Mijn kleine man is nu 2 weken en over een week gaat de grote man weer aan het werk. Ik ben dan met moppie en binkie alleen thuis met een keizersnede. Ik mag dus 4 weken nog niet tillen dus hoe ik moppie in haar ledikantje krijg?
Wat ik nou zo spannend vind is hoe ik het allemaal ga regelen met het slapen van binkie. Hij slaapt eigenlijk best goed vind ik. Hij valt soms zelf in slaap en daar ben ik super trots op want moppie kon dat echt niet. Die ging huilen en krijsen net zo lang totdat ze weer aan de borst of in ieder geval in mijn armen lag. Nu met de 1e is dat niet zo erg, dan heb je nog de tijd. We hebben toen na 5 weken een ritme toegepast van wanneer huilen troosten en weer terugleggen en na een week kon zij ook zelf in slaap vallen.
Maar nu ben ik twee weken verder, heel emotioneel nog, erg moe van de gebroken nachten en nu maak ik mij dus erg zorgen over hoe dat dan volgende week moet als binkie niet in slaap valt. Net als vanmorgen, dan is hij 3 uur wakker. Hij ligt gewoon in bed, hij wrijft in zijn oogjes en gaapt, en af en toe jengelt hij een beetje. Maar ja, 3 uur wakker is toch veel te lang? Gisteren hebben wij hem mee genomen naar de speeltuin met het idee dat hij onderweg wel zou slapen maar nee dus. Op de terugweg in de auto pas en maar 10 minuten. Eenmaal thuis viel hij dus niet meer in slaap. Hij is toen van 16:00 tot 21:00 uur wakker geweest! Hij probeert wel te slapen maar het lukt hem gewoon niet. Hij was dus overprikkeld. En dan ben ik dus steeds boven om hem te troosten.
Daarom heb ik hem dus vanmorgen in bed gelegd zodat hij rustig in slaap kon vallen. Maar dan is hij dus 3 uur wakker en vrees ik de middag…
Hebben jullie tips/adviezen? Of gaat het vanzelf wel lopen? Ik kan binkie nl. niet heel erg laten huilen en moppie is dan beneden en moet mee naar boven terwijl ik haar dus niet de trap op kan tillen etc etc. Of ben ik gewoon uitgeput en zie ik daarom beren op de weg?
groetjes,
Wendy