens deze veranderde heeft hij de koran gezonden met de woorden dat hij er zelf voor zou zorgen dat deze niet veranderd kan worden en dat is correct als je alle korans van de hele wereld naast elkaar legt zijn ze hetzelfde het probleem ligt bij de uitvoering ervan omdat het in de oude talen zijn verzonden worden de regels nu uitgevoerd in deze tijd (of juist niet)en daardoor zijn er zoveel verschillende groepen met verschillende regels.
Mamma van drie jongens, jouw man komt uit Albanie toch?? Heb jij nou het gevoel dat het praktizeren van de islam ook een beetje land afhankelijk is?? Ik bedoel je hebt moslims over de hele wereld. Maar ik heb soms het gevoel dat de radicalizering vooral in het midden oosten plaats vind terwijl in oost europa waar ook veel moslims wonen het veel gematigter is. Of vergis ik me en is het meer de media die de boel opfokt?
Groetjes,
Michèle
mama van 3 jongens:
even een vraagje he, maar jij hebt denk ik wel meegekregen over die film van geert wilders toch?
daarin liet hij stukken uit de koran zien, en wat het dan betekende.
Wat is jouw mening daarin?
Ik bedoel hij zal die stukken niet vervalst hebben en persoonlijk vind ik het teksten die er niet om liegen.
wat vrouwen betreft dan he wat daarover geschreven wordt.
Is het dan zo dat er idd meerdere boeken zijn waarin een hoop is aangepast? Door de ‘slechtere’ mensen?
Idd haha dat is een goeie: het geloof zit in je hart niet op je hoofd
moest erg lachen om je opmerking
mijn man komt uit kosovo maar ik denk dat idd een groot deel van het land meekomt
maar je hebt ook moslims (ook in onze familie) die echt als arabieren gaan leven dus die kledij aan gaan doen en eigelijk heel die cultuur overnemen persoonlijk vinden wij dat te ver gaan.
wat de film van wilders betreft die heb ik bewust niet gekeken dus daar kan ik niets over zeggen tenzij je wat voorbeelden kan geven dan kan ik daar dan op reageren.
de koran zelf kan niet veranderd worden wel worden er veel boeken bij gemaakt maar die zijn dan veelal van de andere groepen en die tellen officieel niet mee in het geloof.
ik vind de mensen die iets anders geloven niet slecht ofzo hoor ik respecteer iedereen als mens dat is bij mij prioriteit nummer 1
Oh sorry ik dacht dat ie uit albanie kwam dan vergis ik me met een andere mamma. Maar er zit dus inderdaad wel verschil tussen de moslims over de wereld.
Ja ik ben altijd nieuwsgierig hoe iemand als jij er dan over denkt, niet elke moslim wil of kan zo makkelijk praten over de verschillen of vooroordelen die er zijn.
Groetjes,
Michèle
en juist omdat er zoveel mensen zijn die niet willen praten of gewoon een simpele vraag willen beantwoorden zijn er zulke kloven tussen de verschillende geloven
we zitten met ze alle op deze bol dus waarom niet samen leven op een leuke manier?
o ja henriekah dr man komt uit albanie maar goed het ligt naast elkaar zijn beide albanezen hihi
Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 23 Apr 2010 09:22:14
Ja ik denk dat als mensen inderdaad meer met elkaar zouden praten er heel veel vooroordelen uit de wereld zouden zijn. Dat vind ik ook zo jammer van de buurt waar ik woon. Heel erg multiculti maar er is bijna geen aansluiting omdat iedereen van hetzelfde geloof/ ras bij elkaar kliekt.
Oh ja dat was het
Groetjes,
Michèle
idd je kan de tekst niet vertalen naar de taalgebruik van nu.
maar wilders kennende heeft hij de teksten zo negatief mogelijk vertaald en alleen teksten gebruikt die hij in het negatieve daglicht kan stellen
zoals peter r de vries als voorbeeld gaf het hoofddoekjesbelasting daar heeft hij lang over na gedacht om dat zo negatief moglijk te kunnen benoemen kop(hoofd)vodden(doek)tax
Weet je ik zal je eerlijk zeggen de mensen waar wij in de buurt de meeste last van hebben zijn Oost europeanen. Niet dat ze allemaal zo zijn hoor, maar daar hebben wij het meeste last van. Veel dronken polen die 's nachts herrie maken en veel bulgaren die domweg asociaal zijn net als de hongaren. Maar daar zul je wilders niet over horen want dan moet ie zijn eigen vrouw ook aanvallen. Hij heeft volgens mij ooit een afwoijzing gehad of zo van een moslima want anders kan ik me niet bedenken waarom je je zo af kan zetten tegen maar 1 groepering. Als je een migratiebeleid wil voeren dien je dat tegen elke allochtoon te doen en niet tegen een groep op zich.
Groetjes,
Michèle
persoonlijk denk ik dat er iets mis is gegaan in zijn familie aangezien zijn oma een moslima was
trouwens hij is zelf voor een deel indisch dus het zou wel frappant zijn als hij over de buitenlanders zelf zou gaan klagen en daarom gooit hij het op de moslims
het is een heel apart figuur laat ik het daar maar op houden hahah
Hmm misschien ga ik heel ver nu hoor, maar eh ooit was er een man die joden vervolgde terwijl hij volgens de joodse leer zelf een jood was. Geschiedenis herhaald zich???
Groetjes,
Michèle
dat zou heel goed kunnen michele al ben ik er niet van overtuigd dat hitler een jood was maar goed het zou heel goed kunnen.
zie je ondanks onze verschillende geloven zitten we toch redelijk op een lijn
waarom zou dat in de rest van de wereld niet kunnen
maar ja daar ben ik dan weer lekker naiif in zegt mijn man lief hahaha
trouwens schiet me nu te binnen in de koran staat beschreven over de mens die die joden ombrengt ( hitler dus waarschijnlijk mee bedoelt) en dat er daarna een mens komt die de moslims de zelfde daden wilt aan doen (wilders misschien ) haha
Hitler zijn moeder was een joodse en volgens de joodse leer gaad het geloof ove de bloedlijn van de moeder. Dit betekend dus dat Hitler een jood was maar als hij met een niet joodse kinderen zou krijgen zouden zijn kinderen het niet zijn.
En ja inderdaad de rest van de wereld zou een voorbeeld aan ons kunnen nemen. Ze zeggen toch ook dat als der alleen maar vrouwen zouden regeren er meer discussies dan oorlogen zouden zijn
Groetjes,
Michèle
ik heb het even nagezocht op wikipedia omdat ik het een heel intresante opmerking vond
maar volgens wikipedia is de moeder van hitler , klara polzl roomskatholiek die trouw alle kerkdiensten volgde
maar goed dit is ook maar internet dus of dit dan wel de waarheid is weet ik ook niet. ik denk dat dit altijd onduidelijk zal blijven net zoals het feit dat hij zelfmoord zou hebben gepleegd dat is iets wat ik ook niet geloof ik denk dat hij gewoon ondergedoken is omdat hij wist dat het afgelopen met hem was,
ze zouden ons eens de kans moeten geven om aan de top van de regering te staan denk dat de werled er een stuk mooier uit zal zien hahaha