Ik vind het zo rot, dat ik nog even wil reageren.
Mijn kereltje is dan niet zo lui als die van jou, hij werkt veel en past wanneer nodig is alleen op de meiden zodat ik lekker mijn ding kan doen.
Hij stoord zich er aan dat ik het huishouden niet goed bijgebeent krijg. Dat ik de strijk lang laat liggen ect. Ik heb het ‘geluk’ dat wanneer hij het zat is, hij iets zelf doet, dus dan staat hij ineens te strijken terwijl hij dus wel in die week al minimaal 60uur gewerkt heeft of ineens heeft hij het bed verschoont.
Maarrrr, hij vergeet dat het voor mij op dit moment te veel energie kost. Hij vergeet dat de HA pas geleden tegen me gezegt heeft dat ik volgens alles een chronische vermoeidheid heb…en ondanks dat hij vind dat ik soms wat lax ben in het huishouden laat hij wel 100 dingen rondslingeren en moet ik alles achter zijn kont opruimen waar ik dus ook even meer dan genoeg van heb en hem dat ook geregeld duidelijk probeer te maken (heb ik de kast lekker leeggeruimt, komt hij thuis ligt ie ineens weer vol maar ruimt de kast dus niet zelf meer leeg, dat mag ik dan doen)
En omdat het me wat te veel word (tweeling, 3 honden, huishouden, te weinig slaap) komt er morgen iemand mij helpen. Ik ben daar zo blij mee!
Ze gaat de (vervelende) strijk voor me doen terwijl ik dan ga poetsen. En misschien dat ze nog meer gaat doen, daar moet ik het morgen nog even over hebben. We denken er over om haar met regelmaat te laten komen totdat ik het zelf weer allemaal aan kan.
Wat ik hiermee wil zeggen is; kijk eens of je wat hulp in huis kan krijgen als hij echt niet wilt luisteren naar jou en het voor jou even te zwaar is.
Als je het huishouden al niet alleen hoeft te doen heb je wat meer tijd om op te laden. Samen bijv smorgens het huishouden doen met je hulp waardoor alles op orde is, smiddags wanneer de kids slapen ook even slapen. Dan kun je 'savonds als de kids in bed liggen leren en daarna gaan joggen. Dan heb je toch alles gedaan wat je normaal op een dag doet + wat extra slaap en je vriend/man zal waarschijnlijk niet op de bank blijven liggen als er een vreemde in huis is en zal dan waarschijnlijk ook wel op de kinderen willen passen wanneer jij en de hulp aan het poetsen zijn.
En weggaan van huis als hij thuis is?? Ben even heel hard voor hem!
Je zegt hem dat je vanmiddag of morgenmiddag dit en dat wilt gaan doen zonder kinderen en dat jij dus echt weggaat of hij het er nou mee eens is of niet! En dan geef je hem dan ook maar gelijk een paar taken, dat je bijv. wilt dat hij de afwas doet, doet stofzuigen en dwijlen voordat je dan terug komt. En als hij dat dan niet doet, gewoon goed boos worden, heel boos!
Ik denk dat jouw partner gewoon even goed wakker geschud moet worden. Waarom moet jij alles alleen doen terwijl hij niet werkt!??? Hij kan je best wel helpen, ook al zijn het geen leuke klusjes die gedaan moeten worden.
Maak samen een lijstje met het gene wat jij doet in het huishouden en wat hij moet doen, op welke tijdstippen hij op de kinderen moet letten en op welke tijdstippen jij voor de kinderen zorgd.
Ik mag er niet naar vragen en eigenlijk ook niet over oordelen, maar wat misschien ook kan werken is jullie sexleven in de strijd gooien. Ik neem aan dat dit nu op een laag pitje staat omdat je gewoon te moe bent (persoonlijk zou ik nog geen zin meer hebben in sex met een man die zo lui is, maar wie ben ik).
Zeg hem dat wanneer hij jou beter doet helpen, jij meer energie hebt en dus dat lage pitje wat harder kunt laten branden. Geen hulp van je partner geen sex ![]()
Veel mannen kunnen dan ineens goed luisteren, hihi.
Heel erg veel sterkte en ik hoop dat jullie er uit kunnen komen. Kan me heel goed voorstellen dat het je te veel word allemaal en dat je uit vermoeidheid, uit wanhoop, je heel verdrietig voeld en een traantje laat rollen…
Van mij (en van de andere vast ook) mag je hier echt je verhaal posten, het is allemaal al moeilijk genoeg voor je zo in je uppie in Noorwegen!