Ik voel me schuldig vanwege een tik op Eva's been

Ik moest vanochtend mijn paspoort ophalen op het gemeentehuis. Dat is hier in Eindhoven een heel gedoe, want je moet dan parkeren in de garage voor het gemeentehuis en het is ook altijd druk. Maar ja, ik moest toch een paspoort hebben. Dat ging verder goed, al was het een heel gesleep met Eva en de wagen. We moesten ook kleertjes gaan ruilen. Ik had drie dingen in 92 gekocht, maar alles was véél te groot. Dus ik sleepte mezelf, Eva en de wagen ook weer richting stad. Lopen gaat nog goed, maar soms heb ik aan één kant van mijn buik steken. Geen idee wat dat zijn?

Eva kreeg een ballon in de winkel en die moest en zou ze zelf vasthouden. Vorige keer vloog hij buiten meteen uit haar hand, dus we hadden 'm nu vastgebonden aan de kar. Maar dat wilde mevrouw niet. Zeuren, zeuren, zeuren. Ze gilde de hele stad bij elkaar. Bij de parkeergarage bleek ik geen contant geld meer te hebben en mijn vriend had mijn pas met chipknip (GRR), dus we moesten helemaal terug naar boven en naar een bank lopen om te pinnen. Héél irritant, vooral ook omdat Eva zat te brullen omdat ze haar speen wilde. Eenmaal in de auto, bleek dat ik 0,0 benzine meer had. Voor we gingen zat er nog een pietsie in, nu was de teller helemaal naar beneden gezakt! En de pomp was heel ver rijden nog! Ik was 'm aan het knijpen, want mijn buik deed al pijn en Eva was maar aan het zaniken om die rotspeen. Plots graaide ik naar achteren en gaf ik haar met een kattige: ‘Hou op, we mogen blij zijn als we thuis komen!’ een tik op haar been. We schrokken er eigenlijk allebei van. Ik had ook meteen spijt, want ik vind slaan echt niet goed en heb dat nooit eerder gedaan. Maar ik was op van de zenuwen door die lege tank (mijn auto leek al minder hard te gaan rijden) en zij maakte me nóg geïrriteerder dan ik door alle gebeurtenissen al was. Eva was meteen stil. Ze zat heel zielig met een pruillip uit het raam te kijken.

Uiteindelijk hebben we de pomp gehaald en hebben we thuis een boterham gegeten samen. Zij was het voorval natuurlijk allang vergeten, maar ik niet. Ik heb gezegd dat mama niet lief was voor Eva en dat het nu weer over is. We aten samen een rolletje ham en gaven elkaar een high five. Maar toch! Ik vind het nog steeds vervelend!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

een tikje is ten eerste geen slaan! en voel je niet schuldig laat het los en ga weer verder waar je gebleven was
zoals je zegt je meisje is het allang weer vergeten en daarbij heb je uitgelegd dat het niet lief was en dan is het klaar.
als je kindje iets fout heeft gedaan en ze zegt sorry dan is het toch ook vergeten en vergeven dsu waarom andersom niet?

before you judge me, try hard to love me

Ja, je hebt wel gelijk! Het is meer dat ZIJ vandaag pissjaggo is en nu ook weer totaal niet wil slapen. Terwijl ze bek-af is. En de middag duurt erg lang als je dan ook, zoals ik nu, steken in je buik hebt en een kind hebt dat niks wil vandaag! ZUCHT.

Niet schuldig voelen, dat hebben we allemaal wel eens dat het net even teveel word. Ik heb het geregeld. Ik heb Jada ook wel eens een tik gegeven daarom, en idd een tik is geen slaan of pak rammel ofzo, das mijn mening iig! Gewoon een knuffel en een kus en klaar, grote mensen maken ook fouten en dat moet Eva ook leren. En schuldig voelen heeft geen zin, gebeurt is gebeurt, leer het te herkennen de volgende keer! Als ik zoiets heb gaat de auto aan de kant. Ik uit de auto en de deur dicht. Even omdraaien en tot 10 tellen, dat maakt op J meestal ook al een enorme indruk en dan is het vaak ook klaar! Succes

Meid, maak het jezelf niet te moeilijk hoor! Je bent in principe tegen slaan en toch laat je je uit de tent lokken door de kleine meid. En dan later volgt de spijt, ik begrijp het helemaal!
Maar ik vind op zich dat een tikje geen slaan is, dat vind ik iets heel anders als je kind een keiharde klap geven hoor!!!
Maar het gevoel is herkenbaar inderdaad…Ik heb dat als ik bijv mijn stem verhef tegen Jack ( terwijl ik zelf altijd zeg dat hij niet mag schreeuwen ) en dan zegt hij : Mama Boos? Dan voel ik me ook lullig. Dan zeg ik: ja mama was boos omdat…en nu is het weer over goed?

Laat het achter je, tis nu eenmaal gebeurd. Eva houdt er niks aan over hoor. Ze vind je nog steeds de liefste mama.

Ik zou overigens proberen om dit soort situaties een beetje te gaan vermijden, voor jezelf meer eigenlijk. Tis gewoon best een onderneming met een peuter de stad in zeker als je hoogzwanger bent! Doe het lekker rustig aan meid!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Meis … is dat alles

Een tik kom op hoor … dat mag best. Tuurlijk was het heel de situatie die hierin meespeelde en de laatste loodjes die men het zwaarst noemt. Maar je heb ze niet afgeranseld en het later netjes bijgelegd met haar. Ik zou er nu ook niet meer op terug komen bij haar. Gedaan is gedaan. Vergeven is vergeven. En nu vol goede moed weer aan de middag verder gaan…

Pfff, het was inderdaad een tik, absoluut géén klap! Meer zo’n uithaal zeg maar! Ik heb het nu ook van me af gezet hoor. Het is nu eenmaal gebeurd! Ik had gewoon even zelf een kort lontje door alle voorgaande gebeurtenissen en Eef en ik hebben allebei gewoon onze dag niet. En dat gebeurt zelden! Wij zijn eigenlijk altijd goed geluimd en ondernemend, maar ja, een keer een off-day mag natuurlijk. En ja, misschien moet ik me zelf ook een beetje rustig houden, maar ik voel me gewoon goed en dan ben ik iemand die heel veel wil doen. Soms gaat het dan gewoon even niet. GRR.

En ik herken het ook, dat je je stem verheft (deed ik vanochtend meerdere keren), terwijl je kind niet mag schreeuwen. Maar ja, mama’s zijn ook maar mensen he! Het is nu stil boven, ik denk dat Eva toch in slaap is gesukkeld. Ze was echt moe en zat zichzelf in de weg. Tja, dan kun je af en toe even botsen samen!

En nu hup jij ook je bed in … Neem het ervan!!

Alles is al gezegd. Ik sluit me er volledig bij aan.

Groetjes,
M

Ach weet je nog dat ik morgan geknepen heb. Zij schopte me zo hard in mijn maag dat ik in een reflex kneep en zij der nagels in haar been had staan. Zei je ook ken beuren. En ook dit ken beuren.

Vergeet het en neem nu eef ligt even je rust.

Groetjes,

Michèle

Ik ben het helemaal eens met iedereen hierboven.
Je hebt een tik, en je hebt slaan. Slaan is naar mijn idee iets wat je doet uit machtsvertoon.

Wat jij deed vind ik echt géén slaan.
Plus je voelt je er heel erg schuldig om, nou, dat is dan toch goed. Als je er een kick van kreeg moet je eens na gaan denken, haha.

Ook ik heb één keer geschreeuw tegen Sarah. Bah, wat haatte ik mezelf. Maar ze huilde vanaf geboorte non stop. Niemand die langskwam om te helpen, Ik zat 24/7 alleen met een huilende baby. Na twee maanden bijna niet slapen en eten en nadat Sarah nog steeds om 1 uur 'snachts in bed lag te huilen, deed ik de deur open en riep: "wat wíl je nou van mij"
Daarna ben ik huilend in de keuken gaan zitten en heb mezelf vervloekt.
Nóóit meer doe ik dat.
Was het fout? JA!
Is het te begrijpen? Ook JA.

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Ik sluit me ook bij de anderen aan. Voel je niet schuldig! Het is goed dat je Eva hebt uitgelegd waarom je het deed en daarmee is de kous gewoon af. Iedereen geeft wel eens een zachte tik zonder dat ze het eigenlijk willen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Fijn, al die reacties! Toen Eva sliep, ben ik ook even op de bank gaan liggen. Hoe charmant…ik schrok wakker van hevig GESNURK. Was ik het zélf! Erg he? Haha. Ik had het blijkbaar wel even nodig en mijn excuus: het schijnt dat zwangere vrouwen sneller snurken dan anderen! Haha. Mijn vriend zegt dat ik normaal nooit snurk en nu wél! Weet hij ook eens hoe dat is!

Na het slaapjes zijn we boodschappen gaan doen. Wel nog drama gehad, omdat mevrouw haar jas niet aanwilde. Weer die groene. Wat daar mis mee is? Geen idee. Haar rode trenchcoat vindt ze prima! Ze wierp zich op de grond, maar ik zette haar recht en maakte er korte metten mee: de jas ging aan. Daarna was ze heel tam. Zelfs bij de bakker reageerde ze amper toen ze een koekje kreeg. Het meisje vroeg aan haar of ze koek wou en ze zei natuurlijk ‘ja’. Terwijl ze thuis al 2 mini-koekjes op had en ik wilde dat ze niet meer kreeg. Maar ja, ze had het speculaasje al gezien en ik wilde geen drama meer. Normaal zou ik het af hebben gepakt, nu liet ik het maar even zo.

Ze bleef behoorlijk geïrriteerd en dat kwam pas goed toen we samen dansten op Lady Gaga. We moesten samen enorm lachen, want Eva deed me percies na en we zaten samen ‘Wa-wa-wa-wa-wah-wah’ te zingen. Het was Bad Romance, misschien weten jullie dan wat ik bedoel met dat ‘wa-wa-wa-wa’? Ik deed mijn handen als een soort pistooltjes naar voren en naar achteren en dat deed zij ook. Zo leuk om te zien! De stereo stond keihard. Daarna nog even geknuffeld voor het slapen gaan en ze was zo vertrokken. Het was een beetje een rotdag met een humeurige peuter, maar uiteindelijk sloten we 'm toch gezellig af!

nou meid ik kan het me helemaal voorstellen, gillende peuter, terugsjokke voor te pinnen, pijn in je buik… geen benzine, drama … zou ik ook ff snappen hoor, waarschijnlijk al ver voordat jouw snap momentje kwam, (ik heb nie zo;n lang lontjuhhh…) heel begrijpelijk… en je bent daarna weer lief geweest, en soms mogen ze wel ff weten dat je boos bent…
ik ben indisch opgevoed, en ik kreeg met de slippert… dus da’s altijd erger, en ik ben er ook goed door terrecht gekomen, volgens mij heb ik 2 x echt met aanraking gehad met de slipper, en daarna hoefde er alleen maar gewezen te worden naar slippers, en was ik al tam hahahhaa!

Ohhhh zo had ik gister een rotdag!

Chris is vrijdag middag altijd vrij om 2uur, dus die haal ik op als noah wakker is.
Stonden we daar om 2uur… geen Chris… ik stond ook nog eens geparkeerd waar ik een kaartje moest kopen, dus als er politie aan zou komen zou ik een boete krijgen… het was inmiddels al 10voor half 3, Noah zei dat ie gepoept had en zn speen lag ergens in auto waar ik niet 123 bij kon.
Ik zeg tegen Noah, hou nou eventjes op zeg, papa komt er zo aan, en dan kunnen we je luier verschonen… maar papa kwam niet.
Ik was al flink geirriteerd omdat Chris zn loon NOG niet had (heeft trouwens).
Dus smste ik Chris dat ik NU weg ga, omdat Noah loopt te huilen en de boete voor zn baas zou zijn.

Meneer kwam direct!! Jaa dan wel hè…

Komen we thuis… Bleek noah helemaal geen poepie te hebben gedaan!!
Go***************, ik chagerijnig om alles en nog wat, en meneer is vrolijk buiten aan t spelen!

Liefs, Melanie