De laatste paar weken is Marijn echt een etter aan het worden. Ik vind het heel erg om dit over mijn eigen kind te moeten zeggen maar het voelt op dit moment wel zo. En natuurlijk is hij echt mijn schat en hou ik ontzettend veel van hem.
Over het algemeen begint het gedonder tegen een uur of 5 uur zo net voor het eten. Dion moet het meestal ontgelden. Even duwen, tegen hem aan rollen, speelgoed afpakken noem maar op. Hij doet hem geen pijn gelukkig en Dion laat zich het kaas niet van zijn brood eten. Ik ben nu al zover dat als hij dit doet hij gelijk op de gang gaat en dat gaat dan zo ongeveer 10 a 15 keer. Of als ik zeg tegen hem wil je niet op de bank staan, de bakken niet leeggooien, niet met speelgoed gooien …enz. 9 van 10 keer luisterd hij gewoon niet dus…op de gang.
Als ik aan hem vraag waarom hij op de gang staat weet hij me dat precies te vertellen en verteld ook dat het niet mag maar doet het vervolgens gewoon weer. Ik heb van alles geprobeerd, lief, boos, negeren maar tot nu toe werkt niets.
Voor een groot deel weet ik wel waar het probleem ligt want tussen de middag slaapt hij niet meer en dus is hij 's avonds kapot en dit versterkt het gedrag heel erg bij Marijn. Hij ging altijd tegen 7 uur op bed maar dat hebben we nu al vervroegd naar half 7 zodat hij hopelijk iets meer rust krijgt. Meestal slaapt hij tot 7 uur half 8.
Marijn is een heel gevoelig mannetje die veel oppikt en dus ook veel moet verwerken en dit vooral 's nachts, soms wordt hij wakker en roept dan Nee, Nee.
Ik heb ook het gevoel dat hij niet echt lekker in zijn vel zit en daarom ook dit gedrag vertoond omdat hij niet weet wat hij met zijn gevoels moet.
Ik zit er zelf aan te denken om naar een soort “Derk Ogilvie” te gaan. Vanaf baby af aan is Marijn al heel bewegelijk en druk. Hij heeft zich voor de rest normaal ontwikkeld.
Trouwens op de crech is Marijn echt een voorbeeld kind en luisterd goed.
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen maar dit hou ik geen weken meer vol en ik merk doordat ik er echt klaar mee ben ik soms anders reageer dan dat ik zou willen en dit wil ik juist voorkomen.
Heeft iemand tips voor mij.