dag dames ben hier weer met een andere vraagje. gebruik sinds 4 weken de Born Free fles tegen darmkrampen, deze heeft verder echt wonderen verricht hij is nu 11 weken oud en heeft al sinds de dag dat ik deze fles gebruik geen krampjes meer. maar er is wel een ander probleem. ik heb nu 4 soorten speentjes thuis gehaald. fase 1 gebruikt hij niet meer. fase 2 komt soms niets uit door nutriton en soms teveel. fase 1/2/3 komt zelfs bij standje 1 een hoop voeding eruit waardoor hij niet vol raakt en na 210cc helemaal opgedronken te hebben nog ligt te huilen. ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik moet proberen. met Avent was het precies hetzelfde probleem. iemand advies? ook moeite met nutriton? ik word hier helemaal gestoord van.
Ik weet me geen raad meer
Helaas geen advies, hier ben ik met Minke destijds ook afgehaakt van de nutriton omdat ik hetzelfde probleem had. De nutriton klonterde samen en bleef in de fles en de 3 standen speen vind ik een onding, gaat veeeeel te snel! Gebruik je nutriton voor een verzadigder gevoel? Want dan heb je ook forte voeding die meer vult…moet je wel even met je cb overlleggen over hoeveel je dan mag geven. Die heb ik vrij lang met een avent 2-speen gegeven destijds… ging perfect, succes!

hij krijgt al friso 1 extra voor hongerige baby’s nutriton gebruiken we voor zijn reflux klachten
Ohh, vandaar. Nou dan hoop ik dat een andere mama goed advies heeft want met reflux heb ik geen ervaring…

We gebruiken ook nutriton ivm reflux,
inderdaad soms echt zoeken naar de juiste speen.
Ik gebruik de spenen van difrax, de S speen is net iets te klein maar bij de M speen gaat het ook weer veel te hard en de 3 fase speen gebruik ik alleen bij de papfles. Ik heb uiteindelijk de S speen een beetje opgerekt door er een sate-prikkertje doorheen te doen, heeft bij ons succes, dus misschien het proberen waard ?
Succes,
Groetjes Carolien
das een goeie als het in 1 keer goed gaat met prikken dan hoop ik dat het allemaal goed komt. jeetje wat een stress nu ligt hij te huilen en dit zal doorgaan tot de volgende voeding omdat hij niet verzadigd is
quote:
das een goeieals het in 1 keer goed gaat met prikken dan hoop ik dat het allemaal goed komt. jeetje wat een stress nu ligt hij te huilen en dit zal doorgaan tot de volgende voeding omdat hij niet verzadigd is
![]()
Geef je hem stiekem nog 50 ml extra voeding met een wat moeilijk doorlaatbare speen zodat hij er iets meer moeite voor moet doen, misschien helpt het om toch nog even dat verzadigde gevoel te krijgen
nou ik durf dat dus niet extra voeding geven…met name omdat hij nu al op 210cc per voeding zit en de cb mij gisteren vertelde dat hij teveel is aangekomen stomme cb ook normaal luister ik nie tnaar ze maar ben op dit moment wel erg gevoelig op dit gebied denk ik
Ja als je er zelf even doorheen zit dan trek je je dat ook veel meer aan. Bah vervelend zeg. Veel sterkte. Heb zo geen tips voor je wij gebruiken een dodie fles met een 1,2,3 speen en die voldoet heel goed. Deze ken ik niet.