...ik vandaag precies een jaar

…borstvoeding geef!!!
En ik moet eerlijk zeggen dat ik best trots ben op mijzelf (en op Cas natuurlijk).

Vanaf maandag ga ik nog naar 2 keer per dag borstvoeding dat betekend niet meer kolven op mijn werk, hoera!!!
De rest bouwen we samen langzaam af.

Ik kreeg trouwens van Denn en Cas heerlijke douche en bodylotion, omdat ze zo trots zijn op me.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Gewijzigd door - ~jolanda~ op 02 Dec 2005 10:04:16

Zo dat is een hele tijd!
Ik heb daar totaal geen ervaring mee, ik heb destijds de keuze gemaakt om kunstvoeding te geven.
Maar gefeliciteerd!

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

Heerlijk he!!
Milan heeft 14 mnd gehad, ik was ook zo trots als een pauw

Groetjes Nathalie & Co

Goed hoor !!! Toppie, ook van Cassie natuurlijk. Jessin zweert er ook nog steeds bij.

hey wat goed seg!!! gefeliciteerd alletwee!

liefs jessica, &

Ik vind het echt een top-prestatie Jolanda!!!
Ik meen het, ik geef nu zelf weer borstvoeding en het gaat best goed, maarre…ik geef eerlijk toe dat ik dit volgens mij noooooit een jaar ga volhouden hoor

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Ook van mij de vette complimenten!

Ik heb het bij Mats 7 maanden gedaan en ben daar al reuzetrots op, maar ik vrees dat ik het deze keer niet zo lang ga redden.

Dank jullie wel!!!
Hihi ik word er bijna verlegen van.

Ik kreeg toevallig zaterdag de borstvoedingsagenda van 2006 thuis en daar stond een foto in van Cas aan de borst met 5 maanden. Ik had die foto toendertijd ingestuurd.

Ik vind gewone flesvoeding trouwens ook goed hoor, begrijp me niet verkeerd. Voordat er een hele discussie op gang komt over borstvoeding tegen kunstvoeding. Ik ben blij dat ik zo lang borstvoeding heb kunnen geven/geef. Lisa was er met 3,5 maanden al vanaf omdat het wegens onze verhuizing niet meer ging.

quote:
Lisa was er met 3,5 maanden al vanaf omdat het wegens onze verhuizing niet meer ging.

Hoe bedoel je dat?
Kwam het dan door de drukte ofzo dat het niet meer ging?
Ik vraag mij dat natuurlijk af omdat wij zeer binnenkort dus ook gaan verhuizen

Verder kom ik er nu achter dat ik me nooit echt goed “verdiept” heb in het geven van bv.
Mag ik jou wat vragen als ik een vraag heb of weet je voor mij een site ofzo waar ik antwoorden zou kunnen vinden op het gebied van borstvoeding?

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Bieb, de voedingen worden wel minder hoor, het zijn er nu nog heel veel. Ik kan me herinneren dat ik me ook afgevraagd heb of ik dit wel lang zou kunnen volhouden, maar voor je het weet worden de voedingen minder en heb je de slag te pakken. Flesjes maken en uitkoken vind ik eigenlijk nog meer gedoe.

wouwwwwwwwwwwww dat vind ik echt super zeg

iig gefeliciteerd

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Ja, dat is natuurlijk wel zo, dat de voedingen minder gaan worden.
Hoewel ik geloof ik al niet mag klagen met 6 voedingen per 24 uur (bij Steef waren het er NEGEN Omdat hij niet goed aankwam in gewicht etc. Gedoe joh )
Maar die 3 uurtjes vliegen gewoon om.
Je bent tenslotte van die 3 uurtjes ook nog zo’n 3 kwartier bezig met voeden.

quote:
Flesjes maken en uitkoken vind ik eigenlijk nog meer gedoe.

Eh…tjsa, volledig mee eens
Alleen heb ik het allebei aangezien we bijvoeding geven

Gewijzigd door - Bieb op 05 Dec 2005 11:26:40

Ja als je dan ook allebei nog hebt, flesje en borst, dan heb je het voordeel van geen flesjes schoonmaken ook niet. Maar die 45 min worden dadelijk ook korter hoor. In het begin had ik bij beiden het gevoel alsof ik de hele dag zowat alleen aan het voeden was.

quote:
Kwam het dan door de drukte ofzo dat het niet meer ging?

Ja, 5 dagen nadat Lisa is geboren kregen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Door de drukte van bevallen, inpakken en verhuizen ging het zelf voeden niet meer. Lisa werd er erg onrustig van en ik daardoor ook.

Flesjes uitkoken en zo is inderdaad ook erg tijdrovend werk. Maar dat/was bij ons alleen op de dagen dat ik werkte/werk, gelukkig.

Ik ga nu even met mijn oppaskindje op de bank, hij is erg onrustig,

quote:
In het begin had ik bij beiden het gevoel alsof ik de hele dag zowat alleen aan het voeden was.

JUIST!
Ach, over een tijdje praat ik waarschijnlijk weer anders (afgaand op wat
jij verteld )

Gewijzigd door - Bieb op 05 Dec 2005 11:59:01

quote:
Ja, 5 dagen nadat Lisa is geboren kregen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Door de drukte van bevallen, inpakken en verhuizen ging het zelf voeden niet meer. Lisa werd er erg onrustig van en ik daardoor ook.

Hmmm…herkenbaar.
Wij kregen de sleutel 1 dag voor de bevalling.

Nou, ik probeer het zo lang mogelijk vol te houden en als het niet meer gaat straks…tsja, dan pakken ze ons dit in ieder geval niet meer af (de bv tot nu toe bedoel ik)
Meer dan mijn best kan ik niet doen.
Verloskundige omschreef het wel goed vond ik. Ze zei: borstvoeding geven is leuk als het goed gaat.
Het moet niet frustrerend gaan worden ofzo (dat had ik bij Steef destijds)

Succes met je oppaskindje trouwens!

Ja als het leid tot frustratie lijkt het me beter om het niet te doen hoor, want ook dat is voor beiden zeker niet goed.