Ik wil helemaal niks en toch alles!

Het zal wel een sprongetjes zijn maar wat moet je er mee…
Iris (5 maanden) wil niks. Niet in de box, niet in de wipstoel, niet in bed, niet op schoot… Maar ondertussen toch wel…

Snappen jullie het nog?

Ik weet niet wat ik moet… aandacht geven helpt even, als ik wegloop is het mis…
Ik kan amper naar de wc…

Zucht… zijn er tips of is dit gewoon even overleven…

Groetjes

Ik vrees dat het toch pappen en nathouden zal worden. Gewoon doorademen, het gaat weer voorbij!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Ik herken dit!
Onze kinderen hebben dit ook gehad hoor, niet in de box willen of in de wipstoel.
Erg vervelend is dat he?
Als de kinderen in de box moesten dan deed ik altijd kiekeboe spelletjes.
Dus om de hoek van de deur of op de grond zitten met een doek over mijn hoofd en die dan wegtrekken en kiekeboe zeggen.
Er werd dan altijd flink schatergelachen!
Na een poosje stopte ik er dan mee en dan moesten ze zichzelf weer vermaken.
Dan ging ik in de kamer schoonmaken en zette de babycd of kindercd op en zong zelf ook mee.
Ook verandering van speelgoed in de box wil ook nog wel eens helpen.

Niet in bed willen heb ik eigenlijk nooit gehad.
Bij moeheid gingen de kinderen op bed en sliepen gelijk als roosjes.
Gewoon op bed doen en laat Iris maar even piepen.
Als ze erg moe is zal ze op den duur haar oogjes wel dicht doen.
Ze mag rustig een half uur in bed liggen mopperen omdat ze niet wil.
Leg haar maar op bed en zeg dat ze lekker moet gaan slapen en dat mamma haar er straks weer uit haalt en dat jij beneden bent.

Houd je me op de hoogte!

Groetjes Lisan.

Hoort erbij. Als jij wegloopt verdwijn je voor haar gevoel van de aardbodem… Ze begrijpt nog niet dat je zo weer terug kan komen en niet echt weg bent.
Neem haar even mee en praat tegen haar en leg uit dat je nu eventjes moet afwassen/opruimen of wat je dan ook van plan bent om te gaan doen.
Doe kiekeboespelletjes met een doekje over haar hoofd, dan leert ze dat dat wat ze niet ziet er toch wel is.
Kortom het is een sprongetje, maar je kunt haar helpen om 'm net iets sneller en fijner te nemen.

Succes!

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Zit er nu ook middenin… het is zwaar maar ik hou me voor dat het een peiode is en… iedere dag is wqeer een dag dichterbij het einde van deze sprong.

Niet willen eten, niet willen slapen en dan omvallen van de slaap, niet opgetild willen worden maar wel armen uitsteken…pfff! Die gebruiksaanwijzing was soms wel makkelijk geweest…hihi!

Sterkte, ik voel met je mee!

Groetjes van Sascha en Senne

Hoi,

In ieder geval niet aan toegeven.
Lekker in de box laten en niet eruit halen.
Anders krijg je later van die verwende kindjes die weten dat ze alles gedaan krijgen bij pappa en mamma.
En dan is het al te laat.
Heb dit gezien bij de kids van mijn zus.
Die werden bijvoorbeeld als er gehuild werd in bed gelijk weeruit gehaald terwijl dat best even mag.
Vallen vanzelf in slaap.

Groetjes lisan

Fijn dat iedereen het herkent! Wel fijn dat het nu weekend is en dat papa ook de hele dag thuis is!
Gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed! We leggen haar in bed en ze slaapt bijna gelijk!
Ben ook niet van plan om haar bij ieder kikje uit bed te halen… heb het voorbeeld inderdaad ook bij mijn zus gezien en dat gebeurt hier dus absoluut niet!!!
Maar heb het gewoon nog niet eerder meegemaakt op deze manier. Iris is een hele makkelijke baby dus dit is pas de eerste ‘moeilijke’ periode…
Heb beperkt zich de laatste dagen tot een paar uurtjes dat ze niks wil… dus daar kunnen we wel wat mee!
Kijken hoe het verder gaat komende dagen!
Bedankt voor de tips, ga ze uitproberen!