Ik veel info over grote babies zoek

Hoi allemaal,

Nu ben ik toch wel een beetje bekend onder jullie he, vooral als mama van grote babies. Ik ben al vanaf de geboorte ongeveer, druk bezig met info verzamelen over dit onderwerp (zo´n 10 % is namelijk te groot!! En das heel veel) en ik heb dan ook heel wat verzameld intussen. Ik reageer op iedereen met vragen of die zelf een oproepje voor moeders met grote babies plaatsen. Zelf schrijf ik wat af naar de bladen, internetsites en noem maar op. Via Libelle heb ik ook heel wat reactie´s ontvangen. En vandaag dus de ergste… Hetzelfde verhaal als bij mij (al was dochter “slechts” 10 pond), maar dit lieve meisje is dus wel overleden. Echt de tranen sprongen in mijn ogen hoor, dit had dus mijn zoon kunnen zijn en dat dus allemaal door fouten van “deskundigen”. Ik wil dat er meer naar gekeken wordt door de artsen enzo, dus verzamel ik alles en hoop met de tijd een goede informatieve site te kunnen maken (heb ik wel hulp bij nodig, leek als ik ben, maar daar zijn jullie toch voor??? ). Mochten jullie nog wat tips enzo hebben, graaaaaaaaaaaaaaaaag (dus ook over grote babies en hun gevaren he!).

Nou dat was het ff

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo

Ha die Mo!

Tsja, ik heb de balle verstand van het opzetten van sites…aan mij heb je dus weer helemaal niets!

Wij hebben drie kids van ieder 8 pond schoon aan de haak. Alle drie zijn ze thuis geboren zonder er ook maar 1 scheurtje aan over te houden (mazzelkont…of gewoon een grote doos…hihi…). We wisten wel dat ze wat groter zouden zijn maar de HA voorzag geen problemen. Evianne was een pond lichter dan geschat… kan je beter hebben…

Onze HA maakt zelf echo’s, zeker drie per zwangerschap…ik denk wel dat dat scheelt. Niet alleen het gewicht maar ook de ligging van de baby en de placenta kunnen tijdens een bevalling kwalijke gevolgen hebben voor moeder en/of kind. Ik ben dan ook eigenlijk van mening dat iedere VK of HA (die zwangerschappen begeleid) zelf echo’s zou moeten maken (of evt. zou moeten laten maken in het ZH). Maar ja, wie ben ik?

Kan me voorstellen dat je hebt zitten janken na het lezen van die brief…godsamme, dat het in deze tijd nog gebeurd dat een gezond kind overlijd om zo’n reden… dat is toch in en in triest. Als je weet wat er allemaal mogelijk is tegenwoordig…ze schijnen zelfs ongeboren kinderen te kunnen opereren… en dan overlijd een kindje alleen vanwege het feit dat het groot is… daar heb ik geen woorden voor. Ik kan me voorstellen dat je Lucas helemaal plat geknuffeld hebt na die brief…

Groetjes Marielle