Ik vandaag een baal dag

heb, en super slecht in mn vel zit… ik weet niet wat het is.
Vanmiddag gaan we met neven + hun vriendinnen van Chris hier bbq-en… We delen allemaal de kosten… en het zal vast gezellig worden, maar ik heb er zoooooo geen zin in.

Chris nodigt zomaar iedereen uit, ik weet van niks… zn broertje zou de boodschappen bij de aldi halen om de kosten te beperken… maar koopt al het dure merk spul van de C1000.

Wij hebben op dit moment ook nog geen aanvulling van de WW uitkering van Chris, en nu blijkt dat ik ook sollicitatie plicht hebt… Daar ben ik al F**king boos over, maar oke…
Het is niet zo dat ik op mn luie reet wil blijven zitten, ik wil best aan t werk, ook wel fulltime… maar niet wanneer ik mn kids nog zo klein heb…

Alles zit me even tot boven mn hoofd… en kan echt niks hebben vandaag… Op mn kids na dan… Want hun laten me weer lachen…

Vandaag heb ik echt zo`n dag dat ik denk van pfff was ik maar lekker alleen…
Geen vriend, geen schoonfamilie… alleen mn eigen…

Ik hoop dat het lege en vooral het boze gevoel vanmiddag weg gaat trekken… want zo is het ook niet leuk.

Herkennen jullie dit?? Zo uit t niets…

Liefs, Melanie

Ja meis, dat herken ik wel. Ik had gisteren zo’n dag. Maar bij mij kwam het niet uit het niets hoor en bij jou is dat zo te lezen ook niet zo. Heb je er met Chris over gepraat? Sterkte meid, hopelijk kan je toch nog een beetje genieten van het zonnetje.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Nee Mriek, ik heb er niet over gepraat… Chris vraagt er nooit na… en als ik zeg dat ik liever heb dat zn broertje ALLES bij de Aldi had gekocht, dan zegt ie Tsjah… kan ik niets aan veranderen… maar ondertussen zit ik mezelf op te vreten hier, want zo hebben wij voor van de week niet genoeg geld… gelukkig heb ik wel alles voor de kids in huis, dus hun komen niet te kort hoor…en wij kunnen ook wel eten, dat is het punt ook niet… maar kan er gewoon niet tegen dat alles van t merk gekocht moet worden, terwijl het goedkopere soms nog lekkerder is… waarom duur geld uitgeven als t ook goedkoper kan…

Liefs, Melanie

Ik zou het niet tegen Chris zeggen maar tegen zijn broertje, blijkbaar kan hij het leije en jullie niet en daar moet hij dan maar rekening mee houden hoor.

Enne over die solli plicht. Vraag het even goed na, maar zover is weet is een moeder pas solliplichtig (zou je dit woord voor scrabble kunnen gebruiken) als de jongste 4 jaar is. Want dan kun je namelijk tijdens de schooltijden werken en heb je geen kinder opvang nodig. Uit dit oogpunt is dat geloof in ingesteld.

Groetjes,

Michèle

Heb jij sollicitatieplicht omdat je ww krijgt? Want ik had dat namelijk ook
Toen ik gestopt ben met werken (na 4 jaar fulltime werken) had ik recht op een half jaar ww. 70% van mn loon. Ik had ook sollicitatieplicht, maar moest zelf met het uwv bellen voor een afspraak met een werkcoach. Ik heb dit nooit gedaan en ben ook in dat half jaar nooit benaderd dat ik moest komen of dat ik moest gaan solliciteren!
Heel veel sterkte ermee meid!

En ik zou zeker weten tegen die neef van je man zeggen die de boodschappen heeft gedaan: Wij betalen dit en geen cent meer, je weet dat we het moeilijk hebben en dat we niet veel kunnen missen, had je maar gewoon bij de Aldi boodschappen moeten doen.
Ik had het zeker weten gezegd!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Zeker zeggen hoor Melanie, is het niet tegen Chris dan wel zeker tegen z’n broer.

Groetjes,
M

Nou, ben er weer… ik durfde de moed niet bij elkaar de halen om het toch te zeggen… heb me gister ook super geërgerd aan het feit, dat Chris zn broertje zich met de opvoeding bemoeid… (dat is hier een beetje standaard bij de Indische mensen, Ooms en Tantes etc mogen overal wat van zeggen).

Nou dat gaat bij mij dus te ver… Als mijn zoons wat doen wat niet mag, hoor IK daar iets over te zeggen, als ik het niet zie… hoort iemand anderrs mn zoons geen straf te geven… en dat deedt zn broertje dus wel.

En dat was de druppel gister… Ik heb hard op gezegt, toen ik Noah aan t troosten was (met iedereen erbij), dat ik NIET wil hebben dat IEMAND zich met MIJN opvoeding bemoeid… het is MIJN kind… en IK bepaald wat ie WEL en NIET mag…

Iedereen keek me aan van HUH!!

Zo, heb ik dat ff goed gezegt! hahaha Verder was mn chaggi bui, en boze bui gelukkig vrij snel weer vertrokken… en hebben we ons prima vermaakt…

Liefs, Melanie

Goedzo zo hoort het!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Dus je hebt je toch even laten gelden, ondanks dat het niet ging over het oorspronkelijke onderwerp Go you!

Groetjes,
M

Inderdaad Mriek… Weer 1 ding wat opgelucht is…

Liefs, Melanie

Oh verschrikkelijk is dat als andere zich er steeds mee bemoeien, hopelijk snappen ze het nu wel.

Groetjes,

Michèle

@ Bakmamma ja ik vind dat vervelend en al helemaal van een vreemde. Dat ze mij er op aanspreken is prima maar mijn kind wordt niet door een vreemde gestraft.

Groetjes,

Michèle

Bij de Indische mensen is het zo dat de hele familie de kinderen opvoedt… ik wil dat absoluut niet hebben… IK heb een kind gekregen dus IK voedt hem op…

Als Noah straks ouder is en hij ettert in de winkel, OKE dan mag daar wat van gezegt worden, want dan is hij ergens anders… maar zolang hij thuis is, of in omgeving van bijv mijn ouders etc… dan geef IK hem straf en niet iemand anders.

En daar bij komt, Noah mag bijv bij andere mensen veel meer dan dat hij hier mag… Wat hier NIET mag, mag bij een ander ook niet…
En wat hij bij een ander WEL mag, mag hier dan alsnog NIET.

Maar ik snap jou standpunt ook wel bakmama…

Maar even over het winkelen bij de C1000… Wij doen ook onze dagelijkse boodschapjes wel bij de C1000, maar toch grotendeels bij de Aldi… Daar heb ik een winkelwagen VOL voor 60 euro, en bij de C1000 een tasje voor 60 euro… dat is een heel groot verschil natuurlijk… en op dit moment dat Chris in de WW zit, en wij nog geen aanvulling hebben, kan het er gewoon niet uit om heel veel bij de C1000 te doen… daar is het echt te duur voor… Maar daar is nog niets over gezegt tegen Chris zn broertje helaas…
Maar we hebben alles gedeeld door 9 personen, dus we kwamen maar op 7 euro p.p en wij hadden al 12euro betaald dus dat scheeld natuurlijk al… we hoeven maar 2 euro te betalen hahahahahhahaha…

Maar ik ga er zeker nog wel wat van zeggen hoor… ik ben er wel een beetje klaar mee, en loop me altijd maar op te vreten als hij en mn schoonvader erzijn… Want hun hebben er ook een handje van om op zondag rond 4uur half 5 te komen, om vervolgens zonder aankondiging mee te eten…
Ik reken daar niet op, dus heb ook niet genoeg…

Bij hun HOOR je gewoon genoeg te koken… want stel je voor dat er iemand mee eet… dat kan altijd daar… maar zo werk ik niet… ik kook voor mn gezin, want anders kan ik het weggooien en dat vindt ik zonde…

Dus ook daar ga ik nog wat van zeggen…

Liefs, Melanie

hmm speur ik hier een stukje van niet willen intregeren??? Mijn vriendin wordt hier namelijk ook doodziek van. Haar moeder is moluks en die zijn ook zo. Maar haar moeder en zij zijn het ook beetje zat aan het worden. Zij zegt ook altijd gastvrij zijn oke, maar intregreren en accepteren dat dit de molukken niet zijn zou ook geen kwaad kunnen.

Groetjes,

Michèle

Inderdaad Michèle… Erg vervelend…

Hier is het ook zo dat je tegen vrienden van je ouders Oom en Tante zegt… en tegen iedereen U…
Ik zeg alleen U tegen mensen die ik niet ken, en tegen oudere mensen.
Maar ik zeg zeker geen Oom of Tante tegen vrienden van mijn ouders.

Zo moet Noah tegen neven / nichten van Chris Oom of Tante zeggen… Nou van mij hoeft dat niet, want t is geen familie… en al helemaal geen U… dat creeërt zo`n afstand… maar dat begin ik er al aardig in te stampen nu bij Chris hahaha

Liefs, Melanie

Ha ha ha dus Chris begint wel te integereren

Groetjes,

Michèle

Jaaa beetje bij beetje hahahahaha…

Liefs, Melanie

Oke… zo heeft ieder zn ding natuurlijk… Noah spreekt niet iedereen aan in de winkel, maar vindt het wel zo beleefd als iemand Hallo zegt, dat hij dan ook Hallo zegt…

zeggen de kids van jou dan ook U tegen jou broers of zussen? of tegen jou ouders???

Hier vindt ik dat persoonlijk echt niet kunnen, het is familie en door U te zeggen tegen mijn broertje of Chris zn broertje vindt ik afstandig… hoeft ook niet…
Mijn tante wil dat ook niet hebben van mij, en dus ook niet van Noah.
Ik zeg dat ook niet tegen mijn opa en oma…
Chris daarintegen wel tegen zn ooms en tantes

Liefs, Melanie

Ik ben opgevoed alleen u te zeggen tegen oudere onbekende. Mijn opa en oma hoefde ik ook niet met u aan te spreken en morgan hoeft dat ook niet. En afstand creeeren naar vreemden ben ik het helemaal mee eens, maar binnen de familie echt niet. Daar komt bij mijn broertje is 22 en mijn zwager 24, die ziet morgan aankomen als ze Oom en u gaat zeggen.

Groetjes,

Michèle

goh haha nou ik lees het nu pas maar ik ben kei trots op je dat je het zo in de volle 100 zei. well done!
fijn dat het daarna toch nog gezellig is geworden
kreeg je trouwens nog reacties op je uitbrander?