Ik voor het eerst

de ‘waarom’-vraag heb gekregen van Erik?

We waren gisteren aan het fietsen en Erik zat bij mij achterop. Hij wiebelde nogal in z’n zitje en daardoor kon ik lastig m’n balans houden. Dus ik zei dat Erik even rustig moest blijven zitten. Waarop hij dus voor het eerst vroeg: “Waarom, mama?” Ik dacht meteen: deze vraag gaat vast en zeker nog vaak komen. Gelukkig was het antwoord deze keer vrij makkelijk, ben benieuwd wanneer hij ‘waarom’ gaat vragen en ik het antwoord niet zo goed weet

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Dat is inderdaad het begin van! Leuk.
Mijn dochter zit in de periode van; wat doe je? Maar wij zijn friezen, en ik hoor dus de hele dag; mem, dost? En als ik geen antwoord geef, dan probeer ze het bij haar broertje van 9 maanden! Komisch
(vind het stiekem wel al eens wat vermoeiend)

Ha ha ha en er zullen er inderdaad nog heeeeeel veel volgen en dan komen de waarom vragen uit zichzelf… Waarom is de lucht blauwe en zo.

Groetjes,

Michèle

Haha, leuke nieuwe fase! Om gek van te worden soms!

Als onze meiden een vraag stelden waar ik het antwoord niet op wist of waarop het antwoord zodanig was dat het moeilijk uit te leggen was aan een peuter, dan zei ik dat gewoon eerlijk. En daar hadden ze ook vrede mee.

Groetekes, Sje

Ohhhh die fase… die heb ik gelukkig nog niet…

alleen net wat Manderijn zegt de vraag “wat doe je mama???”

Ook om gek van te worden…

Liefs, Melanie

Haha leuk en inderdaad bereid je maar voor

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Leuk, Marjan! weer een nieuwe fase.

Seth zit inderdaad ook in de ‘wat doe je?’ fase haha.
Wel erg leuki vind ik

Liefs, Anne

De ‘wat-doe-je-fase’ hebben we hier (nog) niet gehad. Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat en hoe vermoeiend het gaat worden

Groetjes,
M

O, ja… hij zegt ook vaak: Hé, wat is dat?!

Heeft Erik je het al moeilijk gemaakt vandaag?
Liefs, Anne

“Wat is dat?” Die vraag is over het algemeen ook niet moeilijk om te beantwoorden, toch? Erik heeft me vandaag nog gespaard, het viel me alles mee. Wel zegt hij om de haverklap: “Dat mag ECHT niet.” Haha, wie zou hij napraten?

Groetjes,
M

Haha, nee gelukkig niet
Meestal weet hij het antwoord zelf ook wel.

Maarre… hebben Seth en Erik telefonisch contact gehad??
Want Seth zat vanavond met zijn vingers in zijn vieze poepluier! BLÈH!
Gelukkig kwam hij toen wel melden dat hij vieze vingers had…

Liefs, Anne

Die fase ken ik nog niet, hoop voor je dat hij niet te vermoeiend wordt. Hier zitten we al erg lang in de wat doe je en wat het is dat fase.

Groetjes,
Sandra

Geweldig

Zover gaat de woordenschat vvan Dylano nog niet

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

quote:
De 'wat-doe-je-fase' hebben we hier (nog) niet gehad. Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat en hoe vermoeiend het gaat worden

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/ZdLyp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Morgan kijkt Phineus en Ferb en roept dus regelmatig net als Issabella Mamma Wat doe je…

Groetjes,

Michèle

Dan ben ik benieuwd wanneer wij de wat-doe-je-fase gaan krijgen. Zo te lezen is dat ook eentje die veel voorkomt.

@Anne, blegh! Erik doet het inmiddels niet meer. Kan me indenken dat je er niet blij van wordt. Gelukkig kwam Seth het keurig melden!

Groetjes,
M

Ja herkenbaar eigenlijk… Rico zei het vorige week en deze week ook al een paar keer. dan vroeg hij: wats dat?! (de wat is dat fase) en dan zei ik dat het verband was zegt hij: waarom?
!!! ik zo: ehm… haha
ja dan sta je even met je mond vol tanden
waarom is een pleister een pleister…
en idd de wat doe je fase is hier ook in volle gang. maar fietsen of op een loopfiets ho maar

Gewijzigd door - MamavanRico op 17 May 2011 12:57:10

Heel herkenbaar en als ik echt het antwoord niet weet, dan vraag ik hem: waarom denk je dat het zo is? Dan verzint ie zelf een antwoord en is ie ook tevreden

Zo ook: mama, waarom vallen de eikels van de bomen af? Dus ik gevraagd waarom hij dacht dat het zo was. Zegt ie: dan kunnen ze op de weg vallen en kunnen wij ze oprapen! Super logica toch? Ik had dat niet kunnen verzinnen.

Ja leuk he! Nu nog wel! hahahah straks word je er helemaal gestoord van! Nee hoor het blijft leuk met momenten maar 15 keer achter elkaar waarom, kan ik niet echt waarderen

Hier nog volop ‘watr doe jij nou?’ en dan zo: ‘watdoejijnou?’. Zo aan elkaar. En ook ‘was dat?’ En ik geef altijd antwoord. Maar ja, als ze 15x ‘waarom’ vraagt, word ik denk ik ook een beetje crazy!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Volgens mij heeft Erik gebeld met Eva, want sinds gisteren gaat het steeds ‘waarom mama?’ Dan zeg ik: ‘Omdat…’ en dan weer: ‘maar waarom dan?’ GRAPPIG! Ik moest meteen aan je denken Mriek!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers