Ik weet niet wat ik mee aan moet!

Het begon een paar nachten geleden… moet even melden dat hij daarvoor mij wel regelmatig terug liet komen voor kusjes… ik dacht ach als dat alles is, doen we dat wel. want hij heeft tot een week geleden heel netjes de nachten door geslapen. geen enkel probleem met hem gehad.

Maar sinds een paar dagen als ik hem om 20:00 naar bed breng heeft hij het ( uit wat ik er van kan verstaan) over een slang… ik denk dat hij gedroomt heeft over een slang, dat hij bang is geworden. telkens word hij wakker en vraagt hij om dezelfde kusjes als met naar bed gaan. rond 00:00 en rond 04:00. hij word dan wakker en blijft volhouden als ik niet kom. ik ga er dan wel heen, en geef hem zijn kusje en zeg dat moet gaan slapen. maar ik lig nog niet op bed op hij roept weer. ik heb een aatal keer niet gereageerd, maar de laatste 2 dagen is hij helemaal overstuur met naar bed brengen. ik heb hem rustig gemaakt, en verhaaltje voor gelzen en geklest maar niks helpt! ik ga altijd een half uurtje met hem op de bank zitten voor hij gaat slapen zodat hij helemaal op zijn gemak is, verhaaltje voorlezen beetje kletsen jullie kennen dat wel. dus het kan ook niet zo zijn dat hij onrustig is? gister avond heeft hij best veel overgegeven omdat hij zijn eigen zo druk maakte omdat hij niet wou gaan slapen. en vanacht werd hij helemaal overstuur wakker en toen heb ik hem maar tussen ons in gelegd. ik weet het niet meer. moet ik dit negeren of is er meer aan de hand… wat denken jullie?

Hou oud is hij? Morgan is nu 2 jaar en 4 maanden en die begint echt de magische periode in te gaan. Zo liet ze me gister komen omdat poes tijger geslagen had en pappa moest net beer vertellen dat hij niet mag pesten. Het kan zijn dat jou zoontje echt een slang ziet ook al zie jij hem niet. Wat je zou kunnen doen is samen de slang wegjagen en iets bedenken waardoor hij hem zelf ook weg kan jagen. Voor kinderen is er nog geen onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid op deze leeftijd. Voor hun is alles echt maar het is wel van belang dat wij het als ouders echt serieus nemen.

Groetjes,

Michèle

oh Michele, wat schattig gewoon van die kleine meid, daar moet je soms toch ook wel om lachen niet?
Maar midden in de nacht zoals die kleine van Koosje!!

Dion is nu 22 maanden en die heeft sinds een week ook kuuren, gillen als hij naar bed moet, alles gaat zoals altijd … heel rustig en gezellig tot het moment komt dat hij zijn bedje in moet dan klamt hij zich helemaal aan me vast en moet ik hem bijna letterlijk van me af trekken en als hij zijn matrasje al raakt begint hij hart-verscheurend te huilen en gilt MAMA MAMA als ik de kamer uit loop.
Ik heb gemerkt dat terug gaan na een paar minuutjes niet help want hij blijft overstuur dus neem ik nu “afscheid” en ga weg en ga niet meer terug naar zijn kamertje hoe moeilijk ik het ook vind maar het gaat steeds beter, hij wordt sneller rustig en heeft de boodschap nu wel begrepen dat mama daar niet in trapt en steeds terug komt en dat is ook duidelijk voor hem.
S’nachts heeft hij het soms ook en dan ga ik wel even kijken of er iets aan de hand is en geef hem een kusje en ga weer weg en laat hem dan maar even, vannacht werd hij ook wakker maar ging niet echt gillen maar maakte kreetjes en ging kletsen en ik ben niet naar hem toe gegaan dus ik hoop maar dat dit het keerpunt is en dat hij gewoon weer gaat slapen en doorslaapt want het is idd. lastig je wilt je kind liefde geven en een gevoel van geborgenheid en het gaat tegen je natuur in om je kind “aan zijn lot over te laten” maar je moet wel want anders slaap je zelf ook geen nacht meer normaal.
Sterkte meid.

Gewijzigd door - vlokje03 op 17 Jan 2011 20:35:43

@ Vlokje nou ja 1 keer is leuk, 2 keer alla maar na 5 keer heen en weer ben ik het ook zat hoor. Maar dat van Koosje is niks daarom is het misschien een oplossing hem te leren de slang weg te jagen. Heeft ie trouwens een lampje?? En dan geen schakelding, maar zo’n lampje in het stopcontact?? Morgan heeft een ledlampje dat een bblauw licht schijnt. Het is niet fel of storend maar als ze wakker wordt ziet ze toch alle countouren in der kamer en is alles ok.

Groetjes,

Michèle