Ik weet het even niet meer hoor

nou dames daar komt het dan!

Meric laat nu en zijn flessen staan en zijn fruit en brood.

Enige wat hij echt smakkend eet is de groentehapje. en 125ml diksap en een koekje.

ik snap er helemaaal niks meer van en ben een beetje bezorgd, omdat het al een tijdje zo is. het duurt nou veel te lang voor mijn gevoel! toen meneer 6 maanden oud was weigerde hij plots zijn fruithapje. toen met 7 maanden begonnen met brood. ook die ging er wel redelijk in maar ook deze weigert meneer sinds een week.

flesjes gingen altijd leeg en nu laat hij wel 80cc tot 120cc staan!

nee dit trek ik niet…moest toch echt een traantje laten toen hij vanmiddag ook zijn groentehapje weigerde die ik zelf voor hem had gemaakt, gelukkig had ik nog een pot olvarit thuis en die krijg hij wel op.

hij trekt bij alles een zuur gezicht of het nou zelfgemaakt is of kant en klaar (bij fruit dan)…brood heb ik alle sooorten bruin brood en alle soorten jam, hagelslag, appelstroop en noem maar op geprobeerd…maar hij schud hevig nee met zijn hoofd stopt zijn handjes in zijn mond om het eruit te halen of spuugt ze er gewoon uit…

kortom ik maak me nu toch echt zorgen vooral als hij plosteling om 21.30 begint te huilen dan denk ik zie je wel hij heeft gewoon honger!

dit is ons schema nu maar weet niet of het hierdoor komt:

7.30 uur fles 140cc
8.00 - 10.30 slapen
11.00/12.00 uur brood en 100cc opvolgmelk
12.30 tot 14.00 uur slapen
14.00 uur fruithapje (soms eet hij 50gram soms helemaal niet)
15.00 uur liga/nijntjekoek of rijstewafel met diksap 125cc
17.00 uur groentehapje 200gram
18.30 uur fles 160cc

iemand nog tips hoe ik het anders kan doen of bij wie ik terecht kan met dit soort problemen? cb kan me niet echt mee helpen ka is een optie maar moet verwijzing vragen aan de ha en dan duurt het ong. 1 maand lang voordat ik er terecht kan…dus voordat ik over de rooie ga graag wat tips want ik heb het er echt moeilijk mee…soms word ik zo boos op hem maar hij is zo klein kan niet eens schreeuwen uit boosheid tegen hem zou ik ook nooit doen want hij begrijpt het allemaal toch niet en lacht me gewoon uit als ik boos kijk…en dan kan ik hem echt weer opvreten! pfff

trouwens eergisteren is er boven een tandje doorgekomen weet niet of dat ook heeft meegespeeld maar zo lang dan?

Lilypie First Birthday tickers

Tandjes kunnen indd meespelen

Ik vind dat hij wel erg veel krijgt tussen 2 en half 7 en 's morgens naar verhouding weinig.
Maar kan zijn dat zijn behoefte zo is dat is tenslotte bij ieder kind anders.

Zorg dat je zelf ontspannen bent als je hem eten gaat geven (eventueel even iemand anders doen) want hij voelt nu jou spanning al van zal hij nu eten. Daar reageert hij sowieso op. En niet teveel aandacht aan schenken want dat heeft hij heel goed door. Niet eten prima dan eet je niet. Over een paar uur ben je weer aan de beurt. klinkt hard maar werkt wel. ook niets anders aanbieden want dat hebben ze heel snel door. Dan weten ze dat er met mama te sollen valt.

Staat hier heel makkelijk maar is heel moeilijk

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

damian wilde ook een tijdje helemala niks hebben. ik was het zo at dat ik toen zijn brood oor hem neer heb gegooid op het blad van zijn stoel. en tot mijn verbazing was in 5 min heel het brood op. hij wil alles zelf doen. we krijgen gelukkig de groente er nog goed in maar de rest doet hij nu zelf. fruit maak ik in kleine stukjes zodat hij het kan pakken en brood geef ik gewoon heel met alleen wat boter erop flessen houd hij samen met ons vast misschien dat dit het is je kan het proberen

@mirema: smiddags heeft hij meer trek en wilt dan wel vaker eten…smorgens lukt dat echt niet is mij ook al opgevallen! hij kreeg eerst pap daar zat hij vol van kwam ik erachter dus die heb ik een tijdje weggelaten nu weer aan de fles…

dacht dat hij zelf wou eten, nou hij speelt gewoon met zijn eten doet het echt niet in zijn mond maar kan het wel nog eens proberen.

het is idd makkelijker gezegd dan gedaan…ik maak me gewoon zorgen en in het begin was ik lekker zo kalm en als hij niet at dan had hij gewoon pech…maar nu ik zie dat alles minder word wordt ik daar echt gek van heb het niet in de handen. hij heeft nu ook vaker diarree enzo en dan ben ik ontzettend bang dat hij gaat uitdrogen…maar weet gelukkig dat hij geen koorts heeft niet ziek is dus dat komt door tandjes…maar misschien heeft hij gewoon erg last van komende tandjes nog en dat hij daarom zo doet? kan dat? ik gebruik daar ook geen medicijnen voor zal ik dat anders even proberen? want hij had er niet heel erg last van leek het wel maar mis. heeft hij stiekem toch zo pijn dat hij niet wilt eten? helpen vsm druppels hier wel bij weet iemand dit?

ik ga morgen ochtend even anders proberen. hij wil de laatste tijden niet gelijk naar bed na de fles in de ochtend mis. wat langer op laten blijven en dan fruit proberen ofzo? ik ga het gewoon proberen kijken wat er uit komt.

ik wil fruit en brood best wel een weekje of twee weglaten maar dan krijgt hij zo weinig binnen vind ik…pff wat lastig zeg…

hoi mama Selma,
wat vervelend zeg. Vsm druppels helpen hier inderdaad goed. Een tijdje geleden was het hier precies hetzelfde met eten. Niks maar dan ook niks ging er nog in, en ik maakte me ook erg zorgen. Alleen fruit ging nog enigzins maar ook veel minder dan normaal. Hier bleek het uiteindelijk een keelontsteking te zijn (samen met een oorontsteking en luchtweginfectie, dat dan weer wel), maar omdat hij weinig koorts maakt en eigenlijk het niet eten het enige symptoom was, was het niet zo heel duidelijk in eerste instantie dat ie ziek was.
Niet dat dat bij jouw uk ook zo moet zijn hoor, maar dat is mijn ervaring. Inmiddels is ie weer helemaal beter en eet ook weer alles op. Of toch zo goed als want een grote eter is het nooit geweest.
Hopelijk ben je er snel achter wat het is en eet ie binnenkort zijn bordje weer leeg.

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

@ineke1980: bedankt voor je reactie dat is eigenlijk wel een hele goeie!
mijn kleine heeft een tijdje geleden vreemd gedrag getoond. tijdens het eten zat hij vaak aan zijn oren…op een gegeven moment had hij zijn hele oorschelp opengekrapt, ben toen naar de ha geweest en die keek even snel en zei dat alles in orde was. gek genoeg vond ik dat hij sindsdien al minder ging eten. wil niet zeggen dat dit het is maar het is iig de moeite waard om daar ook even naar te kijken…

heb het vanmorgen even anders geprobeerd. 7 uur fles en toen om 9 uur fruit. eerst zelf gepureerd, ging er niet in, toen in zijn handen gegeven, hij bleef er mee spelen…terwijl hij anderhalf maand geleden een heel fruit op kon eten uit zijn hand. hij vond het wel lekker maar het ging er niet in…ik word hier echt gestresst van ook al doe ik mijn best om kalm te blijven…het is gewoon vervelend. maar ik zal naar de opties kijken en wie weet komt er daar wat uit. maandag maar even naar de ha dan.

alle andere tips en ervaringen zijn welkom dames! Meric was dus wel een grote eter! maar nu niet meer…en het gaat mij er niet om dat hij heel veel eet maar tussen 7 en 14.00 uur gaat er zo weinig in dat ik me er echt zorgen om maak…

Het kunnen goed de tandjes zijn hoor, hier ook eentje die niet aangeeft dat hij pijn heeft. Iets wat dus heel vervelend is.

Liefs Michelle

Jeetje zeg, ik kan me heel goed voorstellen dat dit erg moeilijk voor je is. En dat je er een beetje hopeloos van wordt. Heel begrijpelijk, dit is ook niet niks, zeker als je kindje altijd een goede eter is geweest. Het kan natuurlijk zoveel oorzaken hebben en vaak weet je het zelf ook niet meer.
Ik zou toch om uitsluiting te krijgen van lichamelijke oorzaken even naar je huisarts gaan en hij / zij zou je ook al een verwijzing moeten kunnen regelen waarbij je eerder terecht kan bij een kinderarts, want een kindje wat niet of nauwelijks eet, ja daar kun je natuurlijk geen maand mee wachten.
Je schema lijkt niets mis mee, want dat heb je ook al een paar keer veranderd. Tsja in de middag krijgt hij wel vaak wat aangeboden, ik zou rond 14.00 niets geven. Ik zou willen dat ik je meer advies zou kunnen geven, maar helaas ik zou het verder ook niet weten.

Groetjes Jolanda

@mirema: ja tandjes kunnen veel last geven dat begrijp ik maar dat ze dat idd niet laten merken is zo lastig…

@jeuly: om 14.00 uur huilt hij echt van de honger en slurpt zo 180cc diksap naar binnen en een koekje…ik blij natuurlijk want dan krijgt hij eindelijk wat binnen. we zijn vandaag met een nieuw schema begonnen er is 1 slaapje er vanaf gegaan omdat hij zo slecht eet hopen we hiermee wat te bereiken en dat hij wat meer honger krijgt smorgens.

7 uur fles 200cc (helemaal leeg eindelijk)
9 uur tot 11.00 uur slapen
11.30 brood en melk uit beker 100cc alles was op! was echt verbaas hij heeft wel een uur in de kinderstoel gezeten duurt het ook altijd zo lang met brood bij jullie kindjes? hij was pas om 12.30 klaar en melk was binnen 2 minuten op en hij dronk het zo goed op dat ik echt trots op hem ben!

13.00 tot 15.00 uur slapen
15.30 koek en 1 stuk fruit (ook zelf gegeten, stukjes peer)

de rest is wel bekend namelijk 17.00 groente en 18.30 fles zoals gewoonlijk dat zal hetzelfde blijven.

ik ga dit morgen ook aanhouden en even aankijken of het nog zo goed gaat…in de ochtend wordt er nog steeds weinig gegeten maar dat blijft voorlopig nog wel zo ben ik bang.

trouwens hij is heel vervelend aan het worden! tijdens het verschonen blijft hij nu geen minuut stil en wil steeds omdraaien en als ik mijn stem ophef en bozer wordt dan lacht hij mij uit! hahahahahah niet leuk natuurlijk maar ik merk wel dat hij echt pittiger wordt en ook met zijn beentjes schoppen als hij is gevallen! bijv. tegen de spijlen van de box of op de grond stampen…hij is goed boos dan! gaat dit over? ken hem helemaal niet terug!

Top dat hij het vandaag zo goed heeft gedaan en als hij het verder allemaal opeet wat maakt het dan uit hoe laat hij wat krijgt

Dat schoppen enzo neemt niet echt meer af maar gaat in fases, Het karaktertje gaat nu vorm nemen. Hier is het luier verschonen de ene week geen probleem en de andere week kan ik hem bij wijze iedere keer in de hoek zetten omdat hij totaal niet mee werkt. Duidelijk laten merken wie de baas is.

Liefs Michelle

@Mirema ja ik was ook blij met het resultaat maar nu komt het hij heeft dus na 15.00 uur tot 18.30 niet geslapen. ik kreeg dus plotseling een jengelend kind en om alles huilen noem maar op…viel om van vermoeidheid. heb hem toch nog om 16.30 uur op bed gelegd en hij maar krijsen om 17.00 uur toch maar uit bed gehaald. valt dus niet mee achteraf! 2 slaapjes overdag is nog niet zijn ding zo te merken maar hij is toch oud genoeg om daar nu tegen te kunnen? of zie ik dit nou verkeerd? ben nou echt geneigd om morgen weer de oude schema op te pakken jeetje wordt hier helemaal gestoord van wat nU

Ik weet niet of hij tv leuk vind, anders zou je kunnen proberen tegen half 5 even een tekenfilmpje ofzo opzetten ,zodat hij even rust. Of samen even met mama in de bank liggen

Kan ook zijn dat hij even aan dit nieuwe moet wennen. Zou het morgen in ieder geval nog wel proberen. Kan best zijn dat hij nu morgenvroeg wat langer slaapt en dan valt het vanzelf op zijn plek.

Liefs Michelle

Ja, gek wordt je ervan niet?
Wat betreft dat brood eten onze dochter doet er tot nu toe 1/2 uurtje over, dus dat valt nog mee. Dat omdraaien tijdens het verschonen van de luier,ooo zo herkenbaar. Gebeurd hier dus de hele tijd. Er is geen enkele keer dat ze rustig blijft liggen. Afleiding bieden met een speeltje helpt hier helaas maar even.

En dat 3e slaapje, ja dat is hier dus ook een probleem, ik geloof dat onze kinderen zich hierin afwisselen. Onze dochter heeft vandaag van 14.00-16.00 geslapen en daarna niet meer is om 20.30 pas naar bed gegaan. Het douchen liep erg uit. Ging voor de eerste keer in het grote bad met papa vond ze geweldig. Vandaar dat het laat werd. En inderdaad die tv doet wonderen.

Groetjes Jolanda

Boterham is hier binnen 10 minuten op. Gaat heel snel. Ze eet hier alleen nog maar smeerkaas erop. Gister een halve gedaan met appelstroop en een halve met smeerkaas. de eerst met stroop gedaan en die at ze heel langzaam op ik dacht dat ze geen honger had maar de 2e helft was binnen enkele minuten weg. Ze vind ander beleg niet zo lekker.

Draaien op het aankleed kussen voor de schone luier hier ook heel bekend. Ik geef vaak iets in haar handen om haar af te leiden. Soms lukt dit en soms ligt het binnen 5 seconden op de vloer. Dan geef ik een ander dingetje. Ik geef geen speeltje maar iets uit haar mandje voor de verzorging. Dus een tube of potje zalf of een haarborsteltje. Soms lukt het om dan wat anders te geven maar soms ligt dat ook met 5 seconden op de grond.

3e slaapje zijn we ook bijna af. Ze slaapt de andere 2 slaapjes nu een stuk langer maar meestal tot ongeveer 15 uur. Soms iets eerder soms iets later. Maar dan is ze ook wakker tot de fles van 19 uur. Meestal na het eten heeft ze wel weer een opleef moment maar het laatste uur wil ze nog wel eens wat gaan jengelen. Dan ga ik vaak een blok om met de wagen tot de fles van 19 uur. Dat vind ze wel plezierig. heel soms doet ze dan een klein slaapje in de wagen maar meestal is ze gewoon wakker. Er zijn ook wel dagen dat ze wel gewoon lekker blijft spelen tot de laatste fles. Het is heel wisselend. merk ik zelf maar lees ik hier ook vaak.

@mamaselma: Mijn dochter is 10 maanden en zij heeft zelfs soms nog een derde slaapje nodig. Het gaat er dus niet om hoe oud ze zijn maar of ze het aankunnen (2 slaapjes). Wij doen onze dochter na de maaltijd in bad (dus na 17.30u), dit werkt goed om haar tot haar laatste fles wakker te houden.

erg bedankt voor de reacties het doet me echt goed jullie ervaringen te lezen…

Meric heeft een moeizame start gehad ivm reflux, kme allergie en kiss-syndroom. hierdoor heeft hij heel weinig geslapen de eerste maanden en het lijkt wel alsof hij alles aan het inhalen is.

slapen doet hem ook zo goed ik zie het gewoon aan hem, hoe gezond hij nu is en de ontwikkeling die hij maakt zoals kruipen, staan rondom tafel en lopen, optrekken aan alles wat los en vast zit…dus daar ligt het niet aan…

de derde slaapje laten we voorlopig maar erin zitten want ik zie gewoon dat hij doodop is rond 17.00 uur en het echt niet meer trekt ook niet met tv aan, dit hebben we namelijk al geprobeerd ook wandelen met de kinderwagen waar hij never nooit in slaapt.

en ik zie ook dat 2 slaapjes per dag geen wonderen doen ivm eten smorgens dus het heeft eigenlijk weinig zin.

brood doet hij er ontzettend lang over als ik het hem geef, vandaag heeft hij het zelf gegeten (de laatste kwartier zeg maar) toen ging het best wel vlot…ik denk dat hij er ook maar aan moet wennen.

wat betreft fruit, die komt dan op een ander tijdstip ook had ik gelezen dat kinderen met kme allergie niet alle fruit kunnen verdragen mis. is hij daarom erop afgeknapt maar dat vraag ik binnenkort wel even aan de dietiste…

ik hou jullie iig nog op de hoogte hopelijk komt het allemaal goed en wordt hij weer een grote eter vooral in de ochtend mis ik dat heel erg. pff het is wat