Ik weet het niet.Is dit wel genoeg?

Hoi allemaal.

Mijn zoontje word over 3 weken een jaar.
Ik vraag mij af of hij wel genoeg eet,want het lijkt steeds minder te worden.
Zijn schema ziet er als volgt uit.

8 uur flesvoeding 200 cc
10 uur half sneetje brood(meer wilt hij meestal niet)
11 uur probeer ik nog steed fruit,maar hij wilt het echt niet meer,wel gegeten.
1 uur 1 sneetje brood
3 uur nogmaals fruit proberen,maar eet bijna nooit.
Dan maar een koekje of soepstengel
6 uur 5 hapjes warm eten,en een toetje.

vanaf smiddags af en toe diksap tussendoor.

Het rare is dat hij altijd goed at,maar sinds 3 maanden overal maar een paar hapjes van,en fruit wil hij al helemaal niet meer.

Zou het erg zijn als hij geen fruit meer eet?

Ik wil de flesvoeding van smorgens laten vallen over een week,dan wil ik pap gaan geven,welke pap raden jullie aan?

Wat dat fruit betreft kun je proberen of hij fruitreepjes wel lekker vindt. Die zijn te koop van Bambix en van Nestlé.
Zo krijgt hij toch zijn fruit binnen.

Overigens je geeft hem een koekje of soepstengel omdat hij zijn fruit niet eet. Die kleine mop is niet gek, die heeft liever een koekje of soepstengel dus eet hij bij voorbaat zijn fruit al niet op. Geen alternatieven aanbieden! Ook niet met het gewone eten. Dus stoppen met koekje/soepstengel zodat hij zich gaat realiseren dat hij als hij zijn fruit niet eet gewoon ook niks anders krijgt tot het avondeten.

Wat dat andere eten betreft, maak je daar niet druk om en maak er vooral geen strijd van! Onze oudste is nu 3,5 en als die 5 hapjes avondeten eet, is het veel.

Ze eet 's ochtends met moeite een halve boterham, 's middags 1 boterham, met moeite 1 stuk fruit per dag, Verder krijgt ze na het middagslaapje en 's avonds voor het naar bed gaan een heel klein tussendoortje (klein koekje, paar smarties, etc.). En dan krijgt ze natuurijk door de dag heen nog haar drinken.

Zij eet ook bar weinig, maar groeit en ontwikkelt verder goed. Ergens halen ze dus blijkbaar toch wel hun voedingsstoffen vandaan.

Verder hebben al die kleintjes vooral rond hun eerste jaar een moeilijke periode wat eten betreft.

Dus samengevat: zet hem voor wat hij op bepaalde momenten op de dag hoort te krijgen. Eet-ie dat niet, gewoon weer weghalen en niks anders aanbieden.

DAt klinkt heel barbaars, maar het is het enige dat werkt. Ze proberen op deze leeftijd gewoon uit hoever ze kunnen gaan en hij lacht zich kapot dat hij een koekje krijgt als hij zijn fruit niet eet. Hij heeft je waar hij je hebben wil.

Laat niet met je sollen, jij bent nog altijd de baas!

Groetekes, Sje

Oh ja, en wat die pap betreft: gewoon Bambix groeipap nemen. Die is er vanaf 7 maanden, 12 maanden en 15 maanden.

Groetekes, Sje

hoi
geef hem s’morgens pap ipv de fles .Pap is een goed ontbijt en dan om een uur of tussen 10 en 11 fruit en dan voor de lunch een sneetje brood(of meer en wat melk. O ik lees nu dat je de pap wilt vervangen stom van me
maar waarom als die dan 1 is?
Je hebt verschillende pap soorten idd hoeft dus niet bambix te zijn hoor
maar van bambix hebben ze ook met een smaakje misschien vind hij dit lekker???
Succes ermee
O ja misschien wilt hij het zelf wel doen leg een2 een stukje fruit voor hem neer dat hij het zelf in de mond stopt of prik het op een vorkje en geeft deze aan hem
wie weet??