Ik ben weer terug en tot nu toe is het me meegevallen. Verdoving is volgens mij nu wel uitgewerkt, maar heel veel pijn heb ik nog niet. Ik zat om half 12 in de stoel en om 10 over 1 was ik klaar. Best een hele zit, maar eigenlijk bijna geen pijn. Af en toe voelde ik wat, maar niet noemenswaardig. Nu wel iets meer pijn, maar nog steeds niet heel heftig.
Ze gaf aan dat je de eerste 48 uur best veel pijn kan hebben. Dus aan te raden is om continue pijnstillers te slikken. Al meteen als de verdoging nog werkt. Ik vroeg nog, kan ik geen pijnstillers nemen als ik echt pijn krijg. Ben namelijk niet iemand die ze snel inneemt. Maar dat was niet aan te raden, want als je het pas doet als je pijn hebt helpt het niet veel meer. Wanneer je om de zoveel tijd een pijnstiller neemt houd je je pijnspiegel op pijl.
Ze ging mijn kies openboren om te kijken wat er precies aan de hand was. Het blijkt dat er een accute ontsteking in mijn wortel zat. Die ontsteking is ontstaan doordat de vulling van mijn kies te dicht bij een zenuw zat. Ze heeft alles schoongemaakt en nu moet ik weer terug naar mijn eigen tandarts. Ik dacht dus dat een wortelkanaalbehandeling een oplossing was voor een ontsteking. Maar dit verhelpt de pijn maar even. Nu moet de tandarts kijken of de ontsteking wegblijft of dat er nog meer moet gebeuren.
Groetjes,
Sandra