Nee dit heeft niks met mijn werk te maken. Ik ben vanmiddag naar de ha gegaan. Het zat niet in de planning. Het begin. Bijna een half jaar geleden poste ik dat ik overtijd was, maar ik werd toen gewoon ongesteld de maand erna. Helaas is het daarna nog 2 keer voor gekomen dat ik mijn menstruatie een maand oversloeg, Als ik het dan wel werd dan kon ik het beste een luier van morgan aan doen want zo leeg loop ik. Ook ben ik gewend dat ik wat vocht vasthoud, maar deze keer was het wel heel erg. Mervin zei al gaan we worstjes eten. Helaas doen mijn gewrichten ook heel erg pijn en naar mate de dag vorderd zwelt mijn rechterhand (links geen last) helemaal op en wordt ook helemaal rood op de gewrichten. Gister met dat graven was het helemaal geen gezicht. Mijn collega’s schrokken vandaag ook echt van mijn hand en zeiden al ga naar de ha. Nou ja ik een beetje stuisvogel want mijn pa heeft al sinds zijn 30ste reuma. Maar vanmiddag tilde ik morgan uit der fietsttoel en ik liet haar bijna vallen door de pijnsteken. Ik was vlakbij de ha dus ik ben meteen naar binnen gelopen. De assistente zag dat het menes was en ik kon 20 min later terug komen. Kon ik thuis nog even een beker drinken voor morgan halen. Maar goed de ha gaf maar 1 blik en ik moet morgen bloedprikken voor een reumatest en een schildklierfunctie. Dit laatste vanwege mijn menstruatie. Die mag met de pil niet zo afwijken zoals ie nu doet. Ook moet ik morgen meteen foto’s laten maken van mijn hand en haar gezicht stond ernstig. Ik weet dat ze niks mogen zeggen voordat de testen binnen zijn, maar ik ken mijn ha. Ik heb net even gegoogled en ik las dat reuma en suiker invloed kunnen hebben op mensturatie en zelfs een vervroegde overgang kunnen veroorzaken. 1 op de 1000 vrouwen heeft dit met 30 jaar al. Mervin vroeg of het ging en het gaat wel maar ik voel me wel een beetje afgeschreven. 30 jaar, suikerpatient en nu ook nog een reeele kans op reuma. Oke positief denken, maar das wel even moeilijk nu. Overigens als ik morgen ga heb ik volgende week woensdag al een deel van de uitslagen. Alleen van de reumatest hebben ze niet alles nog.
Groetjes,
Michèle