Ik vanmorgen de 20 weken echo

heb gehad en alles goed was. We zijn dus helemaal blij. Zeker na 3 miskramen is het toch een fijne bevestiging dat nu alles goed is. Genieten deed ik al van mijn zwangerschap, maar dat gaat nu helemaal goedkomen. Ik voel de kleine bijna niet, maar nu blijkt dat dit wel klopt, want de placenta ligt aan de voorkant. Hij bewoog juist heel veel, terwijl ik daar niks van voel. Denk dat ik 1 keer in de 3 a 4 dagen 1 keer een ligt schopje voel. Maar goed gelukkig weten we nu dat alles goed is. Ook ligt de kleine in stuit, maar goed dat heeft nog alle tijd om te keren.

Deze keer hadden we de echo in het ziekenhuis. Bij Tim niet, toen hadden we hem gewoon bij de verloskundige praktijk. Dat had achteraf niet gemogen, want het broertje van mijn man is met 1 nier geboren. Dat hoorde de verloskundige toen van mijn schoonmoeder die mee was. Dit is een reden voor een medische echo in het ziekenhuis. Dit keer dus de echo in het ziekenhuis. Helaas 2 ontzettend chagerijnige mensen. Bij ieder lichaamsdeel vertelde ze wel dat het er keurig uitzag, maar echt heel kortaf en zakelijk. We hebben erg leuke beelden gezien, de kleine zat telkens met beide handjes in zijn gezicht te friemelen. Zo leuk om te zien. Helaas kregen we maar 2 echo foto’s mee. Eentje van de ruggegraat en eentje van zijn hoofd. Erg jammer, want we hebben zulke leuke plaatjes gezien toen we het kindje helemaal zagen. Met een kwartiertje waren ze ook al klaar.

Groetjes,
Sandra

ooh lieverd wat ben ik onwijs blij voor jullie!
wat fijn!!! heerlijk om te weten zeker voor jullie dat alles echt in orde is.
weten jullie al of jullie mop een jongen of meisje wordt of willen jullie dat niet weten? of mogen wij het nog niet weten?
of heb je het al verteld maar heb ik dat gemist…
Waarom kregen jullie eigenlijk maar 2 foto’smee?
was dat bij Tim ook zo? ik had er 6 van de 20 weken echo. hee lieverd…Lekker genieten nu! je bent op de helft enhet gaat allemaal helemaal in orde komen!

Bedankt Inge!

Wij vonden het ook erg vreemd dat we maar 2 foto’s mee kregen. Maar ja ik kreeg ze pas toen ik weer aangekleed was en dan kan ik moeilijk vragen om meer. En het belangrijkste is ook dat alles goed is. Maar goed toch verwacht je wel iets meer als je heel eerlijk bent. Ze waren ook erg chagerijnig. Bij Tim had ik er ook iets van 6. En het is ook erg jammer dat de 2 foto’s die we hebben gekregen van de ruggegraat zijn en van het hoofd. En die van het hoofd is zo onduidelijk dat als je het niet weet je niet kan zien dat het een hoofdje is. Helaas dus niet het hele babytje, terwijl we zulke schattige beelden hebben gezien.

Nee hoor, je hebt niks gemist over het geslacht, want dit willen we niet weten. Voor ons maakt het niet uit wat het wordt, als het maar gezond is. We vinden het erg leuk dit pas bij de bevalling te horen.

Groetjes,
Sandra

Hmm nou, kom je daar na een hoop ellende in je leven, helemaal euforisch na de echo, heb je ook nog een chagerijnige muts die maar 2 foto’s geeft. pffff sorry hoor, vind het belachelijk! Tuurlijk ben je blij dat alles goed is, maar toch, het is niet zozeer iets voor nu maar zeker wat voor later! toch?
En tuurlijk maakt het niet uit of je baby een jongen of meisje wordt, als het maar gezond is, maar ik moet zeggen dat ik altijd zo nieuwschierig ben en alles precies wilde aanpassen op OF jongen OF meisje qua kamer/kleding noem maar op.
dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik heb gewoon geen geduld hahaha

He, SUPER dat alles goed was! Wat heerlijk he? Weer een mijlpaal behaald!

Wel jammer dat ze wat chagerijnig waren. En maar twee foto’s… Nou ja, het gaat om het positieve resultaat, dat pakt niemand je meer af! En ook fijn om de geruststelling te hebben dat het hem of haar maar weinig voelt door de lokatie van de placenta. Hoef je je daar ook niet meer druk om te maken. Moet zeggen dat mij de placenta ook voor ligt en ik geen verschil voel in vergelijking met de vorige keer. Daar ben ik dan dan blijkbaar weer raar in… Maar ik heb wel extreem bewegelijke kindjes.

Geniet lekker van deze bevestiging! Op naar de volgende mijlpaal!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

hey sandra, wat een fantastisch nieuws dat het allemaal in orde is ! wat jammer van die zuurpruimen… ik heb het toen ook gehad hoor met de 20 weken echo, wel een beetje me eigen schuld, want ik wist niet dat het zo’n ‘belangrijke’ echo was, dus ik had iets te veel aanhang, dus die mevrouw die reageerde heel boos, dat dat niet de bedoeling was voor als er wat mis zou zijn … hummm… 'lekker positief mevrouw zei ik toen maar… ’ en dacht zoek het uit !
maar ik snapte het achteraf wel, maar ja , stelletje zuurpruimen kunnen jouw goede uitslag niet verpesten…en anders ist misschien wel leuk om het wel een keer ‘blij’ over te doen met een pretechowtje, die mensen zijn altijd helemaal ‘jieppedepiep’ … en dan krijg je mooie afdrukken en een heleboel ook !
wij hebben ook een dvd’tje van pippy en da’s achteraf erg leuk om te zien vind ik !

Wat super dat alles goed is Sandra! Jammer dat degenen die de echo afnamen zo chagrijnig waren, maar het goede nieuws neemt niemand jullie meer af. Genieten van de laatste helft, het gaat snel!

Groetjes,
M

Heeyy Wat super dat alles goed is met jullie kleine hummel
Jammer van die chagerijnige mensen, maar net wat de rest ook zegt het goede nieuws neemt niemand jullie meer af!

Geniet van je 2helft meid! jullie hebben het nu toch echt wel verdient!

Liefs, Melanie

wow gefeliciteerd dat alles goed is wat een opluchting is dat he
fijn dat je leuke en liefe schattige beelden hebt gezien
jammer van de foto,s en van die sago mensen …
helaas kan je dat niet terug draaien …
maar nu wel vieren dat je kleintje op en top is
dat word gebak halen om het te vieren nogmaals gefeliciteerd en nu dubbel genieten in de weet dat alles goed is xxxje

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Oh lekker meid dat het allemaal goed is, inderdaad wel jammer van die gezellige mensen en de grote oeveelheid foto’s. Ik heb er heel veel maar ik heb er 7 gehad, maar bij de 20 weken hebben we toen alles goed was inderdaad echt nog even plaatjes geschoten zeg maar.

Maar goed het belangrijkste is dat alles oke is en dat is het.

Groetjes,

Michèle

Super Sandra dat alles er goed uit zag! Die chagerijn kan daar niets aan veranderen! Jammer dat ze net van die stomme foto’s afdrukte, wat heb je nu aan een ruggengraat en een hoofdje? Juist met 20 weken kun je hele mooie foto’s maken! Wij kregen van Max alleen een CD-ROM mee en daar stonden ook niet bijster leuke foto’s op. We kregen ook geen afdrukjes meer, wat jammer is, want die zijn leuk om in een boek te plakken…Nu hebben we hem alleen op CD-ROM en daar kijk je minder snel naar. Maar hoe dan ook: lekker genieten van de tweede helft van je zwangerschap! Ik weet dat jullie niet willen weten wat het is, dus voor ons blijft het ook een grote verrassing! Ik ben benieuwd en gok op een jongen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Wat heerlijk dat alles goed is!!! Dan kan je even niet meer gelukkiger zijn he op zo’n moment.
Jammer dat de mensen in het ziekenhuis zo chagerijnig waren. Bij de verloskundige praktijk maken ze er altijd wel iets leuks van. In het ziekenhuis zien ze het volgens mij gewoon als een afspraak.
Wij moeten deze keer ook in het ziekenhuis, hadden we bij Dani eigenlijk ook gemoeten, maar toen zijn we niet doorverwezen. Dit heeft te maken met het feit dat mijn man met een hartruis en gaatje in zijn hartkamer is geboren.
Hopelijk zijn ze bij mij iets beter gestemd. Nou ja zolang te uitslag maar positief is.

Meid geniet heerlijk van de komende 20 weken!!!
Liefs

Lilypie Pregnancy tickers

Ben heel blij en gelukkig voor jullie …

Ja spannend wat het wordt vond ik ook maar vind het ook leuk omdat als verrassing te houden… en alles is hier lekker neutraal… Grijs/wit dus kan altijd voor jongen/meisje…

Wel spannend Sandra… stiekem niet gezien

Heerlijk Sandra dat alles goed is, mag wel ook na al die tijd.

Liefs Michelle

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

@Sugars, we zitten er idd aan te denken om een pretecho te maken. Dit hebben we bij Tim niet laten doen. Maar ik vind het wel erg leuk het fotoboek wat we voor de kleine maken te beginnen met echo foto’s. En vind het jammer dat we die echo foto’s bij Tim dan wel hebben en bij de andere niet. Zou dan wel gewoon 2D doen, dus zwart wit. Maar goed dat moeten we nog even bekijken, want dat kost natuurlijk ook aardig wat. Bij Tim hebben we ook een DVD van de 20 weken echo. Mijn man heeft toen zelf gefilmd en dat kan in het ziekenhuis natuurlijk niet. De film die we bij Tim hebben gemaakt van 0 tot 1 jaar begint met een paar stukjes uit de film van de 20 weken echo.

Maar goed zoals ik al aangaf, mijn dag kan niet meer stuk door het goede nieuws dat alles goed is.

@Rainbow, wat vreemd dat jullie helemaal geen foto’s op papier krijgen maar alles op CD rom. Kon je die foto’s zelf niet uitpringen? Ik dacht in het begin ook dat het een jongen gaat worden. Maar heel stom krijg ik de laatste tijd steeds meer het idee dat het een meisje is.

@saro, dat is idd zo. Bij de verloskundige pratijk maken ze er idd meer van. Veel meer uitleg en bewust leuke foto’s zoeken om mee te nemen. Maar wie weet dat jullie het wel treffen hoor. Want met 13 weken had ik die bloeding en daardoor ook echo in het ziekenhuis. En toen kreeg ik 4 hele leuke echo foto’s mee.

@mini-boy, wat toevallig dat jullie een grijs/witte kamer hebben. Wij willen dit keer de kamer ook grijs met wit doen. Hihi enne nee we hebben niet stiekem gezien wat het wordt.

Groetjes,
Sandra

Gewijzigd door - Sandra1980 op 09 Nov 2010 14:35:36

he wat super zeg dat alles goed gaat. echt fijn om te horen.
wel jammer dat je van die mutsen had.
en nu een mooie 2e helft meissie, ben echt zo blij voor jullie!!!

liefs,
Rinske

Super Sandra. Weer een hele opluchting. En alweer op de helft. Ben echt heel blij voor jullie.

groetjes Ramona

Wat fijn dat alles goed was! En ja, zo’n ziekenhuis is vaak wat formeler hè?! Jammer dat ze geen rekening houden met de “patiënt”. Bij Merel werden wij doorgestuurd nav de 20-wekenecho naar het academisch ziekenhuis en daar kregen wij ook geen foto’s mee. Bij deze 20-weken echo hebben we er wel 10 meegekregen.

Groetjes Natasja

Super zeg dat alles goed was!

Groetekes, Sje

Fijn, dat alles goed was:D

En dat er 2 minder leuke mensen waren en weinig foto’s…jammer, maar het belangrijkst is dat alles goed is!
Echt heel fijn.

Lekker verder genieten,

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers