Ik potjes echt helemaal

niks vind!

Net als bij Tim willen we Daan ook verse groente en fruit geven en geen potjes. Maar in de blije doos zat een potje mango van Olvarit. Ik dacht laat ik dat vandaag eens geven. Maar bah wat een waterige troep zeg, dat kun je toch geen fruit meer noemen. Het valt gewoon zo van de lepel voordat ik bij Daan zijn mond ben. Je kan het volgens mij zo drinken.

Ik ga dus gewoon weer door met het raspen van appel en het prakken van peer en banaan!

Dit is trouwens geen aanval op mensen die wel potjes geven, maar meer even mijn eigen ongenoegen uiten

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ik kan niet anders dan het helemaal met je eens zijn!!

Manderijn

Een gegeven paard…

Wij waren er tevreden over, maar als je anders gewend bent valt het dus misschien wel heel erg tegen? Ach, Erik is er groot mee geworden (en hóe!).

Groetjes,
M

@ Sandra ik gaf wel potjes maar dat betekent niet dat ik blij was met elke inhoud, en al helemaal niet toen morgan mij ging voeren

Groetjes,

Michèle

Haha, ook ik was er niet altijd even blij mee, maar ook Seth deed het er goed op. Alhoewel hij vanaf 1 jaar nooit meer een potje heeft gekregen, toen begon ‘het ECHTE eten’

Liefs, Anne

Ja vies zijn ze he, en… duur!
Ik vind de fruitpotjes nog wel redelijk gaan maar de groente… bah! Heb ooit eens geprobeerd toen meneer zijn bord met zelfgemaakte verse groente omver gegooid had maar wat stonk dat zeg… en de volgende morgen was het in verteerde vorm niet beter
Hier wordt dus ook lekker geprakt en gemixt, ook omdat onze zoon een koemelkallergie heeft en niet alles mag…

Hihi Mriek van dat gegeven paard is helemaal waar

Fruit heeft Tim nooit uit een potje gehad. Groente wel eens, maar die keren zijn nog op 2 handen te tellen. Zelfs als we bij andere mensen gingen eten nam ik gewoon iets uit de vriezer mee. Hihhi proudmama, die potjes groenten stinken idd heel erg. Maar goed gewoon niet meer aan ruiken

Fruit maak ik gewoon klaar als hij het eet en groente had ik altijd op voorraad in de vriezer. Gewoon een hele bloemkool koken, in portiers verdelen en de vriezer in. En zo ook met andere groente. En als wij iets aten wat Tim wel mocht, dan at hij gewoon mee.

Groetjes,
Sandra

Hihih, ja wij hebben wel niet veel potjes gebruikt, maar ik was er ook niet happy mee! Ik heb vanaf dat ik terug kwam uit NL ( J was toen 7 maanden) alleen nog eten zelf gemaakt. zoete aardappel ging er hier zonder problemen in net als pompoen, heerlijk! (mango hebben we pas gegeven toen ze 10 maanden was, dan is hier pas het mango seizoen!

Wij zweren bij potjes! Maar je hebt gelijk hoor, die 4 en 6 maanden zijn qua structuur helemaal niks. Ik ben dus ook snel overgegaan op 8+ en dat gaat prima. Max wilde niet graag vers trouwens, net als Eva…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik heb Joël 1x zelf gemaakt eten gegeven, maar dat vondt ie niet echt lekker volgens mij.
Wij houden het bij Potjes voor 8maanden en ouder… op dit moment.
En wij hebben die van de c1000 eigenmerk… prima te eten!

Liefs, Melanie

Hier ook niet vaak potjes!!
Bij de oudste eigenlijk niet omdat ik het gewoon te duur vond en we dat toen niet konden betalen.
Bij de jongste wel geprobeert omdat het me wel makkelijk leek. Fruit ging dan idd nog wel… maar groente?! Getsie!!!

Wij gebruikten voor Luka alleen de fruitpotjes, anders moest ie het niet. Groente at hij wel gewoon vers.
We gaven ook alleen een groentepotje als wij iets aten wat hij niet mocht hebben.

Bij mijn oudste heb ik zo nu en dan geprobeerd haar vers te geven (toen ze nog klein was…) maar dat moest ze echt niet! Dus een potje… en die gingen er in als zoete broodjes!! Vlees eet ze nog niet, dan knakworstjes…

En mijn jongste proberen we nu wel echt geregeld met “de pot” mee te laten eten… maar dat vindt ze toch niet echt lekker… misschien kook ik wel heel vies… hahahaha… en mijn man het maar opeten… dus het wisseld nu af… van de ene keer ene potje en de andere keer mee eten… misschien went ze er dan zo aan…

Hebben jullie mede keukenprinsessen :stuck_out_tongue: tips voor mij in wat voor bakjes ik het beste de prakjes kan invriezen?
Ik kook het nu namelijk elke dag zelf, het liefste s morgens en dan zet ik het in zijn bordje in de koelkast… zou wel makkelijk zijn grotere porties te maken en dan in te vriezen vooral ook omdat ik zelf liever niet elke week bloemkool eet hihihi

Ik gebruik altijd boterhamzakjes. Ik heb altijd veel hapjes in de vriezer liggen, dus vind het zonde om dan heel veel bakjes te kopen. Neemt ook te veel ruimte in. Zakjes zijn lekker goedkoop en nemen niet veel ruimte in.

Groetjes,
Sandra

Ik deed het altijd in ice trays (ijs bakjes) en als ze dan bevroren waren in een zakje zals Sandra, dan kon je ze ontdooien een voor een of een aantal tegelijk.
Ik maakte zoete aardappel, pompoen, peer, banaan (kan je niet invriezen, word heel vies en bruin) worteltjes, aubergine en courgette (deed ik door de helft, in de oven, ongeveer 1/2 uur of tot ze zacht zijn, dan uit het vel schrapen, en door de blender/ staafmixer) zo heb ik er nog wel 50 recepten, sommige meer succes dan de andere, ligt echt aan de smaak van de kleine!

Waar ik wel van baal met de potjes, is dat er niet zo heel veel keuze is qua groenten.

ik heb dan zoals ik al eerder zei het C1000 eigen merk, en het enige wat er is van 8+ is : gemengde groenten, Pasta, Chili Con Carne, wortelstampotje en Bloemkool
Grrrrrrrrrrrr niet veel keus dus

Liefs, Melanie