Ik voel me zo'n oen, alsof ik gefaald had

Waarom heb ik dit niet eerder gezien, gemerkt, gedaan… of whatever ik ervan moet maken.
Rico zit al weer 2 dagen moeilijk te doen over de wc.
en nu… is het kwartje bij me gevallen. nu pas!!! ik voel me zo’n oen…
weet je wat het probleem is? ANGST! hij durft gewoon niet op de grote wc te zitten en ik maar denken dat hij zich gewoon als een vervelende peuter gedroeg Het voelt alsof ik gefaald heb en heb er echt tranen over gelaten omdat het echt al heel wat frustraties tegenover mezelf teweeg heeft gebracht wat rico ookk voelde. Ik ben zo boos op mezelf! tenminste… tot net. Want ik toverde het potje tevoorschijn en toen kwam de aap uit de mouw. Rico gaf aan echt bang te zijn op de grote wc. en dat hij dolblij is met het potje. ik stond echt met tranen op mijn wangen te zeggen dat mama het echt niet doorhad en dat ik het heel erg vond dat ik hem toch telkens op de wc had gezet (want als ie uiteindelijk zat ging het goed) en hij knuffelde mij zo hard toen ik vroeg of hij wel op een potje wilde plassen en hij riep heel blij uit JAAAAAAAA!!! zovan: EINDELIJK MAM SNAP JE HET!
omdat rico nog niet zo heeeeel talig is… vond hij het gewoon moeilijk te zeggen waarom de wc zo’n issue was, hij gaf dat aan door tegen te werken op de manier van: neeeee wil nie hoef niet.
Hij gaf daarmee een signaal dat hij gewoon geen zin had of gewoon koppig was. nu begrijp ik het… en voel ik zo’n rottigheid van me afvallen!
hij heeft net METEEN geplast op het potje, zelf zn broek uit gedaan (ook nooit eerder gebeurd!) een half uur later ging ie weer op het potje en plaste EN poepte erop, hij was helemaal trots en blij met zichzelf en weer kreeg ik een waas voor mijn ogen van tranen omdat ik zo blij ben dat we eruit zijn!
de angst is ook opzich wel logisch. Wij hebben zoals de meeste weten een hoge aangepaste toilet. zie je zelf maar op een barkruk zitten, je plaatst je voeten eigenlijk altijd op die houten steunen. omdat je je anders niet in “balans” voelt. met de wc werkt het geloof ik voor rico hetzelfde. hij hangt daar maar wat… pff wat een oen was ik zeg.

Hoezo, een oen? Dat kon je toch niet raden? Gelukkig lijkt het nu duidelijk te zijn. Enne, snel een ander toilet regelen

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

omdat het hier al vanaf juni fout door ging. hoe’n grote plaat had ik eigenlijk voor mn harses het is nu oktober… het punt met het potje is; daar wil hij continue op. haha maar mn moeder zei ook al: laat gewoon toedoen, beter even continue mee bezig zijn (rico dan) dan helemaal niet. dat zwakt op den duur wel af. hij vind het gewoon vet grappig dat hij plasst op het potje haha dus hij wil dat de hele tijd nu en ziet het als een spelletje. moet nog even bedenken wat ik hier nu weer mee moet

Maar dan nog, je kon het toch niet weten. Je moet jezelf niet zo voor je kop slaan hiervoor hoor, niet nodig. We hadden het allemaal over het hoofd kunnen zien. En de lol van het op het potje plassen gaat er snel genoeg van af hoor. Het is trouwens ook nooit goed genoeg: eerst wil hij niet en nu wil hij weer te veel

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Dat kun je toch niet weten meid, je eigen niet gek maken hoor, en laat bezig met het potje dat zwakt indd wel af. Hier was de wc in het begin ook in trek en nu alleen als hij moet.

al blijft het doortrekken leuk

Liefs Michelle

@Mriek: hahaha ja zo dacht ik idd ook: nooit is niet goed en zo overdreven vaak (en dan niet om de 10 minuten maar om de 2 minuten) elke keer naar de wc om die plas om te spoelen… ik heb nog meer te doen dan alleen maar met dit bezig te zijn. heb ik net 1 trui aan de waslijn hangen roept ie: mamaaa plassee!! haha

@Miremady: haha ook hier is het doortrekken helemaal in trek…
fijn dat het in ieder geval minder wordt en dat het op[ den duur gewoon is wanneer ie moet…

ik heb wel besloten het potje in de huiskamer te zetten. ik zet hem er zelf elke 3 kwartier neer en hij draagt of pyjama broeken of joggingbroeken in huis (moet ze nog bijhalen bij de zeeman)
dan kan ie zelf zn broek omlaag trekken.
heeft 2 ongelukjes gehad terwijl het potje er stond, maar ook gigantisch vaak op het potje geplast. meent overal een sticker voor te krijgen (haha!)
en heb gezegd dat hij pas mag “omspoelen” (het potje) als het pasje tot een bepaalde lijn komt omdat ik het anders niet noemenswaardig vind voor een sticker of de boel helemaal te verschonen.
als ie naar schooll gaat krijgt ie een onderbroek aan met daarover een pamper zoals ik al eerder zei.
ik ben alleen bang dat ze hem op school niet vaak genoeg erop zetten. omdat ze alleen maar 2 plasrondjes hebben, terwijl rico’s blaas nog getraint moet wordne… hoe deden jullie dit???

Bij Seth hebben ze maar 1 plasronde op school. Verder heb ik gevraagd hem er wat vaker op te zetten, maar dat ging helaas niet altijd goed…
Nu heeft hij dus alleen op school nog een luierbroekje aan, maar deze is nu bijna altijd droog, dus hopelijk gaan we die dan uitlaten.
Ik merk dus dat Seth het nu langer op kan gaan houden, dus dat zal met Rico ook wel komen.

Ik zou het gewoon goed overleggen op school en er niet teveel druk achter zetten.
Succes ermee!

Enne… Hoe kan jij nu ruiken dat hij die wc niets vindt?!!

Liefs, Anne

oke dus dan hier ook een luierbroekje op school…ja ik dacht dan moet die pamper altijd maar uit maar dat gaat gewoon niet op in het begin van het proces…
en hoe ik dat kan ruiken? haha nee niet ruiken…maar door zijn reactie als ik vroeg of ie wilde plassen op de wc en als ik m oppakte daarvoor hoe hij dan tekeer ging…ik dacht: die ligt gewoon dwars…maar hij was dus gewoon bang en daarom voelt het gewoon niet goed. Ik voel normaal gezien dingen juist heel goed aan en zeker als het rico betreft.
maargoed nu nieuwe ronde nieuwe kansen. vandaag was nog erg hectisch door het geleur van de wc naar de pot en de over enthousiaste reacties van rico. Morgen een nieuw begin (helaas wel ook op school haha)

Lieverd, geef je zelf nu niet de schuld. Zo lang hij zelf niet aangeeft dat hij bang is voor de wc is het voor jullie ook lastig dit te weten. Natuurlijk kun je vaak dingen aan je kind zien en voel je aan hoe Rico is. Maar ook wij moeders zijn maar mensen, dus soms weet je gewoon niet alles. Spreep eronder en jezelf niet schuldig voelen. Lekker met het potje verdergaan en dan gaat het vast helemaal goedkomen.

Groetjes,
Sandra

Gewijzigd door - Sandra1980 op 10 Oct 2011 10:28:17

ah meis, … soms snappen mama’s het ook niet, en moeten wij ook ff tijd hebben wat die peuters van ons bedoelen, believe me dat gebeurt hier ook zo vaak… pippy deed toch ook heel slecht in slaapvallen, echt vet drama… nu hebben we uitgevonden, dat ze een beetje bang is dat wij weggaan (wat overigens never ever gebeurt, maar ze is toen een keer uit haar kamer gekomen en toen ging papa net weg, dus die stond in de deuropening en dat is blijven hangen… , weten wij veel) koste ons ook ff om erachter te komen, dus nu zeggen we dat wij lekker beneden zitten en straks ook gaan slapen en dan ist prima, geen gegil… geen gehuil, nu gaat ze gewoon lief slapen…
als wij dat toch eerder hadden begrepen hadden we haar een hoop stress en onzelf ook kunnen besparen!

Pippy is geboren 17.07.2009

lief van jullie, maar nu komt er weer wat bij wat het me wellicht nog moeilijker gaat maken om m zindelijk te krijgen.
vandaag is op school aangegeven (ik heb nu even geen tijd om te diep in te gaan op details) dat het slimmer is Rico ipv 2, 4 dagdelen te plaatsen. we mochten hier even over nadenken.
maarja opzich ben ik het er wel mee eens maar hoe moet dat nu dan met dat zindelijke??? want hij was dus de hele ochtend droog en op school wil ie NIET naar de wc… zo krijg ik hem toch nooit zindelijk?
Elke keer komt er vanalles tussen!! en daar baal ik zo van, ik zat er eerder aan te denken hem een maand thuis te houden zodat ie tenminste droog blijft

even door blijven gaan zoals je bezig bent, en in de herfstvakantie ff doorpakken, omdat je dan al even bezig bent moet dat misschien wel lukken, dus ook tijdens de boodschappen ed luier uit. En anders zeggen op school dat jij bang is voor de wc en eventueel zijn eigen potje mee.

Willen ze dat voor zijn praten ? Dylano gaat nu 3 keer maar vind er nu ff geen vooruitgang inzitten. Hij wil nu te snel en te veel en dan versta ik er niets meer van Heb vrijdag het 3 jarig gesprek en wil het dan toch even aankaarten.

Liefs Michelle

Gewijzigd door - miremady op 11 Oct 2011 15:38:43

Hier is Seth ook uitgebreid naar 3 dagen ipv 2, enne… ik zie duidelijk verbetering (of nou ja, de juffen). Ze zeggen dat hij enorm hard vooruit gaat, dus hier heeft het gewerkt.
Maar, de beslissing is aan jou, wat voelt er goed voor jou en wat is de reden erachter.

Maarre… als hij het heel de ochtend op heeft gehouden was hij toch ook droog Het kan echt wel een hele poos duren voor hij tegen de juf durft te zeggen dat hij moet plassen (spreek ik uit ervaring:S)

Liefs, Anne

@Miremady: ik leg op msn wel uit waarom, vind niet dat de hele wereld het wat aangaat oke?
Wat rot dat je geen verbetering merkt…zou een 4e dagdeel uithalen?

@lalala: hij is vandaag de hele tijd thuis droog gebleven, en op school 1 keer een poeponderbroek (ik zei: gooi maar weg haha) en 2 keer een natte broek, mar toen ie thuis kwam was zn broek OOK nat, en zn pamper die eroverheen zat stond helemaal bol dus die had flink zn best gedaan in zn broek denk dat ik m maar een luierbroekje op school aandoe, dit kan ik m nie aandoen hoor…

Hier staat het potje al heel lang in de huiskamer … Ik zou idd ook de herfstvakantie gebruiken om zijn luier af te laten, hier was het kwartje binnen 3 dagen gevallen. Ze kan zelf haar spijkerbroek los maken, zich aankleden sterker nog … ik mag er niet eens bij zijn!

Maar hoezo een oen? Je hebt hier van geleerd en je kunt niet alles zien … zou wel heel makkelijk zijn!

Nee maar het punt is gewoon dat ik hiervan baalde, op dat moment heel erg omdat ie dus bang was. voelde me gewoon een oen

Ach meis, wat fijn dat je er nu achter bent! En probeer jezelf geen oen meer te voelen hoor, dat vind ik namelijk helemaal niet, je bent maar een mens Nu lekker op deze goede voet verder gaan, en niet stil blijven staan bij het verleden!!!

TOPPIE! Grtjs Ghis

Lilypie Second Birthday tickers

thnx ghis-hartje-joaquin. en dat doen we idd vooruit kijken, het gaat al 2 dagen supergoed nu!