Ik schijtziek word van winkelen met Eva?

Ik heb het er al eens vaker over gehad, maar het wordt steeds vervelender: winkelen met Eva. En dan bedoel ik ook gewoon simpel met haar naar de Appie gaan.

Gisteren ging ik met haar en Max op pad. Eerst wilde ze mijn hand niet vasthouden, terwijl ze dat moet als er veel auto’s zijn. Toen wilde ze per sé op een verkeersheuveltje staan (wat daar leuk aan is?). En die zijn er drie, dus dat moest per sé drie keer. Toen ik haar vroeg om de boekwinkel in te gaan, negeerde ze me en rende ze het plein op. In de ETOS ging ze met een vliegenmepper zogenaamd beestjes doodslaan en ze weigerde een haarband af te zetten. Daarna was ze irritant aan het doen in de AH. Ik gaf haar de gehaktballen, want ze vindt het leuk om die te dragen. Maar bij de kassa waren ze weg…had mevrouw ze in de koeling gelegd. Dat had een meisje toevallig gezien! Zij was zo lief om ze er uit te halen voor mij, want in de kassarij kan ik Max en Eef niet zomaar alleen laten. Ze had de deuren van de koeling minstens 10x open en dicht gedaan, terwijl ik 10x heb gezegd dat dat niet mocht. En ga zo maar door. Ik heb haar een paar keer kwaad opgetild en meegesleept en haar thuis accuut in de hoek gezet. Toen trok ze weer bij.

Max past echt niet meer in het nestje van de duowagen, maar hij kan ook nog niet alleen achter Eva zitten. Dus moeten we op pad met de gewone wandelwagen (daar klik in de maxi cosi op) en dan kan Eva dus niet ook nog zitten. Als ik alleen met haar weg ga, gaat ze in de Chicco (ja, wij hebben 3 wagens!) en dan kan ze dus niet ontsnappen. Maar winkelen met z’n drietjes is echt niet leuk meer op deze manier! Ik schaam me dood voor mijn draak die de winkels plundert en het bloed onder mijn nagels vandaan haalt! Thuis blijven is geen optie, want Max wil natuurlijk ook weleens even lekker de buitenlucht in, dat is ook goed voor dat kereltje!

Ze had 's ochtends thuis een koekje gehad en ik zei dat ze moest kiezen: óf thuis een koekje, óf bij de bakkerij. Ze wilde er nu één. Ik zag de bui al hangen bij de bakker, maar ze legde de verkoopster keurig uit dat ze nu geen koekje mocht. Dat vond ik heel netjes en ze accepteerde dat ook. Ze gaf een high five en stal daar weer de show. Mensen zeiden: 'Wat een leuk meisje!, maar ze moeten soms eens weten!

ZUCHT. Michele zei eens dat peuters net Jekyl en Hyde zijn…nou, die van mij is dat ZEKER. Van lief verandert ze in stout en andersom…binnen een minuut! Maar ik word er soms heeeeel moe van!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Oeh eef is wel heel erg bezig inderdaad. Maar ik zou heel strak worden als ik jou was, Gedraag je je niet dan gaan we naar huis en dan ook echt gaan. Misschien heb je nog iets nodig dan is dat lastig maar ze moet nu echt even leren mamma is baas en niet Eva. Met morgan doe ik het ook zo. Niet eten dan 1 waarschuwing kwa tv daarna gaat ie gewoon uit. Boodschappen ook niet luisteren dan naar huis en niks leuks en niks lekkers. Nou weet morgan dat ik het meen en die bint snel in, maar ik ben ook wel een keer weer zonder boodschappen thuis gekomen hoor. Maar het blijven draakjes.

Groetjes,

Michèle

dit verhaal had ik net ook wel kunnen schrijven, Normaal gaat het juist supergoed hier maar vandaag dustotaal niet
idd die vriesvakken vind rico ook ontzettend interesant.
doe ik m weer dicht doet hij m weer open. ooooveral aan zitten ik moest hem overal weghalen dus ik had m in de wqagen gezet. denk je dat hem dat wat boeit? hangt hij doodleuk naar voren en ik had een hoop spullen in mijn hand en die wagen kukelde bekant om (ROT ZWENKWIEL!!)
toen bij het kruidvat trok hij bijna een rekje die voor bij de kassa stond omver!! toen waws ik het zat en verhefte mijn stem Rico nou is het afgelopen! jij krijgt geen krentjes meer vandaag daar heb ik je al voor gewaarschuwd!
ik was het echt zat.
de mensen keken me nu niet eens aan van: wat doe jij onaardig tegen je kind
nee ze begrepen me allemaal want de rij was tot achterin de winkel en hij bleef maar aan de gang.
het is bij rico nu te wijden dat ie niet fit is want normaal is hij echt best wel makkelijk in de winkel. maargoed ik werd dus na 1 keer al niet happy dus ik snap dat je er doodziek van wordt onderhand.
(niet dat rico nou nooit stout doet in de winkel hoor, de vriesvakken open en dicht gebeurd wel ELKE keer als we daar zijn)
Maargoed… ik moet zeggen: ik ben heel streng als ik heel boos ben.
dus dan krijgt hij niks lekkers meer die dag en dat weet hij donders goed.
hij probeerd het na zijn middagslaapje alsnog hoor of hij krentjes mag, maar dat krijgt hij niet punt uit. en hij snapt het ook want dan zegt hij: ohja hiko was stout weest.
juistem!

Ach, wij wonen 5 minuten van de winkels vandaan, dus zo erg is het niet om zonder spullen thuis te komen. Ik vind zelf dat ik al vrij streng ben, maar dit vrouwtje moet echt harder worden aangepakt. Ze is gewoon heel pittig en dat is leuk, maar ook extra zwaar als ze dan gaan puberen. Ze luistert soms dan weer heel erg goed en dat wordt afgewisseld met helemaal NIET luisteren! Of het haar echt boeit als we meteen naar huis gaan weet ik niet eigenlijk? Maar dreigen met niet naar de speeltuin mogen is zeker een optie! Ik vond haar gisteren ook echt heeeeel vermoeiend. En na zo’n dag gaat het vaak weer een tijd goed, dat wel. Maar dan vervalt ze toch weer in haar diva-zijn en beginnen we van voren af aan!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Nou ook al heb ik geen twee kinderen, het gedrag van Eva is zeer herkenbaar!! Bo vandaag ook, stonden bij de bakker, en die vroeg of bo een broodje wilde, ja zegt bo, dus bo krijgt een broodje, hij kijkt er na pakt het aan, en zegt geen dank je wel. Dus ik zeg dat hij dit nog moet zeggen. Weigert hij dus he!! Ik heb het broodje dus afgepakt, en hij wilde nog steeds geen dank je wel zeggen. Iedereen keek zo van, oh wat zielig!!! Maar ik wil dat hij dank je wel zegt, dusik heb het broodje in mijn tas gedaan, dankje wel voor hem gezegd en ben weggegaan naar de slager. Eenmaal daar riep hij al om worst, dus ik zei, nee, bo krijgt geen worst, want bo kan geen dank je wel zeggen, nou die slager vond het stom, maar ik heb gewoon gezegd tegen hem, maakt mij niet uit, maar ik wil dat hij geen worst krijgt, hij moet eerst netjes dank je wel zeggen. Drama, drama!!!
die peuter draken van ons, het is toch wat!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

ja tuurlijk werken die dingen,
maar ook als ze weet dat ze normaal wat lekkers krijgt zou ik dat ook niet geven
niet die ochtend en ook die middag niet, ze weten s’middags echt nog wel dat ze s’ochtends iets gedaan hebben maar dan moet je wel METEEN zeggen dat het voor de hele dag is en dat ze morgen pas weer wat lekkers krijgt.
dus wel meteen straffen. maar dat geldt dan wel voor die hele dag.
echt hoor als ik iets zo beu ben als hoe jij het nu omschrijft vind ik dat niet te streng een hele dag

Weet er alles van dat het een drama kan zijn. Wat hier goed werkt met winkelen is om het gedrag na een waarschuwing direct te bestraffen. Sommige mensen kijken je dan raar aan maar ik zet Rens dus in de winkel ook gewoon in de hoek. Als ik dat niet doe dan blijft hij in zo’n bui hangen en is het eind zoek. En ik heb echt geen zin om later op de dag weer terug te kunnen naar de winkel.
Meestal is zijn gedrag gelijk weer beter dan.
Wat hier ook goed werkt is om hem zo’n kinderwinkelwagentje te geven. Hij mag dan de boodschappen(niet de breekbare) in zijn karretje doen, op de bon drukken bij het groente wegen, en meehelpen de boodschappen op de band te leggen.
Dat vind hij harttsikke leuk om te doen en dan heeft hij meestal geen tijd voor die rare fratsen.

groetjes Ramona

Wj hadden hier vanmoren de perfecte winkelochtend. Morgan wilde namelijk der MP3 op dus die zat heerlijk muziek te luisteren in der buggy… geen kind aan gehad. Volgende keer weer

Groetjes,

Michèle

whahahhaa nou ik ga zo boooschappen doen met pip,veel want moet ook voor me verjaardag spullen meenemen,maar na deze verhalen , zet ik haar mooi in het zitje van het karretje… want heb ff geen zin in drama…wat eens stel draken!!!

Pippy is geboren 17.07.2009

Heb je gee MP3tje wat ze op kan??

Groetjes,

Michèle