Ik verveel me zo

Pffff, het is misschien de tijd van het jaar ofzo, maar ik verveel me! Ik heb al vrij van het werk sinds half augustus en ik mis het werk en de praat van anderen. Natuurlijk heb ik, zeker op de dagen dat ik alleen ben met Max en Eva genoeg om handen, maar toch…Vandaag ben ik bv alleen met Max en wat moet ik dan de hele dag doen? Hij slaapt en ik heb de was al gedaan, de boodschappen zijn al in huis, hij is in bad geweest, we zijn naar de osteopaat geweest…en nog heb ik tijd over. Ik hou wel van lezen, maar om de hele dag op de bank te lezen als Max slaapt, dat is ook weer niet echt mijn ding. De dagen beginnen vroeg en dan duren ze ook best lang. Op zich vliegt een week voorbij, maar op een dag als vandaag, een dag waarop ik me doodverveel, gaat het langzaam. Ik ben stiekem al een beetje aan het aftellen tot wanneer ik weer mag gaan werken…

Iedereen, echt iedereen die ik ken en die zwanger is geweest, vond het heerlijk om verlof te hebben. Voor de meeste vrouwen kan het niet lang genoeg duren. Het is ook fijn om even niet te werken, maar ik begin het nu wel beu te worden om alleen te zijn met Max of met Eva erbij. Alle dagen lijken dan zo op elkaar en echt verder dan de supermarkt kom ik niet. We zijn gisteren gaan lopen bij de boerderijen en dat was wel gezellig, maar dat rondje loop ik al zo vaak. Max lag ook te huilen trouwens…Ik ben echt blij als ik bv een keer op bezoek kan bij mijn ouders, als het weekend is of als we visite krijgen. De avonden vind ik ook gezellig en ik wil ook weer gaan zwemmen op zondagmorgen. Verder voel ik me toch vooral alleen overdag, zelfs met twee kindjes. Ik ben het niet gewend en verlang naar meer drukte en sociale bezigheden zeg maar. Vinden jullie dat raar?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Raar?? Nee joh gekkie!
Ik had dat ook hoor, ik keek best uit naar de dag dat ik weer kon werken. We hadden heftige tijden achter de rug en ik wilde even iets anders doen dan me zorgen maken en verzorgen! Even gewoon je beroep uitoefenen!
Dus heeeeeel begrijpelijk!

Wauw, ergens ben ik iets van jalours als ik jouw verhaal lees, ik kom altijd tijd tekort, ik heb altijd nog iets liggen moet altijd nog iets doen maar ik kom er niet toe. Ik moet straks ook weer gaan werken maar weet echt niet hoe ik dat allemaal moet inpassen in mijn dagelijkse beslommeringen.

Je bent gewoon iemand met heel veel energie, wees blij ! haha
en bedenk een hobby om je tijd mee op te leuken. of sport. of schrijf verhaaltjes wat je meemaakt met je kindjes, fotoos maken en op een leuke manier inplakken.
Ohhhhh, ik zou genoeg kunnen bedenken.

Maar ik begrijp dat jij je sociale contacten mis… misschien via via kun je iemand ontmoeten die dezelfde intresses deelt als jij, via bijv, consultatiebureau, buurthuis e.d.

En wat dacht je van een thuisstudie ?
Wie weet kun je nog hogerop klimmen als je straks weer aan het werk gaat

Ik snap je helemaal meid. Ik had precies hetzelfde met Morgan. Helaas ben ik achteraf gezien te snel weer gaan werken (das helemaal goed gekomen dat weet je) maar ik ging ook tegen de muren aan. Voor mij hoeft die verlenging van het verlof dan ook niet hoor

Groetjes,

Michèle

Een collega startte een thuisstudie toen ze met verlof was,
die heeft ze inmiddels voltooit
Ik zou gebruik maken van al die energie

Ja, ik kan het me wel voorstellen. Heb je geen vriendinnen in een soortgelijke situatie? Samen wandelen is al een stuk leuker. Ik had op de zwangerschapsyoga leuke dames in de buurt ontmoet waarmee ik vaak ging wandelen met de wagen. Met 2 van hen ga ik nog regelmatig om. dat is ook een van de redenen dat ik deze keer weer naar de zwangerschapsyoga ga. Ik mis die contacten anders ook. Zeker nu ik zo een half jaar verlof heb! Lijkt me heerlijk hoor, maar ik moet wel ook het huis uit kunnen en wat aanspraak hebben, anders word ik gek!

Werken al je vriendinnen 5 dagen per week? Ik heb wel wat vriendinnen die 4 dagen werken, dus daar kan ik ook langs. Verder zijn er voor alleen en thuis veel leuke dingen om te doen. Creatief gezien dan. Maar ja, volgens mij gaat het vooral om het sociale aspect, toch?

Veel ikkebennen dan maar!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Niet raar joh! Ik had precies hetzelfde. Verlenging van verlof hoeft voor mij dus ook niet

Groetjes,
M

Gelukkig ben ik dus niet de enige die graag aanspraak heeft! Ik heb veel vriendinnen en kennissen, maar die wonen niet allemaal in de buurt. Bovendien werken zij ook en niet altijd op dezelfde dagen als ik. In Eindhoven ken ik niet veel mensen. Vind ik normaal niet erg, ik pak de auto en ben zo bij een vriendin die ergens anders woont, maar zo doordeweek zeg maar is dat anders. Misschien kan ik wel een hobby ´bedenken´ dan, iets waar ik lekker mee bezig kan zijn! Ik ben heel graag alleen, maar nu ben ik iets TE veel alleen naar mijn zin. Ik ben dus al blij dat ik hier kan kletsen! Ik vind 16 weken verlof ook meeeeeer dan voldoende, maar ach, dit is ook mijn laatste verlof wat mij betreft!

Als je je achter de laptop verveelt: www.flavourites.nl.
Als het te veel reclame is, haal maar weg hoor, dames moderators! Maar je kunt er uren zoet zijn met leuke webwinkels kijken en je kunt er ook inspiratie opdoen voor hobbies. Misschien vind je het wat.
Ik piel sinds kort wat met de naaimachine (ben er nog redelijk onhandig mee, maar je moet ergens beginnen) en zie dan frummeltjes om op te hangen van stof, of kussenslopen die ik wel leuk vindt op een van die sites. Nou ben ik van plan om in of nog voor mn verlof leuke stofjes te kopen en zelf na te maken wat je anders voor 40 euro koopt. Tis nog maar afwachten hoe het eruit komt te zien, maar in de tussentijd ben ik lekker bezig! En ik ga een paar seizoenen van een goede tv serie downloaden voor mn verlof begint.

Verder zou ik lekker de kids achterin de auto gooien en een ritje naar een vriendin buiten Eindhoven wagen. Nu je verlof hebt, kun je je nog aanpassen aan hun vrije dagen. Gewoon afspreken en je dag is een stuk sneller voorbij en bovendien kun je lekker even bijkletsen. Een ander omgeving kan wonderen doen! Voorlopig ben ik helemaal klaar voor mn verlof! Wil nog zoveel in huis doen, heb nog veel te lezen, bij te slapen, op te ruimen, uit te zoeken… Ik kan op het moment wel wat extra tijd gebruiken… Haha… het gras is altijd groener bij de buren!

Liefs!

O, ik had het ook hoor, tijdens mijn verlof!!
Normaal heb ik altijd te weinig tijd, maar toen ik verlof had, was ik ook blij dat ik wee rkon gaan werken.

Maarre… ik geloof dat we allemaal bij Rainbow op bezoek moeten komen
Zullen we maar een schema maken, ik kan volgende week vrijdag

Verder kan ik je ook niet echt helpen denk ik, maar probeer bewust te genieten van de tijd dat je lekker op de bank kunt zitten, pak een boek, doe een maskertje op, lak je nagels, even privétijd voor jou!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Anne, volgens mij woon je redelijk in de buurt, ik kan ook volgende week vrijdag, carpoolen?

Liefs!

hey rainbow… ik heb da ook hoor meid, en ik ben opzich maar 2 dagen thuis, pfhh als pip dan een keer wel lekker slaapt, zit ik ook zo van …pfhhh …ja en nu ?? soms leg ik dan op de bank en denk ik … beetje lui of nie, ga ik maar wa doen, maar ja als ik maandag allus heb geschrobt… heb ik op dinsdag ook last van verveling, en nu met dat weer ken je ook nie ff lekker in de tuin gaat ploegen of weet ik veel gewoon buiten zijn… zit je binnen met da takkeweer… bah bah !

Baby geboren

Nou inderdaad, ik begrijp je.
Wij wonen ook nog een achteraf, dus ik kan ook niet zo even naar de speeltuin lopen. Moet altijd de fiets/auto pakken winkel of speeltuin is minimaal 10/15 min fietsen, maar ja het heeft ook wel weer voordelen achteraf wonen.
Heb je al de leukste foto’s ingeplakt. Ik deed voro Jony haar 1/2e levensjaar scrabbook maken. Moet ook wel je ding zijn hoor :D, ieder zijn hobby

Hahahaa, het zou beregezellig worden als jullie allemaal zouden komen! En zo’n kippehok dat de politie langs zou komen denk ik!

Ik ben vandaag met de kindjes naar de kapper geweest. Max lag te pitten en Eva zat huilend in haar stoel, terwijl de kapster haar knipte. Ik werd ook geknipt, maar moest steeds opstaan om haar hoofd bv naar beneden te houden! Ik heb net een draagzak binnen gekregen, dus misschien kunnen we straks even boodschapjes doen?

Dat fotoboek is wel een idee. Ik heb dat voor Eva gemaakt, maar het moet nog even ‘gefinetuned’ worden. Kan ik daarna meteen met een boek voor Max beginnen. En ik zag dat de nieuwe Shopaholic er is, een heerlijk boek van een schrijfster die echt zo leuk schrijft, dat je vanzelf vrolijk wordt! Verder kan ik ook alvast lijstjes maken voor Sinterklaas…ach, we komen de tijd wel door, maar het moet dan niet elke dag regenen. Bah!

Nou inderdad, daar wordt een mens ook niet vrolijk van. 1 dag is niet erg, maar meerdere dagen om depri van te worden

Ik heb dat ook hoor, op de dagen dat ik thuis ben! Iedere dag lijkt zoveel op elkaar!

Ik kom dan wel iedere dag buiten maar dat is ook om iedere dag de honden uit te laten. Ik heb zo’n strak schema dat er voor iets spontaans weinig tijd meer is.

Ik weet wel dat de tijd dat ik verlof had het bijna niet geregend heeft vorig jaar, dus was het wel lekker om naar buiten te gaan. Ik had wel iets langer thuis willen blijven maar dat was meer omdat de wond van de knip verkeerd gehecht was en de wond nog neit genezen was toen ik alweer moest gaan werken.

Wanneer mag je weer gaan werken?

Groetjes van Sascha en Senne