Ik over een paar uurtjes

naar het ACE in Amsterdam moet voor een wortelkanaalbehandeling!!

De behandeling staat ingeplant voor 1 uur en 3 kwartier. Haha volgens mij heb ik daarna dus echt wel spierpijn alleen al van zolang mijn mond open houden. Heb zelden wat aan mijn gebit, alleen af en toe een gaatje. Ben niet bang ofzo, maar zie er wel een klein beetje tegenop. Je hoort toch altijd van die horrorverhalen over een wortelkanaalbehandeling.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

huh/ moegt je daarvoor naar het ACE? Ik dacht dat de tandarts kon doen? en zo lang ja? ik dacht dat zo iets maar 30 tot 40 minuten duurde? Alsnog lang genoeg overigens, maar bijna 2 uur? Ik wens je veel succes, want ik ben echt een pieperd op dat gebied!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik was als de DOOOOOOD voor de tandarts, en toen ik eindelijk durfde te gaan, moest ik ook een wortelkanalbehandeling… Nou echt Sandra heb er NIKS van gevoelt, en zolang duurde het bij mij ook niet… volgens mij heb ik een uurtje in de stoel gezeten! tussen door kletsen en lachen hahahaha!

En… als je wortel/zenuw al afgestorven is, voel je sowieso niks meer…

Liefs, Melanie

Bah, sterkte! Maar volgens mijn informatie voel je idd vrij weinig van een wortelkanaalbehandeling. Hopelijk valt het bij jou ook mee!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

de meeste tandartsen kunnen deze behandeling idd gewoon zelf uitvoeren? vreemd ja… misschien een ingewikkelde wkb?
en wat duurt het lang joh! normaal doen ze het in 2 keer, de eerste keer duurt het normaal iets van 30 minuten, dan maken ze de zenuw dood en plaatsen ze een noodvulling en dan laten ze de tand of kies even met rust ivm de ontsteking… en de 2e keer iets van 45 minuten. dan halen ze de noodvulling er weer uit en gaan ze de zenuwkanalen schoonmaken met zo’n ragger en chloride spul, daarna maken ze de kanaaltjes dicht met van die flosjes en branden ze dat af maar dat voel je niet, ruik je alleen. en dan plaatsen ze weer een vulling op het gat…maar…wat raar dat ze dat dan in een keer doen. nog nooit van gehoord…Tenzij je zelf geen ontsteking hebt maar een te groot gaatje of al een zenuw dat al dood was?? maar meid als het goed verdoofd is valt het reuze mee allemaal, idd alleen vervelend om zolang met je mond open te liggen. 1 tip: neem een uur van tevoren 2 paracetamollen in, dit vangt de pijn alvast op voor daarna en eventueel tijdens. dit mag gewoon hoor kreeg dit advies ook toen ik een wkb kreeg.

Gewijzigd door - MamavanRico op 05 Sep 2011 12:09:45

Succes!!

Jij liever als ik, ben als de dood voor de tandarts

Liefs Michelle

Ik ben weer terug en tot nu toe is het me meegevallen. Verdoving is volgens mij nu wel uitgewerkt, maar heel veel pijn heb ik nog niet. Ik zat om half 12 in de stoel en om 10 over 1 was ik klaar. Best een hele zit, maar eigenlijk bijna geen pijn. Af en toe voelde ik wat, maar niet noemenswaardig. Nu wel iets meer pijn, maar nog steeds niet heel heftig.

Ze gaf aan dat je de eerste 48 uur best veel pijn kan hebben. Dus aan te raden is om continue pijnstillers te slikken. Al meteen als de verdoging nog werkt. Ik vroeg nog, kan ik geen pijnstillers nemen als ik echt pijn krijg. Ben namelijk niet iemand die ze snel inneemt. Maar dat was niet aan te raden, want als je het pas doet als je pijn hebt helpt het niet veel meer. Wanneer je om de zoveel tijd een pijnstiller neemt houd je je pijnspiegel op pijl.

Ze ging mijn kies openboren om te kijken wat er precies aan de hand was. Het blijkt dat er een accute ontsteking in mijn wortel zat. Die ontsteking is ontstaan doordat de vulling van mijn kies te dicht bij een zenuw zat. Ze heeft alles schoongemaakt en nu moet ik weer terug naar mijn eigen tandarts. Ik dacht dus dat een wortelkanaalbehandeling een oplossing was voor een ontsteking. Maar dit verhelpt de pijn maar even. Nu moet de tandarts kijken of de ontsteking wegblijft of dat er nog meer moet gebeuren.

Groetjes,
Sandra

Klinkt niet slecht. Jammer dat je nog weer terug moet naar je eigen tandarts, dat wel. En idd, nu alvast een spiegel opbouwen qua pcm is belangrijk, dan helpt het een stuk sneller. Sterkte! Ik hoop dat je niet meer pijn krijgt.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Fijn dat het meegevallen is.
Brr de rillingen lopen over me rug

Liefs Michelle

Ik zou zo en zo pijnstillers innemen zoals voorgeschreven, al ter preventie voor onsteking.
Pff inderdaad een hele zit 1,5 uur fijn dat de behandeling opzich mee viel…

Greetz Cora

fijn dat het meeviel! en het valt id ook vaak wel mee.
maar nu heeft ze neem ik aan de vulling open gemaakt, een medicijntje erin gedaan en een noodvulling? want zeker met een ontsteking laten ze de kies even met rust zodat het medicijn zijn werk kan doen.
maar ze hebben niet met vijltjes gevijld in de kanalen? omdat je zegt: niet zeker dat het helpt… als ze de ontsteking weghalen en een wkb is de zenuw toch dood dus ik snap m niet?

Nou gisterenmiddag was ik nog zo enthousiast dat ik niet zo heel veel pijn had. Maar sinds gisterenavond wel en nu nog steeds. Hoop maar dat het snel minder wordt, want we gaan bijna met vakantie.

@inge, ja, ze heeft de kanalen met vijltjes en borsteltjes weer schoongemaakt. Maar nu is het afwachten of de ontsteking wel of niet terugkomt. Verder heb ik er niet zoveel verstand van. Maar ik heb haar niet gehoord over medicijnen die ze in mijn kies gestopt heeft. Ze heeft het gewoon weer dichtgemaakt, niet met een tijdelijke vulling. Tenminste daar heeft ze niks over gezegd. Het was nu klaar en ik moet over een paar weken weer terug naar mijn eigen tandarts om te kijken of de ontsteking niet weer terugkomt.

Groetjes,
Sandra

hmm apart! ja ik weet niet beter dan dat ze na de 1ste behandeling de kies moeten laten rusten en dan het afmaken maargoed neem aan dat ze daar ook wel weten wat ze doen
denk dat je misschien bij je eigen tandarts een rontgen krijgt.
maar waarom deed je eigen tandarts deze behandeling niet als ik vragen mag?

Hihi dat hoop ik ook. Want het ACE is het Amsterdams Centrum voor Endodontologie. Ze doen dus niet anders dan wortelkanaalbehandelingen Mijn wortel had een andere vorm dan een standaardwortel en lag erg diep. Hierdoor durfde mijn eigen tandarts het niet aan dit zelf te doen. Tijdens de behandeling gisteren zijn er tussendoor wel 6 foto’s gemaakt ofzo. Bij mij eigen tandarts gaat er idd ook weer een foto gemaakt worden om te zien hoe alles er dan uitziet.

Groetjes,
Sandra

ja dat dacht ik idd al, dat het toch wel iets ingewikkelder lag dan normaal is.
haha maar dat heb jij dan weer, zo heb je nooit wat en dan ineens wat ingewikkelds. als ik wat heb ligt het meestal wat makkelijker in mijn gebit. ik heb bijna altijd wel wat, ik poets 2x per dag en flos 1 keer per dag en spoel ook nog 2 keer per dag met mondwater, maar mijn glazuur is eigenlijk zo goed als weg op sommige plaatsen (plaatjesbeugel, en nog meer toestanden waardoor het glazuur stuk kan gaan) maar het positieve bij mij is: mijn verstandskiezen zijn alle 4 heeel goed doorgekomen, zodat ik niet naar een kaakchirurg hoef om ze ooit te laten verwijderen ook goed nieuws toch haha