Ik wil dat Senne

… gaat lopen? Moet heel eerlijk en met een beetje schaamte moet toegeven dat ik het niet meer zo leuk vind dat ze nog steeds niet loopt…

En niet om de vragen van de mensen hoor en de eindeloze opmerkingen dat ze dan nu toch wel laat is (dat weet ik zelf ook wel!) maar gewoon… voor mezelf!

Ik weet dat ik haar niet moet pushen, dat het vanzelf wel komt, ze loopt immers al heel goed achter de poppewagen maar ik wil zo graag!!!

Sorry

Groetjes van Sascha en Senne

Kan me voorstellen hoor.
Ik zit er bij Saar ook naar uit te kijken, het is gewoon leuk als ze lopen, nieuwe fase etc.
Saar loopt al een behoorlijk tijd overal langs, loopt ook aan 1 hand maar durft niet los te laten

Begrijp ik, Erik liep ‘pas’ met 19 maanden. Maar vergis je niet: iedereen die zegt dat ze laat is, heeft het helemaal mis. De meeste kindjes lopen gemiddeld met 18 maanden, dus Senne doet het nog niet zo beroerd Voor je het weet stapt ze ineens los de kamer door.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Heel begrijpelijk hoor. Je kindje wordt ouder en je moet jezelf steeds verdedigen waarom je kindje nog niet loopt.
Hier is het net omgekeerd. Onze meid liep heel snel…maar haar praat komt laat op gang.

Kan best zijn dat Senne nu al goed praat, of gaat praten. Ze zeggen wel eens alles 1 voor 1 he.

Begrijp je frustratie heel goed hoor!

Merel liep pas met bijna 23 maanden, dus dan heb je nog ff Nee zonder gekheid, ik werd er ook moedeloos van en heb er destijds ook diverse topics over geopend. Merel liep ook wel achter de loopwagen en aan 1 hand, maar los?? Ho maar… Bij Merel was het ook een stuk hypermobiliteit en daar hebben we fysio voor gehad. Wat haar over de streep heeft getrokken is een sjaal onder de armen en er dan achter gaan lopen. Zo lijkt het voor haar alsof ze houvast heeft, maar ze loopt in feite los. Ik liet de sjaal los en dan maakte ik er een beetje een grapje van. Zo van “Oh, domme mama. Laat ze de sjaal los, dat moet toch niet?!” We hebben het een halve week gedaan, niet gepushed maar gewoon leuk en toen liep ze. Dus misschien een tip?.

Groetjes Natasja

@Kringeldingetje Hypermobiliteit heb ik ook en zit ook in de familie. Wat heeft de fysio eraan gedaan dan? Zou jij mij aanraden om ook naar een fysio te gaan?
En hoe deed jij de sjaal dan, 1 sjaal onder iedere oksel?

Veel vragen maar ja, veel dingen komen me wel bekend voor…

Ik zou dan gewoon eens een kinderfysio bellen en het voorleggen. Zoals Mriek ook zegt, ze is echt nog niet laat. Maar als jij het niet vertrouwd kun je altijd bellen. De sjaal doe je onder beide oksel, voorlangs het lichaam zeg maar. Je krijgt dan een soort van teugel. Merel deed het bij de fysio wel, maar thuis vertikte ze eerst. Ik deed het toen even voor en maakte er een dolletje van en toen deed ze het wel.

Groetjes Natasja

Hier liep Job ook pas met 22 maand, ook door hypermobiliteit een lage spierspanning.
Hij heeft semi-orthopedische schoenen gekregen en 4 dagen later liep hij los.

Nou, ze staat sinds van de week wel soms helemaal los. Wie weet, deze week… ze wordt sowieso veel stoerder en ondernemender.

Het is niet dat ik het niet vertrouw, dat niet. Het CB vond haar lopen achter de poppewagen er goed uit zien.

Ik had als klein kind geen vertrouwen, durfde niet te lopen zonder mijn mama. Ik weet niet hoe oud ik was toen ik echt alleen durfde te lopen…

Paul liep ook pas met 22 maanden, hij was lui.

Wie weet is het bij Senne een combinatie van… ik wacht het nog even af.

Oh, ik zat ook maar te wachten op de eerste stapjes van Eva. En die kwamen maar niet…tot ze 16 maanden was…Toen wilde ze daarna 2 maanden niet meer lopen en daarna liep ze meteen heel goed! Geduld meis, geduld! En straks rent ze je zo voorbij en dan mag jij er achteraan (is ook fijn bij een drukke straat hihi)!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Noah stond met 7/8 maanden aan de tafel… met 10/11 maanden liep ie langs de tafel, en met 14maaden liep ie los…
Vondt het zooooo mooi om te zien.

Maar meid, de ene kids zijn de andere kids niet hè…
Zodra jij er op een dag niet op let, en niet mee bezig houdt, zie je je meissie ineens los lopen…:smiley:

Liefs, Melanie

Hier de oudste met 6 maanden staan aan de box, en vrij snel daarna overal langs - en aan het handje lopen. Maar duurde toch nog tot 14 maanden tot ie los liep.
De jongste trok zich wel al op, maar maakte totaal nog geen aanstalten tot lopen. En met net een jaar liep ze op een dag zomaar opeens naar me toe sindsdien heeft ze nooit meer gekropen.

Elk kindje is idd anders. En ze zeggen idd dat 18 maanden gemiddeld is. (al lopen de meeste kindjes die ik ken wel wat eerder) ach… ze doet t echt wel een keer hoor! Enne ze kan in dr leventje straks nog genoeg lopen!!

Maar kan me voorstellen dat je er wel naar uit kijkt hoor lekker blijven oefenen!

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen, dat had ik een maand geleden ook nog!
Luka liep al heel lang langs de tafel en aan een hand mee, maar loslopen? Nee hoor, dat zag hij niet zitten.
Maar ineens, op 12 januari van dit jaar, hij was 17 maanden en een week, liep hij los! Het komt vanzelf.

We hebben vanmiddag schoenen gekocht en ze loopt als een kiviet… maar wel aan 1 hand. Maar merk wel dat ze het wel gehad heeft met kruipen, dat ze verder wil.

Das wel een goed teken…

We hebben super stoere/schattige Puma’s voor €30… vind ik nog wel meevallen.