Ik verveel me zo

Pffff, alweer zo’n grijze druildag. Ik ben het onderhand beu! Vanochtend ben ik met Eva gaan zwemmen, nu is ze alweer wakker na een uur slapen. Ik weet onderhand echt niet meer wat ik de hele dag moet doen. Ik ga hier een beetje naar de doodsaaie buurtwinkel, of we gaan even lopen. Maar met dit weer word je daar ook niet blij van. Ik ben altijd blij als ik even met haar kan zwemmen, om de tijd te doden. In de zomer is het veel leuker om samen iets te gaan doen. Nu heb ik zelf ook nergens echt veel zin in. Wil ik een keer lekker even lezen, wordt Eva belachelijk vroeg wakker. Daar baalde ik best wel van, omdat we nu dus wéér een saaie lange middag voor de boeg hebben, waarin we maar wéér naar die winkel op de hoek gaan. Er is hier in de omgeving geen bal te beleven, de dagen zijn echt saai. Thuis, in het vorige huis, verveelde ik me nooit zo! Soms denk ik weleens: ‘Waarom verveel ik me mét kindje vaak meer dan zonder kindje?’ Begrijp me niet verkeerd he, jullie kennen me natuurlijk langer dan vandaag en weten dat ik dol ben op Eef, maar ik bedoel: soms vind ik moeder-zijn ook best saai als het regent en koud is. Ik weet dat ik niet de enige ben die zich af en toe stierlijk verveelt, maar ik heb er soms toch wel last van. De zon moet maar gauw komen, dan kunnen Eva en ik lekker erop uit (in onze nieuwe buurt!) of gaan fietsen. Lekker spelen in de tuin. DAT zijn dingen die ik leuk vind! En zij ook. Nu zitten we ook maar samen in de flat. Donderdag ben ik de hele dag alleen met Eva, want papa is in het buitenland en ik zie best een beetje op tegen zo’n lange binnen-zit-dag. Papa heeft er ook soms last van, hier in de flat, dus het zal de troosteloze omgeving wel zijn…Maar ik voel me soms ook wel schuldig omdat ik zo denk, terwijl Eva nu lekker muziek aan het maken is op de nep-piano en ze zit te kletsen. Het is een lief kindje natuurlijk en ik wil dus niet zo denken, alsof ik het niet leuk vind met háár. Begrijpen jullie het een beetje?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Een beetje??? Ik begrijp je heel goed…

Heb ook in een flat gewoond en … voelde me er niet thuis zoals dat in een huis hoort. Tuurlijk was het leuk om daar samen met manlief te starten maar… nu in een echt huis veel leuker en echter

Ga eens wat plannen voor donderdag… dagje familie bezoek/ vriendinnen of lekker winkelen… Dat breekt de dag en zie je niet nu al tegen die dag op. Want dit had ik ook (weet je nog mijn rondrijden langs andere moeders met kindje )…

Kop op he… enne in Brabant zit er nog iemand thuis die best een bakkie koffie voor Eva en Rainbow heeft… !!!

quote:
Kop op he... enne in Brabant zit er nog iemand thuis die best een bakkie koffie voor Eva en Rainbow heeft... !!!

Denk niet dat Eva al koffie drinkt !! Dan zijn het helemaal lange dagen als ze helemaal niet meer slaapt, haha!!

Op zulke dagen is het inderdaad even creatief met regen,… Hier vlakbij hebben we een kinderboerderij en daar gaan we wel eens heen. Even met de hond een blokje vind Anna ook prachtig. Thuis even spelen met een puzzeltje of met de pop. Ze helpt ook erg graag in het huishouden, dus dat is hier ook nog een optie!

Ik weet precies wat je bedoelt en ik voel me ook wel eens zo. Vooral de vraag: ‘Verveel ik me mét kindje vaak meer dan zonder kindje?’ is wel herkenbaar hoor. Probeer er maar aan te denken dat jullie bijna naar jullie nieuwe huis kunnen en dat het dan beter zal worden!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ook hier heel bekend hoor
IK WIL VOORJAAR!!!

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hier worden de zaterdagen ook altijd volgepland hoor om de verveling te voorkomen. Enne weet je het is niet dat we onze kinderen niet leuk vinden, maar zonder konden we wel de hele dag lezen

Groetjes,

Michèle

Ik herken het ook wel hoor. Je bent gewoon zo gebonden aan huis en dat heb ik ook wel gezien. Nu wonen wij niet in een flat maar toch kijk ik ook erg uit naar de lente zodat we weer lekker veel naar buiten kunnen. Ik hou vreselijk veel van Nick maar af en toe verheug ik me ook op een dagje op de bank met een boek. Heb ik echt al lang niet meer gedaan.
Maar eigenlijk als ik een dagje vrij ben, ga ik ook wel weer aan de slag in huis en is de dag zo voorbij zonder ook maar 1 letter gelezen te hebben.

En voor donderdag, probeer inderdaad een afspraak te plannen. Al is het maar voor een uurtje. Heb je toch een beetje onderbreking in je dag.

Groetjes Bianca

VOOOOOOOOOOORRRRJAAAAAAAAAAAAAAARRRR waar blijf je!! Weg met die kou, wind en regen!
Ik herken het wel een beetje hoor, maar aan de andere kant, wat deed je anders altijd in huis, voor Eva er was? Wij slepen Joey ook overal mee naar toe, boven de was ophangen, boven strijken, naar de garage om een klusje te doen enz enz, kind vermaakt zich prima en vind het prachtig. Nu moet ik het washok hier nog afmaken en Joey helpt dan lekker mee hoor.
Ach ja, we willen soms ook gewoon even tijd voor onszelf, even niet denken aan dat kleine draakje wat ook nog aandacht wil, toch?!

Begrijp je helemaal rainbow. Verveel me ook kapot binnen als het zulk beroerd weer is. Kijk uit naar het voorjaar, lekker weer naar buiten. Kan niet wachtten totdat we Rens z’n nieuwe zandbak kunnen gaan vullen. Kan hij lekker met de buurtkindjes spelen( er wonen nog twee jongetjes van zijn leeftijd in ons blok) en zelf vind ik het ook gezellig om dan even wat te drinken met de buurvrouwen. Ze zijn nog te klein om alleen buiten te zijn, ik offer me graag op om veel met hem naar buiten te gaan want dat is veel leuker als huishouden. daarom kijk ik dus ook uit naar de zomer.
Rens verveeld z’n eiegn nooit, die hoef ik eigenlijk niet bezig te houden. Maar om nou te zeggen dat je aan jezelf toe komt? niet echt dus. Wil je net even een boek lezen, zijn ze na een half uur slapen weer wakker. Bleh. En dan duurt een middag idd heel erg lang.
Begrijp je dus helemaal, dit heeft echt niets met de liefde voor je kind te maken hoor.
Het is gewoon tijd voor het zonnetje.

Groetes Ramona

Ik ben het er helemaal mee eens!!
Ik wil mooi weer!!

Ook wij zouden een zandbak op het balkon zetten als het beter weer wordt, en hebben een kinderboerderij in de buurt.
Deze week heb ik vrij van school en dan is het zulk rotweer.
En zit ik ook nog met een ziek kind:S
Zeker gisteren baalde ik omdat het toen droog was hier, maar ik kon niet naar buiten…

Pff… laat dat mooie weer maar komen!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik rook gister wel de lente toen ik naar huis liep

Groetjes,

Michèle

Ik denk dat Rainbow een last minut geboekt heeft … … en naar de zon is!

Hahaha, was dat maar zo Mini Boy! Nee, ik zit hier gewoon op het werk! Ik had gisteren mijn handen vol aan Eva en dan kan ik niet op de computer omdat zij dan per sé de toetjes wil aanraken.

Gelukkig ben ik niet de enige die zich weleens zo voelt. Dat wist ik wel, maar toch is het fijn om even de bevestiging te krijgen. Het is de flat vooral, die nogal in een troosteloze industriële omgeving ligt. Ik ga dan minder makkelijk naar buiten, omdat ik dan weer de lift in moet, een heel stuk naar de auto moet lopen etc. Dit weer maakt me ook sloom. Eva speelt gelukkig wel zelf, maar als ze ziet dat ik ga computeren, laat ze alles in de steek en komt ze meteen. Of als ik naar de wc ga. Verder achtervolgt ze me overal, al laat ik haar dan wel ‘helpen’ met de was. Ze vindt het leuk om op de was te gaan liggen. Of ze gooit een matras om (staat tijdelijk tegen de muur), zodat ze erop kan. Lezen is er dus echt niet bij he! Jammer. Maar gisteren stond ik te koken en toen zat ze hele verhalen te vertellen tegen de boederijdieren en ze vermaakte zich zeer goed met een deksel…dan vind ik het ook weer fijn om haar in de buurt te hebben. Nog een week of 8 (max) volhouden en dan stap ik zo ons nieuwe huis uit, de wijde wereld in. Met zon erbij komt het dan zeker goed. GAAAAAAAAAAAP! Gelukkig heb ik over twee weekjes een avondje sauna gepland…ik verheug me er nu al op. Ik zou zo uren alleen al kunnen slapen in zo’n stilteruimte!

Hé wat jammer nou … ik zag je al liggen op het strand met een cocktailtje erbij en Eva met schepjes in het zand…

Maar kom je donderdag op de koffie… heb voor Eva wel wat anders hoor

Kop op meis… elke dag is er weer eentje minder in de flat…!!

@Mini-Boy: Ik ga morgen maar weer eens met Eva naar de kapper, want haar haartjes groeien razendsnel! En anders kunnen we nog even rondjes rijden, zoals jij dat deed! Voor ik het weet, kom ik dan bij jou uit, waar de koffie staat te pruttelen. Gezellig!

hihi… dat worden dan geen rondjes maar snelwegen rijden

zooo herkenbaar meid!
idd het weer is gewoon bagger, dan heb je al weinig zin om naar buiten te gaan, maar dat doe je soms toch maar tenzij het echt blijft regenen.
en als ze zo weinig slapen kun je ook minder voor jezelf doen en voor hun is het wat je doet ook even niet goed op zo’n moment.
lastig is dat he, weet hoe je je voelt. en dat is niet tof gewoon.
heb ook niet echt tips, behalve dan dat knutselen hier wel leuk blijft,
en heb ook puzzels gekocht zodat ik dan ook wat voor mezelf kan doen als rico niet wil dat ik mee speel
ik wil ook gewoon lekker weer dan ben je mee een stuk vrolijker he.
en idd een flat bewonen is helemaal BRAK. ik wil weg daar haha

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Rainbow … waar was je nu?

Gelukkig de donderdag is voorbij … nu genieten van je man en dochter …

Ik zal ook blij zijn als het lente is. Heb het nu wel gehad met al die koud en je telkens dik inpakken als je naar buiten wilt. Het vervelen herken ik helemaal niet. Maar dat komt ook omdat Tim zich altijd zelf kan vermaken. Af en toe komt hij langs om een auto te laten zien en voor ik die kan zien is hij alweer weg. Ook komt hij soms met een boek en dan gaan we samen lezen. Maar echt zitvlees heeft hij niet, dus na een paar minuten loopt hij al weer weg en gaat hij weer spelen. Ik kan dus ondertussen gewoon een boek lezen of iets anders doen. Vandaag was het heerlijk weer, dus daar heb ik meteen even van genoten. Ben bijna 1,5 uur met Tim buiten geweest.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Lente!!! Ja Ben de regen ook meer dan moe.
Ook ik herken het, Heb 2 of 3 jaar op een flat gewoond en dacht dat ik helemaal doordraaide, voor mij was het echt een gevoel van vrijheid wat ik miste en nog nieteens dat ik nu meer buiten kom dan toen. Echt een gevoel. Als ik het goed heb gelezen ga je verhuizen? Nou meid, nog ff op de tandjes buiten je hebt dan in ieder geval een goed vooruitzicht, toch.

groetjes Georgina