Ik weet het even niet meer

Hallo iedereen,

Toch maar even een topic geplaatst. Misschien hebben jullie nog wat tips.
want ik weet het even niet meer. Sinds 2 dagen is het hier behoorlijk drama met de flessen. Eerst weigerde onze dochter de fles van 12.00 uur en nu ook de andere 2 flessen (ochtend en avond) Ze heeft dus al 2 dagen maar 150 cc melk gehad. Op deze manier krijgt ze toch echt te weinig binnen en ik wordt er toch wat onzeker van. Ze krijgt de opvolgmelk nr 3. Ze wordt volgende week 11 maanden. Hier onder haar schema:

08.00 fles 180 cc + 6 (nu drinkt ze dus 50 cc)
10.30 fruithapje + 25cc sap
12.00 fles 180 cc +6 ( ook maar 50 cc gaat op)
2 boterhammen, maar wel 100 cc thee
15.30 tussendoortje + 50 cc sap
17.30 200 gr groentehap en toetje +25 cc sap
19.30 fles 180 cc +6 ( ook maar 50 ccwat op gaat)

Wie weet raad?

groetjes Jeuly

Middenin een sprong! Zie het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

Ze drinkt inderdaad wel erg weinig. Maar er zit ook vocht in fruit, groente en toetje, dus uitdrogen zal ze echt niet zo snel. Snap wel dat je je zorgen maakt. Maar die thee drinkt ze wel goed, misschien zou je dit wat vaker aan kunnen bieden?

[img]http://lb2m.lilypie.com/TikiPic.php/3TYZ.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]

mischien heb ze gewoon wat minder honger
je kan en mag haar altijd water en thee aanbieden
en idd in fruit toetjes zit ook veel vocht
vertrouw je het niet kan je altijd even contact op nemen met het cb of je huisarts

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Lees net dat ze midden in een sprong zit dat zal de rede wel zijn dan. Wat ik zou doen is de thee vervangen door melk. Zou wel willen dat ze genoeg melk binnen krijgt dan maar even geen ander drinken. Na de sprong komt het wel weer goed en kun je ht weer aan passen naar wat je normaal geeft.

Nou ja ik wil de thee wel vervangen door melk, maar dat is net het probleem. Ze drinkt de melk gewoonweg niet. En thee en diksap wel. Dus daarom bied ik haar dit aan zodat ze in ieder geval nog wat aan extra vocht binnen krijgt. Ook nu net weer maar 80 cc melk gedronken. Dus vandaag 230 cc melk in totaal.
Als het dan die sprong is en deze niet al te lang duurt. morgen maar eens cb bellen.Ze is nog actief genoeg.

groetjes Jeuly

Oh als je juist extra ander drinken geeft omdat ze dan wel drinkt dan zou ik dat gewoon even blijven doen tot ze de melk weer meer drinkt. Misschien is het met een paar daagjes wel weer over en drinkt ze gewoon weer flessen vol weg haha.

Misschien de ochtendfles vervangen door pap.
Dat doen wij in ieder geval. Succes ermee

Danielle is geboren op 7-1-2010

Gewijzigd door - groentevrouw op 28 Oct 2010 20:33:40

Gooi die opvolgmelk nr 3 eruit, anders lust ze straks geen gewone melk meer. En met 10 maanden zat ik maar op 2 flessen meer waaronder 1 pap. Je zou 's morgens pap uit een bordje kunnen proberen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hier ook smorgens 180 in de pap en tussen de middag 150 in de tuit!

zolang ze maar genoeg vocht binnenkrijgen tandjes sprongetjes,…
Twee boterhammen tussen de middag vind ik daarintegen wel weer erguhg knap!

Ja zat ook te denken dat het aan die nr 3 kan liggen. Die is nl een stuk zoeter dan nr 2. Probeer dus nr 2 weer terug te nemen kijken hoe ze reageerd. Hier nooit nummer 3 gebruikt omdat dit een te grote overgang naar gewone melk is…

HOI!
mijn dochter had precies hetzelfde met 10 maand!! vond het ook echt een probleem! totdat iemand tegen me zei: waarom haal je niet gewoon die flessen eraf alleen moet je er wel voor zorgen dat ze genoeg ander vocht binnen krijgt! mijn dochter kreeg diksap en gewone koude melk! dus na veel wikken en wegen zijn we vanaf 11 maand helemaal gestopt met de melkvoeding… ze wou gewoon niet meer… nou niks geen problemen gehad en het is een super vrolijke en gezonde meid!

Ik herken dit wel van toen mijn zoontje zo oud was. Gaat vanzelf weer over, ze kan echt wel even met wat minder. Geen drama van maken want dat kan ze gaan uitspelen.
Persoonlijk zou ik haar geen thee gaan geven ipv melk, ik zou haar dat op andere momenten aanbieden zodat ze weet dat er bij het brood gewoon melk word gedronken.
Ik vind alleen een fles trouwens wel weinig voor haar leeftijd als ontbijt. Probeer idd eens pap of anders brood. Als je je druk maakt over een tekort aan zuivel kun je haar ook wat vaker een boterham kaas geven bv.
Die laatste fles is op haar leeftijd niet meer nodig dus je zou wel kunnen proberen om haar wat anders te geven voor ze gaat slapen.
Drinkt ze nog uit een fles? Misschien vind ze het wel interressant om een gewone beker te gebruiken. Maar goed weet nog goed dat ik deze sprong eigenlijk de heftigste vond en mijn zoon toen ook niet zo goed dronk. Nu drinkt hij prima en hij heeft ook nooit last gehad van dat hij toen wat minder goed dronk.

groetjes Ramona

[img]http://lbdm.lilypie.com/uGNVp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/12/XaXw.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/9ODvp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Dank jullie wel voor de tips. De ochtendfles gaat nu weer helemaal leeg. Heb nog met het cb gebeld. De arts gaf aan dat ze toch echt 400 cc aan melkproducten moet hebben. Yoghurt mag je mee tellen. Als ze echter onder die 400 cc melk komt moet ze vitamine d krijgen. Ik mag desnoods gewone melk proberen, maar geen yoghurt dranken of chocomelk omdat daar weer suiker in zit. Melk uit een beker heb ik ook al geprobeerd, maar dat weigert ze dus ook. De rest drinkt ze wel uit een gewone beker. Misschien ligt het ook wel aan die opvolgmelk nr 3.
Ik ga die gewone melk dan maar eens proberen. Ben wel benieuwd naar jullie shema’s.

Gewijzigd door - jeuly op 02 Nov 2010 21:38:40