Ik wel en geen zin in morgen

heb?
morgen om 8.45 heb ik de eerste ego van onze tweede, maar om 14.00 uur is de crematie van mijn oma. Ik leg voordat de kist gesloten word wel eerst een ego in de kist.
Daarbij ben ik ook een bete zenuwachtig omdat ik gevraagd ben om een gedicht voor te lezen. ben al de hele middag aan het oefenen. Voor mij is dat echt een uitdaging omdat ik dyslects ben en vaak (veel) fouten maak tijdens het voor lezen.

Dadelijk nog even bij oma kijken. Heb er gelukkig wel echt vrede mee omdat ze op was.

Ik snap je dubbele gevoel heel goed. Over dat gedicht voorlezen, maak je daar niet al te druk over. Mensen weten toch wel dat je dyslectisch bent neem ik aan? Ik heb voor mijn oma haar begrafenis een hele tijd terug een gedicht geschreven die op de achterkant van de liturgie werd geprint. Maar toen de dominee de dienst leidde zei hij ineens en nu gaat Hanna een gedicht voordragen terwijl dat helemaal niet de bedoeling was… Ik wist er niks van en schrok en ik wilde helemaal niet. Maar omdat iedereen zei toe maar ga maar ben ik er gewoon heen gegaan en heb ik het voorgelezen. Ondanks dat ik ontzettend moest huilen en ik dus niet perfect en netjes het gedicht heb voorgelezen vond iedereen het prachtig. Het is niet erg als het niet helemaal soepel gaat, het is en blijft een begrafenis. En ook al heb je er vrede mee het blijft emotioneel.
Heel veel sterkte morgen en ondanks de niet zo leuke dag, geniet toch lekker van jullie eerste echo
Mooi gebaar dat je de foto aan je oma meegeeft

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

gecondoleerd meid, wat n dubbele bedoeling… zo’n afscheid nemen en een nw leven bekijken via een echo…heel veel sterkte ermee

Pippy is geboren 17.07.2009

Da’s inderdaad dubbel zeg; nieuw leven en de dood, zo dicht bij elkaar.
Ik vind het wel heel bijzonder mooi dat je een echofoto mee kan geven, dan heeft ze een koppie bij de naam. Sterkte morgen!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Dat kan ik me heel goed voorstellen.

Heel veel sterkte!

Groetjes,
Sandra

Bij ons was het iets anders. Ik haalde 's morgens de sleutel van ons nieuwe huis op (waar we nu wonen) en 's middags cremeerde ik mijn oma. Maar wel mooi dat je haar een echo meegeeft. En dat gedicht, niet te druk om maken. Dat komt wel goed. Iedereen zal emotioneel zijn en niemand zal jou het kwalijk nemen als jij daardoor iets minder makkelijk uit je woorden komt.

Groetjes,

Michèle

Mijn zoontje was net 4 dagen op aarde toen ik mijn oma moest begraven. Ze is 6 uur voordat ik van mijn zoontje ben bevallen overleden. Ik kan me jouw gevoel daarom zo goed voorstellen! En die echo in d’r kist moet je zeker doen. Wij hadden een foto van de kleine bij haar in de kist gelegd. Het voelt als een ‘mooie’ afsluiting; dat ze ook weten wat er op aarde gebeurd…

Maar wat ik nog wilde zeggen… wat knap dat je zelf je verhaal wilt voorlezen! Ik kon dat echt niet; had het wel graag gewild.

Ik wens je heel veel sterkte voor morgen, maar ook veel succes met de echo.

Liefs

Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010

Gewijzigd door - Jesmerize op 13 Apr 2011 17:46:52

@groentevrouw, hoe was het vandaag?

Groetjes,
M

Wat een mooie aparte dag was het vandaag.
Eerst de ego gemaakt. Alles goed en het hartje klopt mooi . Volgens de ego ben ik op 15 nov uitgerekend. Daarna nog een keer bij mijn oma wezen kijken en de ego aan haar gegeven. Toen met de hele familie afscheid genomen. Nadat de kist dicht was hebben we naast de tekeningen van de achterkleinkinderen de ego op de kist gelegd. ik had gisteravond nog snel een ander klein gedichtje gemaakt en dat voor gedragen, kreeg na aflopp veel complimenten gekregen.
Het was een mooie dag, ben nu goed moe, maar voldaan.

Bedankt voor jullie medeleving

Fijn dat het een mooie dag was.

Groetjes,
M