Ik weer met mijn nutriton

oh meiden hebben jullie dat ook … ga je naar het buro met lijstje vragen … kom je terug is de lijst alleen maar langer geworden … ;-(

op het buro zeggen ze toch dat ik nutriton moet gaan gebruiken voor de ontlasting… en bij nutricia zeggen ze dat het stoppend is??? wat nu?? ik weer overleggen… zegt ze wat een onzin… nutriton is johannesbroodpitmeel en dat werkt laxerend in andere voeding wordt het er soms al bijgevoegd! en hier heeft ze naar mijn mening gelijk in… maar ik hoor ook het verhaal dat het stoppend werkt… wie kan mij dit uitleggen??

Wat ik weet is dat 't bij 't ene kindje verstopt, en bij 't andere laxeert.

Hè bah meid, wou dat ik je zorgjes even voor je kon overnemen!

Wat bij de een stoppend werkt kan bij andere laxerend werken. Dus daar is geen peil op te trekken.

9 van de 10 mensen kunnen niet naar het toilet als ze veel bananen eten, en die 1 van de 10 die overblijft krijgt er diarree van! Het is maar net hoe je darmen reageren.

Als jij merkt dat je kleine man verstopt raakt van Nutriton, dan niet meer gebruiken dat spul! Klaar ermee.

Het cb probeert volgens de boekjes heel de babyclub van Nederland in het gareel te krijgen en dat werkt niet. Elk kindje is anders. Dus wat het cb zegt, altijd met een flinke korrel zout nemen.

Groetekes, Sje

Hallo,
Hier heb ik dat ook gehad. Onze kleine meid die spuugde heel veel en dus aan de nutriton. Dit werkte bij haar juist heel laxerend, dus daar weer zorgen over gehad, maar na een week of 2 was dit voorbij en het spugen was zo ver als over ! Ik zou het gewoon een week of 2 aankijken en als het dan nog is dan iets anders proberen.
Succes

Ik heb toen ook Nutrilon gebeld en het kon 2 kanten opgaan. Of juist laxerend of stoppend. Kunnen ze geen peil op trekken. Is dus helaas afwachten hoe jullie kleintje hierop reageert.

Is er ooit wel 's gekeken of hij koemelkeiwitallergie heeft…? Hoeft echt niet alle symptomen te hebben, maar 't kan wel natuurlijk. Ik wil je niet gelijk zorgen aanpraten hoor, maar aan 't denken brengen. 't CB en huisarts/kinderarts zeggen meestal gelijk dat als 't in de familie niet voorkomt, dat 't onmogelijk is.
Ik dacht van Jens ook, dat lactose intolerantie niet in de familie voorkwam en dus kon hij 't onmogelijk hebben werd er gezegd.
Redelijk kort door de bocht natuurlijk. En dat bleek ook wel, want toen Jens 20mnd was (vrij kort geleden dus…) kwam ik er achter dat 't dus WEL in de familie zit, maar onder de noemer “zwak gestel”… Voilà, kom er maar 's achter.

Ik zat er zomaar aan te denken hoor, aan kma, omdat dat vaak ook een verstoppend en laxerend effect heeft. Hoeft natuurlijk niet persé zo te zijn hè…

Hoi,

Bij Jayson werkte Nutriton dus wel verstoppend, maar ja zoals gezegd, het is bij elk kind anders. Gewoon proberen, je merkt het vanzelf.
En over dat KMA, ik vind het een beetje een modeverschijnsel. Niet dat het niet kan hoor, maar vaak wordt het gelijk daarop gegooid. Het is net als met darmkrampjes, wordt ook zovaak gezegd, terwijl het niet zo is. Zo dat moest ik ff kwijt

Groetjes Evelien

Heb je al gewoon wat meer water er bij geprobeerd? voor dat er allemaal duren spullen worden gekocht?

gr Tries

hoi hoi…

nou gister heeft hij een keer helemaal zelfstandig gepoept!! was er gewoon trots op… gebruik af en toe meer water in de voeding … en heel soms als het niet door wil zetten dan doe ik theelepel slaolie (op advies ha) en dan laxeerd het ook goed… dus denk dat ik het op deze manier maar blijf doen tot hij ongeveer 4 maanden is dan schijnt het allemaal te gaan!!!

super bedankt voor meedenken!!