Ik slecht op Eva en mijn spullen lette?

Ik voel me best een beetje een domme mama…Vanmiddag ging ik met Eva naar Prenatal, voor nieuwe schaaltjes van de Teletubbies. We gaan dan naar het warenhuis. Ik had Eva los in de buggy gezet, in de Lodger Bunker. Ik dacht dat ze wel zou blijven zitten, dat doet ze altijd. Normaal gesp ik haar vast, maar nu dacht ik snel weg te zijn. Maar ik werd richting kleertjes gezogen en dat duurde mevrouw te lang. Ze wierp zich naar voren en tuimelde zo de wagen uit! Ze dacht: ‘Ik ben los!’ en krabbelde omhoog, om de hele zaak door te rennen. Ik hield haar wel in de gaten en zag haar steeds lopen. Bij het speelgoed trok ze van alles uit het rek, gooide het op de grond en liep vrolijk weg. Dus ik laat mijn buggy met tas achter en ren naar haar toe om alles op te ruimen. Ik moest haar steeds terugroepen.

Even later zag ik haar bij de speelgoedhoek met een jongetje. Ik keek even naar de maat van een broekje en opeens hoorde ik, echt 3 seconden later: ‘Oh, er zit een meisje op de trap. Dadelijk valt ze eraf!’ Ik kijk op en ja hoor…ik zie nog net hoe een man Eva (in haar hertenjas) van de trap af tilt. Ik voelde me zo enorm SLECHT. Gelukkig zag die man haar wel! Ze had zo kunnen vallen! Ik bedankte de man en zei dat ik beter op had moeten letten. Ik moest Eva daarna wild schoppend in de buggy wurmen, wat me ook al wat blikken opleverde. Ik voelde me echt een slechte moeder op dat moment! Gelukkig gaf Eva me thuis een dikke knuffel, wat veel goed maakte. Maar voortaan let ik beter op, op mijn tas én vooral op mijn mopje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Allereerst rainbow ben je geen slechte moeder. Denk dat iedereen wel eens zoiets mee maakt, kan me wel voorstellen dat je geschrokken bent.

Zo ben ik een keer toen ik klein was weg gelopen in de hema. Vroeger had je van die ronde kledingrekken, ik was daar in gaan staan en kon net met mijn koppie erboven uit kijken. Kan me dus nog herrinneren dat ik mijn moeder als een halve bezetende door die winkel zag rennen. Van voor naar achter en weer terug (winkel had een voor ingang en een achter ingang), toen vroeg er ook een mevr aan ma of ze dat meisje daar tussen die kleding soms kwijt was… Je kunt het verder wel raden he haha.[:!].

Gr Patries

Hihi, Rainbow. Vooral dat detail over de hertenjas is erg grappig. Maar joh, kom op. Kan gebeuren. Ik zie Eva al gaan en jij nog snel even bij de kleertjes kijken. Gelukkig zijn er oplettende mensen in de buurt als de papa’s en de mama’s even een minder oplettende dag hebben… En spelende vrouw, wat hep u nou geleerd? Dat ik altijd m’n kleine diva vast moet gespen in d’r buggy, ook al zit ze in d’r Lodger Bunker…

@Patries: haha, zie het helemaal voor me!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh wat ben jij een slechte moeder … dat zou mij nou nooit overkomen … ahum ahum!! Denk dat iedereen weleens wat mee moet maken om het gevoel te hebben slechte moeder te zijn … weet je ook eens hoe dat voelt.

Sorry was op dreef… maar had best om het hoekje willen gluren in die winkel…

Hihihi, wat een leuk verhaal over Patries in de winkel, tussen de kleren! En dan gauw staan kijken hoe je mama in paniek is, dat is pas VALS. Mijn zus is ook een keer haar zoontje kwijtgeraakt in de H&M. Ze bleven bij de deur staan, zodat hij in elk geval niet weg kon. Iedereen zoeken. Zat meneer gewoon prinsheerlijk in de TV-hoek, zo van: ja, wat nou?

De ‘spelende vrouw’ heeft geleerd dat ze voortaan a) Eva moet vastgespen, b) niet altijd geobsedeerd moet zijn door kleding en c) moet weten dat Eva nu trappen op kan. Weer wat geleerd!

@Rainbow:

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh lekker ding ben je ook he. Maar ik heb Morgan een keer vergeten in de AH. Oke ze was er net en ik was nog niet echt gewend aan het mamma zijn, maar bij de kassa miste ik iets zeg maar… stond ze daar in der wagen bij het groente en fruit. Ik was zo naar huis gegaan…

Groetjes,

Michèle

Nee, je bent geen slechte moeder… ik dacht ook met Nikki, die hoef ik niet vast te zetten in de buggy, met als gevolg… dat ik tegen een stoep aan botste en zij er zo voorover uit knalde… toen het net gebeurde schrok ik heel erg en voelde me superschuldig, maar als ik er nu aan denk moet eigenlijk wel lachen, om hoe dat ging (leek wel slowmotion), maar Nikki vond het niet erg leuk… dus in het vervolg idd altijd vast zetten…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Hi hi wel grappig hoor!
Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt maar volgens mij heeft ieder ouder dat wel een keer toch!
Als ik mijn ouders naga… Die hadden ook een keer een slecht opletmoment. Mijn broer en ik (we waren blijkbaar in een dure kledingzaak) hadden een schaartje te pakken gekregen en hebben toen een aantal bontjassen in de winkel kapotgeknipt Dat verhaal hebben we vaak moeten horen!! Was een duur dagje…

Groetjes Bianca

@ Bianca zo jong en toen al dierenactivist ??

Groetjes,

Michèle

@Rainbow. Later lachte je er vast om..

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Michele

@Bianca: bontjassen kapot geknipt? Wel goed van jullie, ik háát bont!

Ik zag vandaag maar weer eens hoe sommige ouders met hun kinderen omgaan, in een speelpaleis. Ik zag hoe een vader zijn zoon stompte en hem ‘gdv mongool’ noemde. Later ‘speelde’ hij dat het ventje een karatetrap kreeg, waarbij zijn voet bijna echt het gezicht van dat kind raakte. Het kind knipperde niet eens met zijn ogen, wat volgens mij betekent dat hij zulke dingen gewend is…Erg om te zien. Dan kun je beter een shop-a-holic mama hebben die zo met jouw kleertjes bezig is, dat ze even niet ziet dat je op de trap zit. En die je daarna geschrokken veel kusjes geeft! Ja toch!

Ik blijf met je lachen Rainbow

En ook ik heb me al een keer rotgezocht in een kledingzaak naar Madelon, ook die was verstoppertje aan het spelen in een pashokje
Gebeurt ons allemaal een keer.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Natuurlijk en je geen slechte moeder, het kan iedereen gebeuren.

Gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Ik zag vandaag maar weer eens hoe sommige ouders met hun kinderen omgaan, in een speelpaleis. Ik zag hoe een vader zijn zoon stompte en hem 'gdv mongool' noemde. Later 'speelde' hij dat het ventje een karatetrap kreeg, waarbij zijn voet bijna echt het gezicht van dat kind raakte. Het kind knipperde niet eens met zijn ogen, wat volgens mij betekent dat hij zulke dingen gewend is...Erg om te zien. Dan kun je beter een shop-a-holic mama hebben die zo met jouw kleertjes bezig is, dat ze even niet ziet dat je op de trap zit. En die je daarna geschrokken veel kusjes geeft! Ja toch!

Mag je zulke pappa’s slaan??

Groetjes,

Michèle

quote:
quote:
Ik zag vandaag maar weer eens hoe sommige ouders met hun kinderen omgaan, in een speelpaleis. Ik zag hoe een vader zijn zoon stompte en hem 'gdv mongool' noemde. Later 'speelde' hij dat het ventje een karatetrap kreeg, waarbij zijn voet bijna echt het gezicht van dat kind raakte. Het kind knipperde niet eens met zijn ogen, wat volgens mij betekent dat hij zulke dingen gewend is...Erg om te zien. Dan kun je beter een shop-a-holic mama hebben die zo met jouw kleertjes bezig is, dat ze even niet ziet dat je op de trap zit. En die je daarna geschrokken veel kusjes geeft! Ja toch!

Mag je zulke pappa’s slaan??

Groetjes,

Michèle

Ik zeg: ja. Volmondig.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Groetjes,

Michèle

Haha Rainbow, ik zie het o voor me
En nee, je bent geen slechte moeder!

Wij waren van het weekend aan het winkelen, en toen had Seth (als echte man) het al snel gezien en liep de winkel uit, haha!
Gelukkig had ik het wel in de gaten, maar weet wel dat ik heel goed op moet letten anders ben ik hem dalijk ook een keer kwijt!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Michèle:

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker