Ik volgende week een spiraaltje ga laten zetten

Volgende week een afspraak maken bij de dokter voor nacontrole en dan laat ik meteen een spiraaltje zetten.
Ik zei er best wel tegen op, vind het doodeng! Maarje de rest van de anticonceptie valt af of te duur en kan niet goed met borstvoeding.
Maargoed ik laat jullie van de week wel weten of het me is meegevallen of is tegengevallen.

Groetjes,

Diana

Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van een prachtig dochtertje Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)
http://www.tienerenzwanger.nl

Hoi Diana,

Ik heb ook een spiraaltje gehad. Ik vond het de perfecte anticonceptie. Het inbrengen vond ik ook reuze meevallen. Ik hoop snel zwanger te zijn maar ik denk dat ik daarna ook weer een spiraaltje zal nemen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02)

En ik vind het een rot-idee dat het eitje wél al bevrucht wordt en vlak daarna pas “afgestoten”…

Maar dat is mijn mening.

Kan me voorstellen dat niet iedereen daar problemen mee heeft.

Mij leek een spiraaltje eerst ook ideaal, maar nu dus niet meer.

Groetjes, Bianca

Hoi Bianca,

ik heb een mirena spiraal gehad en daarbij wordt elke keer een hormoon afgegeven en dan heb je hetzelfde effect als bij de pil. Dus geen bevruchte eicel die wordt afgestoten.

Bij een koperspiraal heb je dat wel, alleen maakt het koper de spermacellen minder beweegelijk dus zal de kans op een bevruchte eicel minder zijn.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02)

Ik was er eerst ook optegen, omdat ik het dan te veel op een abortus vind lijken.
Heb daarom ook voor de Mirena gekozen, deze is met hormonen.

Groetjes,

Diana

Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van een prachtig dochtertje Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)

Ik heb zelf ook een Mirena en ik moet zeggen hij bevalt goed.
Heb er voor de zwangerschap ook een gehad, maar toen deed het inbrengen heeeel erg veel pijn.
Na de zwangerschap heb ik niks gevoeld.
Dus over 5 jaar laat ik mijn Mirena weer vervangen voor een nieuwe.'
Voor mij nooit meer de pil.
wat een rotzooi is dat zeg.

succes!

Voor mij ook geen pil meer, maar dat komt omdat ik door de pil heen zwanger graakt ben. Dus daar heb ik geen vertrouwen meer in.

Morgen bellen voor een afspraak en dan maar zien waarneer ik er terecht kan. Hoop morgen al want dan ben ik er ook sneller van af!

Groetjes,

Diana

Ja, ik ben het met je eens dat de pil een rotzooi is!
Pffff…ik heb geloof ik wel 7 verschillende gehad in de loop der jaren maar om nou te zeggen dat ik de juiste gevonden heb…???

Groetjes, Bianca

tja vraag maar aan els , die vind de mirena niets…

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

ik vind een spiraal niks je lichaam
moet het ook acepteren en dat doet het bij mijn niet ik heb na het inzetten 3 weken gevloeid nou toen was voor mij de maat vol, het hoefde dus niet meer maar dat is al een tijd terug hoor

groetjes marielle mama van tanja

ik zit er ook wel eens aan te denken maar
vind het doodeng

en dan ben ik onregelmatig ongi dan weer 6 weken niet dan na een week weer dan 4 maanden niet.en dat ziet ik dan ook niet zitten het afwachten van wanneer je nu eindelijk ongi word he

dus dan maar de pil ben ik ook nog vaak overtijd hoor dat ik weleens denk iekssss ben toch niet zw…

Nou donderdag middag om 14:30 uur gaat het gebeuren.
pfff ik blijf het eng vinden!

Groetjes,

Diana

zo dat is snel

iig sterkte

Hoiiii

ff reageren hoor, ik lees niet zovaak meer hier. Maar mijn ervaring met de mirena is niet zo positief (maar ik ben echt een uitzondering) Het laten zetten was een ramp, duurde een uur, maar kwam door een kluns van een gyn. Erna 4 maanden gevloeid (dat is trouwens"normaal" althans, het komt gewoon voor) toen na 4 weken ongi, flink heftig, duurde 2 weken. Ertussendoor trouwens nog een uitstrijkje laten maken toen ik zolang bleef vloeien maar was helemaal in orde. Toen na die keer ongi 5 weken niet gevloeid. Ik dacht dat het aan de mirena lag, en had wel zwangerschapsverschijnselen maar dat krijg je dus ook een beetje met de mirena. Na 5 weken werd ik ongi, maar het werd steeds erger, het duurde 10 dagen met veel vloeien, krampen en stolsels. Maar op die 10e dag verloor ik een vruchtje. Ik bleek dus een miskraam te hebben, ben dus een week of 6-7 zwanger geweest. Mijn ha heeft het gemeld aan de leverancier van mirena omdat het zo weinig voor komt. Voor mij dus nooit meer een spiraal, ik heb nu de pil weer gewoon (trigynon) en die bevalt gelukkig wel!

Groetjes, Els

jee els wat een ellende nee voor mij hoeft het ook niet maar van jou is nog erger nee dan gewoon maar de pil jammer dan

groetjes marielle mama van tanja

Ik durf het gewoon niet. Ik ben als de dood voor het inzetten van het spiraaltje. Toen ik een bloeding kreeg aan het einde van de zwangerschap heb ik 2x een inwendig onderzoek gehad en dat was zeer pijnlijk. En ik heb ook een beetje veel gene tegenover de huisarts (bevriend met mijn schoonouders)dus kortom het komt er niet van. Ik wil ook niet meer aan de pil (slik ik al een paar jaar niet meer) ivm het niet prettig voelen om chemische rotzooi in mijn lichaam te gooien. Dus de “jas” maar weer uit de kast gepakt. (natuurlijk geeft dat meer risico, maar een tweede kindje vind ik dan ook helemaal niet erg). Misschien dat ik ooit durf, ik hoop het eigenlijk wel een beetje.

Liefs Kristel

Gewijzigd door - Kristel Verstegen op 27 Jan 2004 10:37:11

De eerste keer heb ik een verdoving gehad met het inbrengen van de Mirena, ik heb er toen niks van gevoeld, oke daarna wel, maar dat kwam omdat ik nog niet zwanger geweest was.
De tweede keer had ik nergens last van.
En wat betreft het schaamtegevoel, probeer het van je af te zetten en ga anders naar een gynaecoloog.
Heb ik ook gedaan,

En ik vind het IDEAAL…

Tja, ik zal er nog eens over nadenken. Er zitten inderdaad voordelen aan. Vrijheid, blijheid. Maar misschien toch nog even wachten. Wil graag tweede kindje, en zodra papa overstag gaat wil ik ook z.s.m. beginnen. Hoelang moet je wachten met zwanger worden al sje het spiraaltje laat verwijderen?

Liefs Kristel

je kan gelijk weer zwanger raken, dus je hoeft niet alles te laten uitwerken.
Je krijgt maar een beetje hormonen binnen en dat is echt ideaal.
Ik ben echt fan van een Mirena.

Jeetje Els, dat wist ik allemaal niet. Is ook wat zeg.

Spiraaltje, nog nooit over nagedacht zelfs, vind het namelijk best wel eng. Mijn zus heeft het ook en dat ging dus niet in 1x goed, brrr. Maar ja, meestal gaat het wel goed natuurlijk. De pil, krijg ik hoofdpijn van (en niet zo zuinig ook) en toen we besloten, om het bij 2 kinderen te laten, heeft Marcel zich laten steriliseren, dus in principe, kan ik nu niet zwanger raken.

Succes hoor, zullen aan je denken, heldin!

groetjes Monique