Ik voor 3-uurtjes

Per week weer kan gaan werken… Het is niet veel… maar het is toch iets…
En ik kan Joël ook meenemen… want het is bij mn opa en oma…
Mn oma heeft staar op der ogen gehad, en dat is behandeld in het ZH hier, waar het totaal verkeerd gegaan is, dus op naar Duitsland… Daar hebben ze er gelukkig nog iets aan kunnen doen, maar mede door haar Diabetes, gaat het erg achteruit, en is ze over ong. een paar maanden totaal blind. (kan weken zijn, maar ook nog een half jaar)… En tja, mn oma kan al niet zoveel meer, dus wou ze graag hulp in de huishouding… en wie kan dat beter dan haar eigen klein dochter? Toch? Ja ze wil geen vreemde in huis… Nu het volgende…

Ze heeft de PGB aangevraagt… dat is goed gekeurd, en nu mag ik deze week waarschijnlijk al komen…ik word vanuit het PGB budget van oma betaald (oma betaald inprincipe dus), maar hoe gaat dat met de belastingdienst?? Ik weet dat ik wat bij mag verdienen zonder dat mn (aanrecht)korting ingetrokken word, en ik weet dat de huur en zorgtoeslag wat omlaag gaan…maar verder?? Moet ik bij de belasting doorgeven dat ik werk? of moet oma belasting inhouden, en dat aan t einde van t jaar opgeven? Ik snap er werkelijk niks van…
Heb geen zin om in de problemen te komen, met terugbetalen etc aan de balsting,want daar heb ik al genoeg problemen mee gehad…

Wie kan het mij precies uitleggen??

Liefs, Melanie

Vul je de belastingpapieren zelf in of laat je dat doen? Anders zou ik het even aan die persoon vragen.

Groetjes Natasja

Wat een fijne oplossing, voor jullie beide zo zeg!!

Wat de belastingdienst betreft, dat hangt er vanaf of je oma de financiering van het PGB zelf regelt, of het laat doen door Per Saldo.
Dat is een organisatie die kan zorgen voor de administratie van het PGB, en kunnen er ook voor zorgen dat inkomstenbelasting enzo meteen ingehouden wordt. Je krijgt dan ook gewoon loonstrookjes enzo.

Als ze het zelf regelen kan dat niet, en moet je het zelf bijhouden (urenbriefjes per maand) en volgend jaar zelf opgeven bij de belastingdienst.
Maar aangezien het maar om 3 uurtjes per week gaat, verwacht ik niet dat je daar veel over zal moeten afdragen omdat je een bepaald bedrag vrij mag bijverdienen.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

@kringeldingetje: wij vullen t meestal zelf in, maar aangezien wij altijd wel iets fout doen, hihi en omdat wij een huis gaan kopen, laten we het doen!

@suzsje: volgens mij gaat t per Per Saldo, ik heb mn oma nog even gevraagd, en zij vertelde dat ik t zelf moet afdragen… en dat t 50cent per uur was… dus 1.50per week… (3uurtjes).
ik zal t Vrijdag wel eens na lezen allemaal… ze heeft als t goed is wel een hele map gekregen… Vrijdag kan ik al lekker beginnen!!

Liefs, Melanie

Wat leuk!

Ideaal dat het bij je eigen oma is en dat je Joel gewoon mee kan nemen.

Veel werk plezier!.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Dank je Sandra! Afgelopen Vrijdag voor t eerst begonnen, en moet zeggen dat het ook best vermoeiend was…Oma hielp natuurlijk wel een beetje… en heb de 3grote dingen aangepakt zoals het toilet, badkamer en keuken… en ben letterlijk om kwart over 11 naar huis gestuurd, want ze vond dat ik te veel deed hahahahaha!!
Helaas hadden ze er gister alweer een rotzootje van… :lees:vies toilet… alsof die oudjes niet ff met het toilet borstel erdoor kunnen ofzo…
Maar goed, dan beginnen we Vrijdag weer met het toilet en daarna de andere dingen…Het is wel gezellig hoor…

Liefs, Melanie

kan me voorstellen dat het toch best zwaar is.
maar wel een mooie oplossing om zo toch iets bij te verdienen. hoe het verder belastingtechnisch zit heb ik geen idee van. maar als je het vanwege het huis toch laat doen zou ik dat daar idd ook gewoon aangeven. volgens mij hoef je belasting dan niet vooraf te betalen. dit wordt met alle andere dingen gewoon berekend en dan krijg je van de belasting de aanslag. maar 100% zeker weten doe ik het niet hoor.

liefs,
Rinske