Ik wil het recept


#1

van die monchoutaarten!!!

Kussies


#2

joepie, nu weet ik het ,die bodem heb ik al in huis dus binnenkort aan de slag bedankt Armanda

Kussies


#3

Mogen wij het ook proeven, Kim

Marty


#4

Hier is dan het recept van de monchoutaart.
Laat je niet in de war brengen, monchou is kaas maar de taart is zoooo lekker en smaakt dus echt niet naar kaas.

2 pakjes Monchou
250 gr witte basterdsuiker
1/2 liter slagroom
1 blik vlaaivulling (zelf heb ik altijd kersen).

De bodem kun je op 2 manieren doen. Je kunt een pak volkorenbiscuit helemaal fijn maken met een deegroller. Je kunt ook kant en klare zakjes kopen van baukje. Zijn hier maar 85 cent dus dat is wel te doen.
Die moet je aanmaken met boter, staat op het zakje, doe je het van biscuit dan heb je meer margarine nodig. Smelten in een pan en dan de kruimels erbij.
Een springvorm van 24 cm bekleden met bakpapier en de bodem er in doen en goed aandrukken. Dit in de koelkast zetten en aflaten koelen, dan wordt de bodem ook hard.

De monchou en suiker kloppen tot deze mooi glad is.
Apart de slagroom zonder suiker stijf kloppen. Dan de slagroom door het monchoumengsel spatelen.
Dit dan weer op de bodem en een beetje glad strijken.
De vlaaivulling erover heen en ongeveer 8 uur in de koelkast om op te laten stijven.

Als je de springvorm uit elkaar haalt om de taart aan te snijden dan eerst even met een mes langs de taart. Zodat deze loslaat van het blik, anders scheurt de taart.

Smakelijk

Groetjes Miriam


#5

Voor monchoutaart doe ik alles
En neem van mij aan dat die van dr oetker niet zo lekker is als alles zelf. Heb ik namelijk ook al geprobeerd.

Groetjes Miriam


#6

heb nog een variatie op debodem van een monchoutaart. Die maak ik altijd van fijngemalen bastonjekoeken met boter…Ook errug lekker!!!


#7

Hee Corrine,

Hoeveel bastogne koeken gebruik jij dan ongeveer en hoeveel boter???
Dat doe ik altijd maar een beetje op gevoel, de boter dan he.

Groetjes Miriam


#8

hihi, een heel pak, en dan ook de boter op gevoel, tot het net niet kruimig, maar ietsje smeuiig wordt… tja, nu moet ik hem helaas dus binnenkort maken he, want ik moet wel goede informatie geven aan jullie, hahahaha!!! Vreselijk!!!(…lekker!)


#9

OK< ander receptje voor monchou, ik vind m lekkerder dan die andere hihihi

Pak bastognekoeken
ons boter

Bastognekoeken verkruimelen (keukenmachine) en gesmolten boter erdoor roeren, dan in springvorm en in de koelkast

1/4 l slagroom
2 pakjes monchou
5 blaadjes gelatine
klein blikje mandarijntjes
1 koffiekopje suiker

Monchou met suiker losmixen, andere kom slagroom stijfkloppen. Van de mandarijntjes het sap beetje verwarmen, gelatineblaadjes 10 minuten weken in warm water, in opgewarmd mandarijnensap laten oplossen, dit door de monchou-suiker roeren, dan mandarijntjes erdoor en erna de slagroom er voorzichtig doorheen, op de bodem scheppen en min 3 uur ofzo laten opstijven!

Eetse!


#10

Monchoutaart met kersen

Ingrediënten:

175 gram Boston biscuit volkoren
125 gram gesmolten boter of margarine
300 gram zachte monchou
175 gram witte basterdsuiker
2 eetlepels kirsch (eventueel)
1 pot kersen zonder pit
1 zakje taartengeleipoeder

Bereiding:

Verkruimel de biscuitjes in een keukenmachine en meng de gesmolten boter erdoor. Verdeel het koekjesmengsel over de bodem van een springvorm (ca. 20 cm), druk het aan en strijk het glad. Klop de MonChou met de basterdsuiker en eventueel de kirsch met een mixer goed door elkaar en strijk het MonChoumengsel uit over de koekjesbodem. Laat het geheel opstijven in de koelkast. Laat intussen de kersen uitlekken boven een kommetje. Verdeel de kersen over het MonChoumengsel. Bind het kersensap met de taartgeleipoeder volgens de aanwijzing op de verpakking. Schenk de gelei over de kersen en laat de gelei opstijven. Verwijder de rand van de springvorm en snijd de taart in punten.

het zelfde kan ook met aardbei

smakelijk eten!

Gewijzigd door - mama van Jordy & Roy op 09 Jan 2003 20:43:31


#11

nou mijn kwark taart staat in de koelkast dus martha vanmiddag kom ik hem brengen na sofie’s middagslaapje dus beried je maar voor op een misbaksel!!

Kussies


#12

Ik geloof er niets van dat een misbaksel is.
Laat het jullie allemaal wel even weten hoe het heeft gesmaakt

Marty


#13

aarbeien kwark met rooie gelatine…kant en klare bodem (althans zo’n zakkie van baukje vermengd met boter)hij is mooi stevig geworden volgens mij maar die dochter van me is nog in diepe diepe rust dus martha moet nog effe op haar taartje wachten…

Kussies


#14

Nou, de taart was heerlijk. Hij is dus ook al helemaal op.
Dank je Kim.

Marty


#15

vond hem wel een beetje dunnetjes,dus de volgende keer doe ik alles maar dubbel,twee keer zoveel bodem en slagroom enzovoort, maar ik heb niemand horen klagen( maar dat hadden ze ook niet moeten doen, een zwangere vrouw moet je tevreden houden he)


#16

Kim ik kom gauw naar je toe dan staat ie toch zeker wel klaar he? hahahahaha

kussies


#17

nou hij was wel stijf hoor, maar ik had een vorm van 28cm,wat ik bedoel is eigenlijk, de bodem mag van mij dikker en er mag een hogere taart uitkomen, hij was voor de rest heerlijk

Kussies


#18

klinkt goed, waar woon je dan kom ik vanmiddag effe proeven


#19

wacht maar tot je mijn variant van de monchoutaart hebt geproefd:

Chocolade-monchoutaart!!! JAMMMMMIE!!!

nodig:
2 bakjes luchtige monchou a 200 gram
75 gram pure chocolade
75 gram boter
2 dl slagroom
pakje bourbon vanille mousse( van dat poeder…)
1 rol chocoladekoekjes, ( van die biscuitjes met een laag choco erop kan ook, en ik heb het laatst met digestive (verkade) gedaan, meergranen met melkchocolade, was ook lekker, werd alleen wat harder…)

klop de monchou luchtig
in een andere schaal de slagroom met de bourbonpoeder stijfkloppen
chocolade smelten.
Doe het slagroom/bourbon mengsel en de gesmolten chocolade door de monchou.
koekjes in de foodprocessor verkruimelen. De boter smelten en door het koekkruim doen. Dit wordt de bodem. DE bodem goed aandrukken en glad maken op de bodem van een springvorm(ingevet)(of, nog handiger, doe de bodem van de vorm bekleden met bakpapier!)
de monchouprut erop doen, en gelijkmatig en glad verdelen.

na ongeveer 3 uur in de koelkast is is mooi stevig, en je kunt hem garneren met bijvoorbeeld halve peren, en chocolaatjes…errug lekker!!!

Gewijzigd door - Corrine op 30 Jan 2003 20:11:35