Naar aanleiding van dit topic heb ik meteen met mijn ziekenfonds gebeld. Ik had toen ik dit topic had gestart al een keer gebeld en de vrouw die ik toen sprak zei nee hoor dit is niet zwangerschapsgerelateerd.
Na dit topic dus nog een keer gebeld en de vrouw die ik toen sprak zei u heeft gelijk dit is zwangerschapsgerelateerd. Maar toen ik vroeg waarom ik het dan alsnog moest betalen zei ze dat ze dat niet wist. Ze zou het naar een andere afdeling doorspelen en die zouden binnen 5 werkdagen contact met me opnemen. Dit is toen niet gebeurd, dus toen heb ik zelf na 2 weken weer gebeld.
De persoon die ik toen sprak zei hier staat dat ze u wel gebeld hebben, maar ze hebben uw ouders gebeld. Lekker belachelijk, want mijn mobiele nummer en vaste nummer zijn bij mijn ziekenfonds bekend. En dan nog, als je mijn ouders spreekt dan probeer je daarna toch alsnog mij te bellen. Maar dat hebben ze dus niet gedaan. Maar zei de vrouw ik zie hier staan dat het u het eigen risico kost, maar er stond geen reden bij. En daar wilde ze verder ook niet op in gaan.
Ik heb dus 2 weken geleden een brief gestuurd en vanmorgen ben ik gebeld door mijn ziekenfonds. De vrouw die ik sprak was heel vriendelijk en begripvol. Maar ze gaf dus aan dat het ziekenhuis gedeclareerd heeft onder de code g van gynacologie en niet onder de v van verloskude. Ze zegt hoe graag ik dit zelf ook wil veranderen, dat mag niet daar krijg ik problemen mee. Het eigen risico is niet van toepassing bij de code v, maar wel bij de code g.
Als ik dus wil dat ik mijn geld terug krijg moet ik het ziekenhuis vragen om een nieuwe factuur. Wat denken jullie gaat zo’n ziekenhuis dit doen? Het is een vrij groot ziekenhuis, dus voor ik iets voor elkaar heb zijn we wel even verder. Daarbij vraag ik me of of zij deze operatie zien als een gynacologische ingreep of als een verloskundige ingreep?
Heb mijn man gebeld, die denkt dat we het beste een brief naar het ziekenhuis kunnen sturen. Weet zelf niet wat beter is een brief of een telefoontje. En daarbij wie moet je bellen, de financiele administratie of de afdeling verloskune zelf. Want die laatste hebben natuurlijk niets met facturen van doen.
Kortom wat zouden jullie doen?
Groetjes,
Sandra