Ik smolt vanmorgen bijna

Shakira is op dit moment druk aan het oefenen met woordjes, dat gaat haar redelijk af.
Alleen vanmorgen had ze zoiets liefs…
Ze krijgt een stuk fruit in de box en dat mag ze zelf pakken.
Nu had ze mij zien lopen met een banaan. Ze trok me aan mijn broek, keek me met grote lieve ogen aan een zei:"Papa naan?"
Nou dan smelt je toch??

Een knuffel van een trotse vader!!

Haha, en dat is nog maar het begin!
Voor je het weet ben je volledig “weggesmolten” hoor, want ze kunnen er wat van…die lieve kleine opdondertjes!

Groetjes, Bianca

Ja het begint nu echt.
Ik weet het van mijn jongste nichtje die nu 4 jaar is.
Ze kon met 2 jaar niet helemaal goed uit haar woordjes komen en dan werd ze boos!!!
Tis natuurlijk frustrerend voor zo’n kleintje om niet te kunnen zeggen wat ze wil…
Maar het begin bij onze boef isser

Stephan kan ook nog niet zo goed uit zijn woordjes komen zoals je waarschijnlijk al weet inmiddels maar gelukkig wordt hij er niet echt boos om ofzo.
En gelukkig gaat het steeds beter!!!
Hij zegt nu sinds gisteren ook “nee”.
Lachen hoor!

Maar ze kunnen je ook zonder woorden laten smelten hoor!
Zoals ik laatst al schreef: dan pakt hij met beide handjes je gezicht vast en trekt het naar zich toe en geeft dan heeeeeel lief een kusje op je mond.
Reken maar dat je dan ook smelt hoor!

Groetjes, Bianca

Nou, ik weet dat ik een luxe probleem heb.
Maar soms zou ik toch wel willen dat zijn mondje een half uurtje stilstond
Ben blij dat Lucas goed praat en veel en gelukkig gaat hij nog bijna iedere dag even naar bed. Maar er zijn dagen dat ik 's-avonds gewoon moe ben
Je hoort me niet klagen maar soms…
Maar wel lief he, die eerste woordjes

Groetjes Mim

Haha, nou, ondanks dat Stephan dus nog niet zo’n grote woordenschat heeft staat ook ZIJN mondje de hele dag niet stil hoor.
Pffff…wat kan dat joch kletsen zeg
Hij gebruikt gewoon de woorden die hij wél weet.
Hij vind het vooral errug leuk om onze aandacht te trekken, dus: pappa, mamma? mamma? mamma? pappa? etc. etc.
En zo lekker door je heen “tetteren” als je aan de telefoon bent ofzo
of als je zomaar even met iemand in gesprek bent
Nou ja, het hoort erbij en het is een gezond teken hè, zeggen ze.
Hahaha!
Maar goed Mim, ook wij zijn dus gezegend met een ras-echte babbelkous, hihi.
Vaak érg gezellig hoor, maar af en toe…

Enne…ook IK klaag niet hoor!!!
Ben hartstikke trots dat ie sinds gisteren ook “nee” kan zeggen.
En reken maar dat hij met dat woordje oefent hoor, haha!
Effe wennen voor ons dat ie nu NEE zegt als hij iets niet wil (ik schat dat hij dat woordje sinds gisteren zo’n 400 keer gezegd heeft??? )

Groetjes, Bianca

Gewijzigd door - Bieb op 17 Jan 2004 15:51:23

Goed hoor, het begin van de eerste echte zin!! Heerlijk he, dat ze zich duidelijk kunnen maken. Voordat je het weet lig je in discussie met je dochter!

Mark kon al papa zeggen maar is nu de hele dag aan het oefenen. Hij staat op wacht bij het traphekje en gilt op alle toonhoogtes PAPA!! Roel begint een beetje gek te worden op zolder. Hij zit te studeren en heeft volgende week een heel belangrijk examen.

Hoe oud is ze nu? Ik las dat ze nog in de box zit. Die belhamers van mij waren er al heel snel uit namelijk.

Annemieke

Shakira is 24 december één jaar geworden.
En ja het wordt al moeilijker haar lange tijd (1,5 uur) in de box te houden.
Tot nu toe wil ze er nog wel in, maar hoe het over een maand is???
We zullen het zien…
Enneh Bieb de woordenshat van Stephan groeit vanzelf wel joh…

He Ammetje,

jullie hebben dus al bijna 13 maanden plezier van de box! Wat zullen jullie straks een ruime huiskamer hebben

Paul was met 8 maanden uit de box. Na een maand in Frankrijk de ruimte op de camping en om de tent gewend te zijn geweest kregen wij hem echt niet meer zoet spelend in 1 vierkante meter achter “tralies”. Zijn broertje Mark verbreekt alle records van Paul en dus ook dit record. Met 7 maanden kroop hij overal in huis behalve in de buurt van de box, die vermeed hij angstvallig. Het was huilen-brullen-gillen-krijsen als ik hem in de box zette. Gewoon op de grond speelde hij wel als een echt braaf kind zoals zijn moeder hem graag wilde zien. We hebben dus al snel de huiskamer weer in de oude staat teruggebracht.

Annemieke

ohhhhhhhhh Armanda…FOEI!!!

Hoe kon je dat nu doen…En dan ook nog gewoon hier vertellen!!!

Wel lekker rustig, de een met blote voeten in de tuin en de ander in de box

Annemieke

Haha, grappig hoor

Enne Ammetje: Stephan’s woordenschat breidt zich inderdaad uit.
Sinds vandaag zegt hij ook opeens: “die” en “daar” !!!
Oké, het woordje “daar” is nog een beetje lastig uitspreken maar dat komt vanzelf.
Het valt gewoon op dat hij nu alles probeerd na te zeggen.
Meestal oefent hij daarna in zijn bed (zo lief!) en daarna kan hij het dan opeens zeggen.
Ben er wel blij om hoor!
En je hebt opeens op een heel andere manier contact met je kind , nu hij vaker iets kan terug zeggen.
Waren we nog helemaal niet gewend!

Groetjes, Bianca

Wat goed van hem zeg!!! Werd dat al niet in een ander topic gezegt, opeens komt de (spraak)waterval!!

Enne,… de R is hééél moeilijk. Ik heb nu een jongentje in huis die zo met Kinderen voor Kinderen kan meezingen… zo’n mooie rollende RRRRRRRR, en een bekakte uitspraak. Dat heeft ie niet van mij hoorrrrrrrr!!!

Annemieke

Haha!
Ja, Stephan heeft de R nog achter in de keel zitten, je weet wel, op z’n frans

Maar ik ben apetrots op hem!

Zo zie je maar…elk kind is anders (gelukkig maar!)

Liefs, Bianca

Hoi Armanda,

Ja, dat lijkt inderdaad een beetje vreemd.
Maar aan de andere kant zijn er dus bepaalde dingen bij Stephan ook niet echt te “verklaren”.
Want hij loopt dan een jaar achter met praten, maar kan wel bepaalde letters van het alfabet zeggen waar andere kinderen van zijn leeftijd juist nog veel moeite mee hebben.
Dat verwacht je dan toch ook niet??

Ik heb me voorgenomen om te proberen er mij wat minder in te verdiepen, want als je alles op een rij zet en je vergelijkt dingen dan snap je er soms niks meer van.
Net als wat jij hebt met die “R”.

Ze zijn goed zoals ze zijn!
En we zijn allemaal super-trots op onze mannetjes/meiden toch??

Liefs, Bianca