Ik soms weleens iets heel anders wil?

Ik bedoel qua werk. Ik heb al meer dan 10 jaar een hele leuke baan bij een prima werkgever. Ik heb het altijd enorm naar mijn zin gehad daar en qua sfeer wil ik daar ook niet weg. Ik ken er alles en iedereen. Maar ik zit wel een beetje in zo’n ‘modus’ dat ik alles wel een keer heb gedaan en gezien. Het werk is heel afwisselend, maar na al die jaren wordt alles natuurlijk wel een beetje routine. Ik zit verder niet op de schopstoel en ga graag naar mijn werk. Dat is het niet.

Ik doe nu werk waarvoor ik ook heb gestudeerd en dat ligt me goed. Maar ik heb altijd graag in de gezondheidszorg willen werken. Ik kom, in tegenstelling tot anderen, heel erg graag in een ziekenhuis en ook bij het consultatiebureau kom ik heel graag. Gewoon vanwege de sfeer en het beroep. Ik wil graag iets medisch doen, maar daar ben ik totaal niet voor opgeleid. Ik ben een talenmens en daarmee was het gewoon niet mogelijk om een andere richting op te gaan dan waarvoor ik gekozen heb. En hoe doe je dat met twee kleine kinderen? En financieel? Mijn vriend verdient goed, maar we kunnen door mijn salaris gewoon makkelijker leven en ik wil dat graag zo houden. Full-time leren kan gewoon niet.

Toch blijft die gezondheidszorg me trekken en dat is eigenlijk wel wat ik wil. Ik zie mezelf wel helemaal lopen in een ziekenhuis ofzo, maar ja…welke stappen moet ik dan ondernemen? Of ik echt in de verpleging zou kunnen weet ik niet, maar er zijn natuurlijk ook andere banen in ziekenhuizen…

Is er hier iemand die echt zijn hart gevolgd heeft en gewoon iets totaal anders is gaan doen? En hoe heb je dat gedaan, in combinatie met kindjes? Een vriendin van mij heeft wel zo’n stap genomen en dat is heel goed uitgepakt. Maar ik durf dat niet zo goed…

Nogmaals: mijn huidige werkgever is echt top en ik vind het prima om er te blijven werken, maar soms wil je diep in je hart ook wel iets anders dan waar je ooit voor geleerd hebt! Ben benieuwd naar jullie reacties en of jullie goede tips hebben.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

heel herkenbaar hoor!
Ik werk wel in de gezondheidszorg en ik weet dat je bij bepaalde functies, zoals bijvoorbeeld verpleegkundige, werken en leren kunt combineren. Je gaat er dan wel op achteruit in salaris vermoed ik… Je kan ook altijd eens kijken op www.brabantzorg.net , daar staat ook altijd wel veel op, kan je eens rondkijken.
En dat je niet op de schopstoel zit is alleen maar luxe toch, dan kan je rustig rondkijken tot je iets vindt wat bij je past
Succes ermee!

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Is er geen mogelijkheid om binnen dit bedrijf eens te kijken of er iets is dat meer bij je past eventueel met een opleiding dan wel cursus. Of anders misschien kijken of je een dag in de week naar school kan en je zo omscholen. Of kijk eens naar een communicatie dan wel pr afdeling bij een ziekenhuis. Niet rot bedoeld maar dat zijn tegenwoordig ook winstgevende organisaties met alles erop en eraan. Stap eens een uitzendbureau gericht op de zorg binnen puur om te kijken wat je mogelijkheden zijn. Soms moet je gewoon doen.

Groetjes,

Michèle

Ik heb zelf sociaal pedagogisch werk gedaan en mensen bij mij in de klas hadden de richting gehandicapten en zij kwamen 1x per week naar school (ik ook haha) en werken 32 uur bij Amarant (zorginstelling in Tilburg) en kregen daarvoor gewoon betaald.
Na behalen van dilpoma zijn ze daar blijven werken.

Nu werk ik bij THEBE en daar kan je de verzorging/verpleging/ kraamzorg in dmv interne cursussen en krijg je ook salaris.

Als je het echt wil dan zijn er ook bij jou in de buurt zeker mogelijkheden hoor!

Gr, Danielle