Ik voel mij af en toe behoorlijk klote

Sylvie is een geweldig kind en helemaal niet moeilijk. Ze is bijna altijd vrolijk en speelt veel alleen.
Nou voel ik me sinds ik zwanger ben af en toe echt vreselijk… Natuurlijk zullen de hormonen meespelen en ik twijfel ook absoluut niet aan de 11 maanden sprong. En dat alles bij elkaar samen met wat ik vandaag de dag nog steeds te verduren heb met mn ouderlijk gezin… Het is allemaal niet makkelijk…
Er is geen ruzie ofzo hoor in mijn gezin, maar juist veel verdriet en pijn. Door iets wat in het verleden is gebeurd ligt ons gezin behoorlijk in de kreukels. Ik kan me er aardig groot onder houden maar als ik mijn ouders spreek en ze vertellen mij weer dat het zo slecht met ze gaat en met mijn broertje en zusje… Dan doet het mij echt veel pijn…
Dus die dingen spelen allemaal tegelijk en af en toe is mij dat gewoon echt te veel. Als ik dan een dag erg moe ben en Sylvie moppert erg veel, dan kan ik er helemaal niet tegen… Sylvie begint nu bijvoorbeeld ook met mopperen en slaan als ze haar zin niet krijgt. Als ze dat dan doet, kan ik daar zooooo slecht tegen. Terwijl ik normaal gesproken eindeloos geduld heb. En ik weet op het moment echt even niet goed hoe ik er mee om moet gaan…
Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn gevoel los koppel van hoe ik met Sylvie om ga. Ik heb erg het gevoel alsof ik vaak onterecht boos op haar word… Als ze bijvoorbeeld in haar kinderstoel zit en ze moet wachten op haar eten. Dan gaat ze mopperen omdat het haar te lang duurt… Ik zeg dan Sylvie hou eens op (wel op normale toon) maar ze gaat dan alleen maar harder huilen… Maar ja als ik haar pak is ze in 1 keer stil, dus dan weet je ook dat het nep is… En dan denk ik wat moet ik dan doen… Hoe moet ik reageren als zij zo moppert…
En een heel goed voorbeeld: Zij krijgt 's ochtends pap en ik eet melk met bijv. chocopuffs. Als zij haar eten op heeft ga ik eten. Maar de laatste tijd wil ze steeds ook nog van mijn eten hebben en als ze dat dan niet krijgt gaat ze mopperen en aan me trekken en slaan. En ze houd dit gerust een uur vol want ze moet en zal haar zin krijgen… Hoe ga ik hier mee om???
Juist door al deze dingen bij elkaar had ik dus laatst een topic gemaakt over dat de muren steeds vaker op me af komen… En dat ik graag zou willen werken… Ook voor de sociale contacten zou ik graag werken, maar vooral om te ontsnappen aan mn leven die elke dag weer hetzelfde is…
Omdat ik niet lekker in mijn vel zit heb ik het idee dat ik geen goede beslissingen kan nemen qua opvoeding van Sylvie…
Ik snap haar ook vaak niet als ze moppert en iets wil en dan voel ik me zo radeloos… Als ze dan maar doorgaat en doorgaat met mopperen dan kan ik zelf ook bijna wel huilen…
Ik heb het op het moment behoorlijk zwaar en dat komt dus eigenlijk helemaal niet door Sylvie, maar door hoe ik in mn vel zit en in het leven sta op het moment… En ik vind het erg sneu voor Sylvie eigenlijk dat haar mama zo is… Ik heb geen idee wat ik moet, de ene dag voel ik me kiplekker en de andere dag ben ik de hele dag down… Ik zou veel meer leuke dingen met Sylvie willen doen, maar als ik alleen al met haar naar de winkel ga moppert ze op de terugweg al… Dan heb ik geen zin om nog een langer stuk te gaan lopen of fietsen…
Nou ik moest even mijn verhaal kwijt en dat lucht ook alweer een beetje op
Ik hoop sowieso dat de 11 maanden sprong snel voorbij is… Al heeft ze er misschien helemaal niet zo veel last van en ligt het aan mij

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hey meis, vind het zuur dat je je zo rot voelt, snap je helemaal , ik had het de afgelopen 2 weken, voelde me nie lekker… kind lastig (wat waarschijnlijk dan opzich wel meevalt maar omdat jij nie lekker in je vel zit, ken je weinig gemopper gebruiken) wij zitten hier nog steeds met een crisus in de familie en een huis van me schoonmoeder wat leeg gehaald word… alle dingen bij mekaar, kan je je behoorlijk downvoelen, en jij bent nog zwanger, wat soms ook wel tegen kan werken met je bui !

echt advies heb ik niet, want da’s toch wel moeilijk, ik probeer het met die dagen maar per uur te nemen… dan doet die kleine weer wat en dan moet ik weer lache en denk ik maar, nou da was alweer een lach ! (heb ik al weer gelachen zeg maar…)
ja en da gemopper…word ik ook lijp van, maar geloof me als je consequent blijft… met of negeren of wat je er ook aan wil doen, dat werkt het beste…
pippy die had toevallig nog de waterpokken onder de leden… (wisten we nie want ze had nog geen uitslag, maar ja sprong is ook altijd zo iets he, zijn ze altijd lastiger…) rustig blijven en tot 1000 tellen …)

en blijven ademhalen

Pippy is geboren 17.07.2009

He meid, wat vervelend voor je dat je je zo beroerd voelt soms!

Echt advies geven kan ik ook niet, maar wat sugar303 al zegt: probeer het per uur te bekijken.
En moppert Sylvie? Lekker laten mopperen, sneller kan je toch niet.
Probeer dat soort gedrag te negeren, net doen alsof het je niets doet.
En vaak denk je zelf dat je naarder bent dan je echt doet hoor tegen je kind.

De eerste 17 weken van mijn zwangerschap waren, zachtjes uitgedrukt, erg beroerd… Ik kon niets hebben, dus ook van Luka niet. Terwijl hij zo makkelijk is! Als ik zo’n irritatie voelde aankomen ging ik altijd even een minuut of 5 in de gang zitten. Dan zette ik Luka in de box, kon hij even daar aanklooien.
En dat werkte bij mij super!
En daarna ging ik weer met frisse moed met hem spelen, of wandelen.

Ik wens je heel veel sterkte! En je verhaal mag je natuurlijk altijd kwijt!
{{{Goudvisje}}}

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

he meis wat vervelend voor je zeg.
het zal idd alles bij elkaar zijn wat het teveel maakt.
probeer dan ook echt hier en daar wat tijd echt voor jezelf vrij te maken.
het mopperen van Sylvie zou ik zo veel mogelijk negeren, dan krijgt ze zelf ook in de gaten dat het niks opschiet.
ik weet natuurlijk niet in hoeverre jij betrokken bent bij jou eigen gezinssituatie maar misschien kan je aan je ouders uitleggen dat het voor jou nu gewoon even teveel is en dat je misschien wat vaste dagen/tijden af kan spreken om het er dan over te hebben maar dan verder ook niet meer. zodat je ook nog de leuke dingen met elkaar kan bespreken.
je moet echt ook aan jezelf denken en dan zal het gewone leven al voldoende zijn om mee te handelen.
veel sterkte meid!

liefs,
Rinske

Bedankt voor jullie lieve reacties
Maar weet je waarom Sylvie zo moeilijk te negeren is… Ze kruipt al mopperend achter me aan, gaat mopperend bij mn benen staan of onder me zitten…
En wat ze de laatste tijd erg veel doet, waar ik echt niet tegen kan: Ze komt mopperend bij me staan met dr handjes in de lucht, dus pak ik haar op schoot. Vervolgens moppert ze gewoon door en maakt zich helemaal stijf zodat ze op de grond glijd (zo gaat ze altijd van onze schoot af) maar dan weer op de grond blijft ze mopperen en doet ze die armpjes weer in de lucht…
Dan heb ik echt zoiets van ja hallo wat wil je nou!! Dan laat ik haar lekker op de grond zitten mopperen tot ze klaar is…
Maar Sylvie kan dat mopperen zooooo lang volhouden… Soms wel een half uur tot een uur als ik niks doe…
Zal nu ook zeker met de sprong te maken hebben, maar ik begin het echt stront irritant te vinden
Ik denk dan soms echt wat doe ik verkeerd… Ik negeer haar gemopper altijd en toch leert ze er niks van…

ow wijffie lieverd je moet echt niet twijfelen aan je mamakwaliteiten hoor !

hier ook zo’n mopperkont en inderdaad ook aan me rokken gaan hangen (spijkerbroek…whatever) ik ga dan altijd door me knieen en vraag ff waar er brand is ? Nergens meestal…en dan zet ik haar terug bij me vandaan, soms gaat ze door … soms is het na 2 keer wegzetten duidelijk… en dat strekken en op de grond verder gaan, ja da ken ik je vertellen, dat begon zij hier ook te doen met 11 -12 maanden… was niks mee te beginnen dus ik stapte eroverheen , en ging gewoon verder waar ik mee bezig was *op goede dagen lukte dit, had ik een klote dag … wat minder *
ook hier op het forum gelezen goeie tip , kussen tegen je kop en ff gillen hahahaha… ken maar helpen toch !

weet me te herinneren dat die sprong hier ook een heftige was… zo voor haar verjaardag! maar lieverd, 1 ding, de sprong gaat voorbij ! da scheelt…

en inderdaad met je gezinssituatie, ik bemerk ook dat als ik met mijn moeder te veel spreek over de crisus in de familie, ik mezelf ook down ga voelen… vorige week was ik 2 jaar getrouwt, mijn mama kwam oppassen, wij zaten 2 minuten in het restaurant en toen zijn we weggegaan omdat de muren op mij afkwamen…(ik had daarvoor een half uur met mijn moeder over die situatie gesproken die er aan de hand is ) en dat had gewoon zijn uitwerking op mij, dus hebben we bij de mac donalds gegeten, lekker romantisch… not

heb daarna me moeder gemailt, ik ben altijd beter in het getypte woord…
dat ze er rekening mee wil houden dat ik dat heel slecht trek en er zelf helemaal akelig van word als wij er te veel over spreken, nou dat begreep ze wel, en ze meld nu nog alleen hoognodige dingen…
misschien dat dat bij jouw ook een beetje baat heeft!
en meis geef jezelf wat krediet he, want zwanger zijn, en vervelende situatie en een klein kindje in een sprong is ook gewoon hard werken !!! je hoeft niet altijd vrolijk en begrijpend te zijn he !

komop wijffie !!!

Pippy is geboren 17.07.2009

@Bakmama: Ja dat doe ik altijd. Tegen Sylvie zeggen rustig maar lieverd mama maakt je eten en mama kan niet zo snel etc. Maar ze moppert dan toch niet echt van de honger, want als ik naast haar blijf zitten en ze nog geen eten krijgt is het goed. Maar als ik even in de keuken ben dan begint ze. Niet elke dag hoor gelukkig. Meestal gaat het wel goed.

Wat het lastige is met Sylvie is dat als ik in de woonkamer op de bank zit er niks aan de hand is. Als ik dan krantje lees of folders kijk of puzzeltje maak, niks aan de hand. Maar als ik achter de pc zit dan word ze vervelend… Ik snap dat echt niet maar dan gaat ze om me heen hangen, mopperen, wil ze op schoot en er weer af en er weer op en er weer af… Ik zet haar dan meestal op de grond en zoek het maar uit. Dan moppert ze even door en later is ze stil.
Maar t is net of ik van haar niet mag computeren. Tenzij ze op schoot mag zitten en op het toetsenbord mag slaan en het hele bureau leegmaaien

En zonder er al te diep op in te gaan, omdat het toch een open forum is…
Kijk met mijn ouderlijk gezin is het zo. Mijn broertje en zusje worden op dit moment overlevers genoemd… Dat betekent dat zij zichzelf de dag door slepen en nergens van genieten. Ze zijn 16 en 12 jaar dus dat komt behoorlijk hard aan. Ze kunnen hier niet zomaar komen. Mijn ouders hebben het financieel ontzettend moeilijk maar wij hebben het ook niet zo ruim.
Ik heb al wel tegen mijn moeder gezegd dat ze hier allebei wel eens een Zaterdag mogen komen. Dat we dan wat leuks met ze gaan doen.
Dus dat weet ze.
Ik vraag zelf aan mijn ouders hoe het gaat en hoe het er voor staat, omdat ik ondanks dat het erg moeilijk is wel graag op de hoogte wil blijven van veranderingen.
Zo hebben ze eindelijk besloten het contact met mijn broertje te verbreken. Hij heeft van mijn ouders 100en nieuwe kansen gehad en hij verpest het elke keer. Gelukkig hebben ze er nu echt genoeg van en hoe moeilijk het ook is gaan ze hem nu loslaten…
En ik moet eerlijk zeggen dat het me weinig doet omdat ik al een poosje niks meer voel voor mn broertje… Hij heeft zo veel gedaan, zo veel kapot gemaakt… Ik voel alleen maar woedde en onbegrip naar hem toe…
Wat me wel heel erg veel doet is de pijn en verdriet die hij achter heeft gelaten en achter laat…
Mijn broertje heeft inmiddels ook de titel pathologische leugenaar gekregen…

Ik ga er verder niet te veel over zeggen maar als er iemand is die er wel meer over wil weten mag je me altijd mailen…

Maar zo, dat is er ook weer ff uit…
Weet je hoe erg het oplucht als je zo’n verhaal hebt getypt, heerlijk is dat
En vanavond gaan mn vriend en ik lekker met zijn ouders en zusje naar een musical. Ik heb er onwijs veel zin in, lekker ontspannen en genieten en even gedachten verzetten En morgen verjaardag van mn vriend zn vader dus ben ik heerlijk de hele dag daar met Sylvie en ben ik niet alleen.
Dat vind ik zo ontzettend fijn, want op het moment is mijn grootste probleem toch wel dat ik me overdag zo eenzaam voel als mn vriend werkt. Ik zou graag iemand in het dorp kennen met een kindje, maar ik ben ook geen held die zomaar even op iemand afstapt
Nouja ik ben in ieder geval blij dat er zoveel leuke dingen aan zitten te komen

Heel herkenbaar, het mopperen en jengelen en achter je aan kruipen. Dat deed Luka ook, en toch, probeer het te blijven negeren! Als ze uiteindelijk toch krijgt wat ze wil heeft ze toch weer gewonnen, en zal ze daarmee doorgaan.
Ik ging heel hard zingen, hier staat altijd de radio aan dus dan zong ik mee. Op een gegeven moment hoorde ik Luka niet meer, en hij stopte er ook mee.
Nu zingt hij mee met de radio!

@Bakmama: Nee hij is al verplicht opgenomen… 2 keer…
Ze maken niet zomaar deze keus… Het probleem met hem speelt al vanaf 2006 en hij is sindsdien geen stap vooruit gegaan, maar juist alleen maar erger en erger in de problemen geraakt… Ik kan je er wel een keertje rustig over mailen, maar daar moet ik dan echt even voor gaan zitten.

Tsja ik probeer ook echt zo min mogelijk achter de pc te zitten als Sylvie wakker is. Maar ik heb geen flauw idee wat ik behalve het huishouden moet gaan doen… Ik hou namelijk helemaal niet van lezen dus ja wat moet je dan…
Ik heb al maanden hier een puzzel op tafel liggen van 1500 stukjes maar die is gewoon zo moeilijk dat ik niet verder kom dan 5 stukjes per dag aanleggen
Ik vind het heerlijk om even lekker in een puzzelboekje te puzzelen en dan ontspan ik ook helemaal. Maar niet om de hele dag te doen

Nee wij hebben geen groepsconsulten, nog nooit van gehoord
En babyzwemmen wilde ik altijd al doen, maar ja we hebben het even niet makkelijk financieel en dan laat je dat soort dingen toch echt als eerste achterwege

Ik weet dat het tegen de tijd dat ze naar de psz gaat veel makkelijker word, want er worden hier in het dorp ook ontzettend veel activiteiten georganiseerd. Knutselmiddagen en poppenkast en weet ik veel wat
Maar ja daar heb ik nu nog niks aan
Maar we hebben voor ons huis een heerlijk groot grasveld waar honden niet mogen poepen dus ik zit te denken om daar maar eens lekker te gaan zitten met Sylvie

Oh wat trouwens ook zeker weten wel het vermelden waard is: Wat had Sylvie vandaag een goede dag zeg!! Niet te geloven, net of ze het verhaal vanmorgen over mijn schouder heeft meegelezen
Ze slaapt normaal gesproken niet meer dan 2 uur op een dag en nu heeft ze bijna 4 uur in totaal geslapen
Ze heeft bijna niet gemopperd en was zo heerlijk vrolijk toen we boodschappen gingen doen, zulke dagen wil ik wel elke dag

Moeilijk hoor, zo’n situatie in je familie…
Ik kan me voorstellen dat je daar idd ook mee zit ja. Het is en blijft familie…

Maar super te horen dat Sylvie vandaag een goede dag had! Hou je vast aan zulke dagen meid! En het word nu mooi weer, althans, hier schijnt de zon…
Dus ik zou idd lekker gebruik maken van dat grasveld!
Dat hebben wij dan weer niet…
En hebben jullie een kinderboerderij in de buurt? Luka vind dat echt geweldig, en daar komen ook veel ouders met kinderen. Wie weet wie je daar nog ontmoet…

Nee dat is inderdaad heel erg jammer, wij hebben geen kinderboerderij in de buurt. De dichtstbijzijnde is in Drachten, een half uur rijden. Sylvie is ook gek op dieren. We gaan er zeker weten nog vaak genoeg heen, maar zal er vast geen mensen ontmoeten die toevallig ook in Haulerwijk wonen
Wat wel erg leuk is, is dat wij 2 huizen verderop 2 buurjongetjes hebben van ongeveer bijna 2 en 3,5 jaar denk ik. Het oudste jongetje is erg geïnteresseerd in Sylvie Dus dat is wel erg leuk! Ik denk dat als we op dat grasveldje zouden gaan zitten, hij er zo bij zou komen zitten Dus gaan we sowieso een keer doen natuurlijk