Ik heb het er al eens vaker over gehad, maar het wordt steeds vervelender: winkelen met Eva. En dan bedoel ik ook gewoon simpel met haar naar de Appie gaan.
Gisteren ging ik met haar en Max op pad. Eerst wilde ze mijn hand niet vasthouden, terwijl ze dat moet als er veel auto’s zijn. Toen wilde ze per sé op een verkeersheuveltje staan (wat daar leuk aan is?). En die zijn er drie, dus dat moest per sé drie keer. Toen ik haar vroeg om de boekwinkel in te gaan, negeerde ze me en rende ze het plein op. In de ETOS ging ze met een vliegenmepper zogenaamd beestjes doodslaan en ze weigerde een haarband af te zetten. Daarna was ze irritant aan het doen in de AH. Ik gaf haar de gehaktballen, want ze vindt het leuk om die te dragen. Maar bij de kassa waren ze weg…had mevrouw ze in de koeling gelegd. Dat had een meisje toevallig gezien! Zij was zo lief om ze er uit te halen voor mij, want in de kassarij kan ik Max en Eef niet zomaar alleen laten. Ze had de deuren van de koeling minstens 10x open en dicht gedaan, terwijl ik 10x heb gezegd dat dat niet mocht. En ga zo maar door. Ik heb haar een paar keer kwaad opgetild en meegesleept en haar thuis accuut in de hoek gezet. Toen trok ze weer bij.
Max past echt niet meer in het nestje van de duowagen, maar hij kan ook nog niet alleen achter Eva zitten. Dus moeten we op pad met de gewone wandelwagen (daar klik in de maxi cosi op) en dan kan Eva dus niet ook nog zitten. Als ik alleen met haar weg ga, gaat ze in de Chicco (ja, wij hebben 3 wagens!) en dan kan ze dus niet ontsnappen. Maar winkelen met z’n drietjes is echt niet leuk meer op deze manier! Ik schaam me dood voor mijn draak die de winkels plundert en het bloed onder mijn nagels vandaan haalt! Thuis blijven is geen optie, want Max wil natuurlijk ook weleens even lekker de buitenlucht in, dat is ook goed voor dat kereltje!
Ze had 's ochtends thuis een koekje gehad en ik zei dat ze moest kiezen: óf thuis een koekje, óf bij de bakkerij. Ze wilde er nu één. Ik zag de bui al hangen bij de bakker, maar ze legde de verkoopster keurig uit dat ze nu geen koekje mocht. Dat vond ik heel netjes en ze accepteerde dat ook. Ze gaf een high five en stal daar weer de show. Mensen zeiden: 'Wat een leuk meisje!, maar ze moeten soms eens weten!
ZUCHT. Michele zei eens dat peuters net Jekyl en Hyde zijn…nou, die van mij is dat ZEKER. Van lief verandert ze in stout en andersom…binnen een minuut! Maar ik word er soms heeeeel moe van!
Groetjes Rainbow, trotse mama