Ik vindt het niet meer leuk!

Hallo,

jullie zullen wel denken ,wat een stomme moeder nadat jullie dit lezen,maar ik vindt het niet leuk meer !
Sinds dagen komt Justin elke keer uit school met een andere broek aan,omdat meneer over zijn broek heen plast,dit zowat elke dag,afgelopen maandag zelfs 2 broeken van school aan gekregen.
Ik heb hem al gezegd goed te gaan zitten en goed zijn broek te laten zakken maar nee hoor!en thuis is er niks aan de hand!
Als ik hem van school moet halen doe ik dit al met tegenzin omdat ik bijna zeker weet dat het weer zover is.
Luisteren kan hij amper thuis,hij heeft een grote mond en doet wat hij zelf wil.
Als ik ergens wat van zeg of een gesprek met hem aanga maakt hij er geluiden doorheen of friemelt aan iets om de aandacht maar af te leiden van wat ik zeg.
In een andere topic had ik al geschreven dat hij extreem druk is en Djayden hem heel moeilijk schijnt te verdragen om hem heen,de heel dag is de kleine rustig en zodra we Justin hebben gehaald is hij compleet van slag.
Het zal misschien zo overkomen alsof ik niet van mijn kind hou maar dit is de situatie thuis.
Hij zegt steeds ik vindt lawaai niet leuk maar zelf is het de grootste lawaaimaker hier in huis,overal geluiden bij maken,gillen of hard roepen.
Bij het minste of geringste zet hij het op een huilen en hij wil continu zijn zin doordrijven.
Een dag kan ik zoiets nog wel hebben en 2 ook wle maar niet elke dag en dan de hele dag of vanaf dat hij van school is.
ik weet het allemaal niet meer,ga gewoon aan mezelf twijfelen als moeder!

Gr Diana

Het lijkt wel een schreeuw om aandacht
van zijn moeder.
hij doet alles om je aandacht te krijgen,
op een negatieve manier als ik het zo lees.
kan het zijn dat hij misschien jaloers is omdat de aandacht
nu verdeelt moet worden??

Probeer voor zo ver het kan het negatieve gedrag te negeren
zo weet hij dat het dus geen zin heeft om op deze manier je aandacht te krijgen
en als hij iets goed doet prijs het dan helemaal de hemel in
en beloon hem hiervoor.
meer ideen heb ik zo 1.2.3 niet
hoop dat je hier iets mee kan.

en twijfelen aan je zelfs doet elke moeder geregelt.
heb vertrouwen in je zelf je kan het wel

Groetjes Marianne mama van Ruben

hoi hoi, Ten eerste over het plassen over zijn broek, lijkt mij ook lastig!! Kun je het niet uitleggen op school, dat ze misschien met hem meegaan naar de wc, in iedergeval hem erop zetten!! Vind het nogal wat om een jongentje van 4 zelf te laten gaan!!!
Ten tweede, ik denk ook dat het een schreeuw om aandacht is( en niet omdat jij hem geen aandacht geeft hoor) maar kinderen vragen aandacht en voor hun maakt het niet uit of het positief of negatief is!! En zoals ik zie, is hij 4 jaar alleen geweest en toen hij naar de basis school ging kwam zijn broertje!! Hij denk misschien nu ik een broertje heb moet ik elke dag naar school!!(hoot je wel vaker) Laat hem meehelpen met dingetjes voor de baby pakken, verdeel je tijd voor de een en de andere!! En je moet het gedrag soms ook negeren, is heel moelijk ik weet het uit eigen ervaring, maar het werkt echt!!!
Heel veel succes!! Moeder zijn is ook niet altijd roze geur en mannenschijn en dat heeft niks te maken met houden van!!!
Toi toi toi Groetjes Esther