Ik vind het buiten, een beetje eng

Jemig…er is ook wel steeds weer iets nieuws met die kleintjes.
Niet dat dit zo’n mega probleem hoor!

Maar Ruben is van de week voor het eerst buiten in de tuin geweest.
Maar eenmaal buiten verroerde hij zich niet en keek bang om zich heen
en na 5 min te hebben rondgekeken vond hij het niet zo leuk buiten.
en kroop meteen naar mij toen en pakte mijn broekspijpen vast en wou niet meer los laten, en begon te huilen.

de tweede dag bij oma buiten ging al ietsje pietsje beter maar wederom kroop hij naar mij toen en pakte de broekspijpen weer vast.

Het lijkt haast wel of hij het eng vind buiten, hebben meerdere kindjes hier last van?
Of heeft iemand nog leuke ideen om hem een beetje af te lijden zodat hij niet meteen begint te huilen, als hij eenmaal buiten is?
Want ik snap er eigenlijk niet zoveel van, in de wandelwagen was het vorige week ook al mis, terwijl hij het normaal zo leuk vond.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

misschien kan je hem in een campingbedje zetten, zodat hij rustig de tuin kan bekijken? Wat speeltjes erbij, of vertrouwde knuffel. En dan wel bij hem blijven. Hebben wij vorige week ook gedaan. Zelf lekker in de tuin rommelen. Misschien als het dan bekend is, ruben het minder eng vind om de tuin te verkennen!
Succes!!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dat van het campingbedje is een goed idee opzich.
alleen heb ik niet zo’n ding maar de box zou natuurlijk ook een idee zijn!
kan het altijd even uitproberen.

quote:
Jemig..er is ook wel steeds weer iets nieuws met die kleintjes.

Je bent niet de enige die dit wel eens denkt!!
Maar heb je Ruben op het gras gezet ofzo dan?
Onze tuin is nog niet zover af dat ik met Joël naar buiten kan. Helaas!

Groetjes, Mariëlle en Joël

Joh, hij krijgt er buiten ineens een hele nieuwe wereld bij. Ga maar eens op zijn ooghoogte kijken hoe groot dat wel niet is en heel anders dan binnen, afgeschermd met muren ed. Misschien wat vertrouwde dingen mee naar buiten nemen of rustig met hem op de arm een rondje door de tuin lopen en hem vanalles laten zien.

Ben benieuwd of je er iets aan hebt.

quote:
Maar heb je Ruben op het gras gezet ofzo dan? Onze tuin is nog niet zover af dat ik met Joël naar buiten kan. Helaas!

Nee ik heb Ruben dan op een speelkleed, met allemaal speeltjes.
Maar jij bent niet de enige met een tuin die nog niet af is! die van ons is een gaos!
Maar daar mag de nieuwe bewoner zich straks in uitleven

Gewijzigd door - MJ op 27 Apr 2006 07:58:27

quote:
Ga maar eens op zijn ooghoogte kijken hoe groot dat wel niet is en heel anders dan binnen, afgeschermd met muren ed. rustig met hem op de arm een rondje door de tuin lopen en hem vanalles laten zien.

Dat kan ik ook eens proberen, alles is het proberen waart.
want inderdaad als ik op zijn ooghoogte ga zitten dan is alles wel enorm groot.

quote:
alleen heb ik niet zo'n ding maar de box zou natuurlijk ook een idee zijn!

ja dat kan natuurlijk ook!!!
Luca vindt het nu wel leuk. We zijn het terras aan het ophogen, was ingezakt, dus het is 1 grote zandbak. Helemaal geweldig, vooral om schelpjes in je mond te stoppen!!! Het gras hebben we net 1,5 weken geleden gelegd, dus daar mogen we helaas nog niet op!

Veel plezier in de tuin want het is nu heerlijk weer hier!

Alles is wennen voor die kleintjes.

Manon komt altijd al bijna elke dag buiten en op de creche ook. Ze vind het dan ook heerlijk. Morgen gaan we graszoden leggen, vijver is eruit, dus dan kan ze ook achter het huis op het gras. Lijkt me ideal.

Gewoon rustig opbouwen Marianne en hem even kennis laten maken! Straks wil hij niet anders!

Tessie

Nee precies, strakkies wil ie niks anders meer. We hebben hier grote tuindeuren en eenraam bij de achterdeur tot op de grond, dus onze kindjes hebben meteen al altijd naar buiten kunnen staren. Dat scheelde denk ik wel.

Komt vanzelf meis.
Wij hebben het met Lisa gezien, we gingen op vakantie en daar lag dus veel gras (toevallig heette het plaatsje Grashoek, Asje kent het wel).
Maar de eerste dagen durfde Lisa dus niet op het gras, voor ons makkelijk want ze bleef wel zitten op een kleedje.
Maar na een paar dagen kroop ze toch door het gras en daar ging onze vakantie, hihi wel liepen constant achter haar aan.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

ben je nog buiten geweest met ruben??

quote:
ben je nog buiten geweest met ruben??

Gisteren is Ruben van de parkeer plaats naar oma gelopen, en dat vond hij wel zo leuk.
en toen kwamen we nog een oud buurvrouwtje tegen, en Ruben begon zelf tegen haar te lachen, dus de eenkennig heid is nu ook een beetje over.
als het weer een beetje goed blijft zullen we misschien zometeen even de stad in.
eens zien of hij het nu wel leuk in de wandelwagen vind.

Hoi Marianne

Wat goed zeg!

Hoe heb je de wandelwagen stan?
Manon vond het ook niet meer leuk maar nu ze van ons af kijke horen we haar niet meer!

Tessie

quote:
Hoe heb je de wandelwagen stan? Manon vond het ook niet meer leuk maar nu ze van ons af kijke horen we haar niet meer!

De wandelwagen kan alleen wijzen naar de buiten wereld zeg maar.
Ik had er graag een gehad dat hij ook naar ons had kunnen kijken, maar ach die waren er op dat moment niet.
Maar hij heeft het vandaag prima naar zijn zin gehad en zag zijn ogen uit.

goed zo!!! Alles went blijkbaar! Voor je het weet willen ze alleen naar de speeltuin!!!

quote:
Voor je het weet willen ze alleen naar de speeltuin!!!

Ik hoop dat dat nog een hele tijd mag gaan duren!!
moet er nog niet aan denken als hij alleen door de staat huppelt om in de speeltuin te gaan spelen.