Per week weer kan gaan werken… Het is niet veel… maar het is toch iets…
En ik kan Joël ook meenemen… want het is bij mn opa en oma…
Mn oma heeft staar op der ogen gehad, en dat is behandeld in het ZH hier, waar het totaal verkeerd gegaan is, dus op naar Duitsland… Daar hebben ze er gelukkig nog iets aan kunnen doen, maar mede door haar Diabetes, gaat het erg achteruit, en is ze over ong. een paar maanden totaal blind. (kan weken zijn, maar ook nog een half jaar)… En tja, mn oma kan al niet zoveel meer, dus wou ze graag hulp in de huishouding… en wie kan dat beter dan haar eigen klein dochter? Toch? Ja ze wil geen vreemde in huis… Nu het volgende…
Ze heeft de PGB aangevraagt… dat is goed gekeurd, en nu mag ik deze week waarschijnlijk al komen…ik word vanuit het PGB budget van oma betaald (oma betaald inprincipe dus), maar hoe gaat dat met de belastingdienst?? Ik weet dat ik wat bij mag verdienen zonder dat mn (aanrecht)korting ingetrokken word, en ik weet dat de huur en zorgtoeslag wat omlaag gaan…maar verder?? Moet ik bij de belasting doorgeven dat ik werk? of moet oma belasting inhouden, en dat aan t einde van t jaar opgeven? Ik snap er werkelijk niks van…
Heb geen zin om in de problemen te komen, met terugbetalen etc aan de balsting,want daar heb ik al genoeg problemen mee gehad…
Wie kan het mij precies uitleggen??
Liefs, Melanie