Ik soms simpel wordt van andere moeders

Sorry hoor ff mijn gal spugen …
In mijn omgeving zijn verschillende moeders met kindjes van ongeveer de zelfde leeftijd als Tim . De meeste zelfs jonger .
En elke keer dat ik die zie gaat het er weer over : en wat kan ie al ???
Zit ie nu pas op de fiets !!!
Kruipt ie nog niet ???
En ga zo maar door .
Die van hun kan dan meer dan Tim .
Volgens mij is het zelfs niet altijd waar wat hun kindjes kunnen .
En iedere keer gaat het daar weer over .
Tim heeft een voorkeurshouding gehad en volgens de fysio zijn kindjes die dat hebben gehad altijd een beetje achter .
Mij maakt het niets uit .
Hij doet dingen als hij er klaar voor is en niet eerder .
Ik ga hem ook niet dwingen .
Maar iedere keer aanhoren dat jouw kind het laatste is met iets is ook niet leuk .
Ik probeer me er niets van aan te trekken maar soms wordt ik even simpel van .
Zo dat ben ik even kwijt .
Hihihihih kan ik er weer tegen .

Groetjes Dorethe

snap je wel hoor! Ik denk dat het voor hun gewoon een soort bevestiging is ofzo. Ze zijn gewoon erg onzeker over hun kind! Ik zeg altijd “voordat hij 18 is heeft hij het vast wel geleerd”.
Lekker naar je eigen mannetje kijken. Zoveel kinderen, zoveel ontwikkelingen!

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Lilypie 4th Birthday Ticker

Ik zeg altijd maar zo: Elk kind heeft z’n eigen talenten. Het is maar net waar de interesses van een kindje liggen. De een praat snel en loopt laat en de ander loopt snel maar zegt nog geen zinnig woord.

Ik heb er nooit een strijd van gemaakt met andere moeders. Leuk om van elkaar te horen wat een kindje al wel of niet kan, maar ik heb me er nooit druk over gemaakt.

Groetekes, Sje

dat bedoel ik nou… ouders denken dat het een compentitie is…

probeer het oor in oor uit!

geniet lekker van je kindje wat ie kan wat ie niet kan ik kan nog steeds heerlijk genieten als ze iets niet goed uitspreken heerlijk echt gewoon kind zijn…

ze hoeven niet gelijk groot te zijn en alles te kunnen, de lat wordt al zo hoog gestelt

gr Tries

Daar hebben moeders inderdaad wel een handje na! Ik maak me er niet zo zorgen om, Anna ontwikkeld zich in eigen tempo en als dat langzaamer is dan een ander, SO WHAT!!! Ik zit er niet mee. Elk kind is uniek en ze zullen best wel kunnen lopen en rennen voordat ze 18 zijn.

Alles zal recht kom!

het mooiste is als je alles bewust mee kan maken ,
of ie nou snel is of traag .
liever wat trager want ik vind het allemaal zo snel gaan .
ik geniet elke dag van der elke dag dat ze weer wat leerd elke dag dat ze weer wat anders doet .
ik kijk (luister ) niet naar andere moeders van o hun kind kan dit al en de mijne nog niet ,
nee ik kijk naar wat zij kan en waar ze goed in is en dat is haar ik ,
en zo is dat ook zo bij jou kindje zijn eigen ik .
ik ben anders jij bent anders iedereen is anders zo is gewoon en niemand kan daar iets aan veranderen .
zou iedereen op de wereld het zelfde zijn dan heeft het leven geen zin .
dus kijk naar je kind die iedere dag weer iets leerd en doet ,
dat is het mooiste geschenk dat god ons gegeven heeft en daar ben ik blij mee.

gr de mama van leyla

veronique daniels

Gewijzigd door - Leyla op 30 Oct 2008 22:34:15

Maar de mijne is natuurlijk wel de allerbeste en slimste

Zonder gekheid, ik zeg ook wel eens tegen iemand dat mijn kind al kan tellen, maar dan vertel ik er ook bij, dat ze pas kon lopen toen ze 20 maanden was, en nog steeds niet weet hoe een fiets werkt:D
Lekker laten kletsen dus en vooral kijken naar wat je ventje wel kan
Liefs Wendy

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Ik weet precies wat je bedoel.

Mika is erg groot voor zijn leeftijd,hij is 14 maanden maar heeft de lengte van een kindje van 2 jaar en 2 maanden.

Ik krijg ook heel vaak opmerkingen van jeetje kan hij dit of dat nog niet?

Hij heeft ook maar 6 tandjes en 2 kiesjes.
en weinig haar,dan vragen mensen van jeetje nog niet zijn gebitje kompleet of wat is hij kalig zeg!

Dan zeg ik ook so what,moet een kind van 14 maanden dat allemaal al kunnen dan?

Dan reageren ze:14 maanden?!

Ja mevrouw 14 maanden,dan zeggen ze sorry we dachten dat hij ouder was joh.

pfff gek word je er van.

Mijn zoontje word dus vaak vergeleken met een 2 jarig peutertje,terwijl dat zo’n verschil is.

en ja hij liep met 1 jaar en 6 dagen maar ik zelf was wel best laat hoor,ieder kindje kan als de ontwikkeling goed is later allemaal lopen,praten en noem maar op.

Alles op zijn tijd,ze zijn al zo snel groot.

groetjes Bianca

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

Gewijzigd door - biancamv2 op 05 Nov 2008 11:47:02

ik heb het andersom als iemand vroeg wat ze deed of ik vertelde wat ze al deed was er 1 vrouwtje hier in de buurt dat haar zoontje het ook allemaal al deed allemaal leugens haha. zo zie je maar ze kunnen zeggen wat ze willen vaak is het niet eens waar dat die kindje sdat allemaal doen.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

pfff heel herkenbaar hahahaha bij julia ging ik dan altijd opscheppen hoe heerlijk baby ze nog was
Ik vind het nooit erg als mensen vertellen wat hun kind kan hoor maar heb wel een hekel aan mensen die zo opscheppen en dan op een neerbuigende manier van goh kan jouw kind dat nog niet dan???

hahahaha hoe vaak ik ondertussen wel niet heb gehoord mijn kind is hoogbegaafd… Ach ieder kind doet zijn ding op zijn manier wij volwassennen ook toch…

Ha ha
Phoe ben blij dat ik dat dus niet alleen ervaar.
Mijn manneke is altijd super vrolijk en zit dus lekker in zijn vel.
Hij doet zijn ding als hij er klaar voor is .
Maar heb maar eens een moeder die je nu al steeds zit te puchen .
Lijkt me super irritant .

En ja hoor hij begint te kruipen !!!
Super gaaf om te zien .
Mijn kanjer.

Groetjes Dorethe

mamavanjulia&milan ouders die zeggen dat hun kind hoogbegaaft is hebben totaal geen idee waar ze over praten… Want die kinderen hebben heeel wat problemen!

gr Tries

Met een hoogbegaafd kind hoef je inderdaad niet blij te zijn. Dat klinkt heel hard, maar een hoogbegaafd kind is verre van blij met zichzelf en als ouders ben je niet blij als je kind niet lekker in zijn/haar vel zit. Hoogbegaafde kinderen zijn heel vaak erg ongelukkig. En wie wil er nou een ongelukkig kind!?

Dus hoogbegaafd klinkt heel leuk en interessant, maar doe mij maar een gewoon gemiddeld kind wat gelukkig is in plaats van een ongelukkig bolleboosje.

Groetekes, Sje

Precies Sje!

Daarom mnsen kunnen echt hele onnozele dingen zeggen…

Hoe vaak ik wel niet hoor ohhhh mijn kind is ook heel druk
of geef hem maar eens een paar dagen aan mij…

Was een kind met adhd alleen maar druk, ik weet dat het opmerkingen zijn omdat men niet eens weet wat het inhoud, maar mennnnnn soms kan ik ze wel…

Tries

Het brengt idd een hele hoop problemen met zich mee,Nick is dus zo’n geval.

Hij verveeld zich heel erg in de klas,is snel overal klaar mee,zit niet lekker in zijn vel want word gepest omdat hij dan zogezegd alles beter weet,
en hij heeft zijn gedrag ook niet mee.
Ook is hij erg druk.

Met ouderavond heeft de juf ook gezegd dat Nick niet goed luisterd en zich echt snel verveeld.
Gaat zijn eigen gangetje en wil andere kinderen helpen,maar die stellen dat niet echt op prijs.

Hij is ook heel snel boos en snel teruggetrokken.

Dus nee is niet leuk,en sommige scheppen er idd over op.
Maar die komen dan echt nog wel met die problemen in aanraking,dan piepen ze wel anders.

Nick is vanaf dat hij baby was al erg snel overal in.

Mika is een totaal ander kind,begon pas met kruipen en staan met 10 maandjes en liep wel met 12 maandjes,maar is niet snel in alles,zoals Nick wel was.

Ben er erg blij mee,dat deze niet zo snel gaat.
En heel anders is,hij is ook tevreden en dat was Nick niet,die kon geen moment in de box gezet worden,die ging echt op onderzoek uit en sliep overdags niet.

Mika gelukkig wel.

groetjes Bianca

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

nouja niet alleen andere moeders in omgeving zelfs me schoonmoeder of eige familie bijvoorbeeld vragen: en slaapt hij nu wel al door s’nachts (elke week wordt het oa gevraagd) ik zo: nou nee het is niet zoals vroeger dat een kind met 1 maand al door moet slapen hoor tegenwoordig gebeurd dat wanneer een kind eraan toe is en wordt niet gedwongen (uit frustratie zei ik dat laatst omdat het al de TIGSTE keer is dat het werd gevraagd!) of: geef je geen borstvoeding meer nee? waarom niet? ik zo: ja daar hebk me redene voor: ja wat dan want borstvoeding is veel beter voor hem, ja uuhh, doe ff normaal! alsof het al niet erg genoeg voor mij is dat ik dat niet meer kan geven.
of zovan: ben je nou nog steeds nie AL DIE KILO’S KWIJT?" (tis gvd nog maar 8 weken geleden!!!) AAAAAAARGH ik lees deze topic en METEEN hebk zoiets van GAL SPUGEEE

zo dat moest effe

(K)Kuzjes!