Pff, ik weet dat het egoïstisch klinkt, maar ik kan niet wachten totdat onze zoon en dochter tegelijk slapen 's middags. NU is het echt om en om. Dochterlief slaapt van 10-12 uur en van 15-17 uur. En zoonlief van 12-15 uur. Dus constant in de weer, zeker nu onze dochter zich wel op de buik kan draaien maar nog niet weer terug op haar rug. Ze draait dus om de 10 seconden om en begint dan na 1 minuut of zo hard te huilen, omdat ze het niet meer vol kan houden.
Ach ja, ik weet dat het nog een aantal maanden is en dan is dat ook weer voorbij, maar zou het wel lekker vinden als ze tegelijk om 12 uur naar bed gaan en ik dan even tijd voor mijzelf of het huishouden heb.
Ik niet kan wachten tot onze kids tegelijk slapen?
Ow herkenbaar hoor! Ik heb het hier ook meegemaakt zo. Ik had smorgens net een krap uurtje om boodschappen te doen, want beide kids sliepen ook nog behoorlijk lang uit, en smiddags als de kleinste wakker was was er al geen tijd meer om nog voor het eten iets te ondernemen! Hele lange saaie dagen waarbij de kinderen elkaar ook weinig zagen, omdat ze steeds elkaar afwisselden met slapen!
Groetjes Anouk
hoi
dat is precies dereden waarom we hier emma d’r slaapje aan t afbouwen zijn.
dat als sam straks twee vaste slaapjes heeft dat we dan tussen de middag wat kunnen doen…
lijkt me idd lastig 3 slaapjes op een dag!
groetjes
Kan ik me voorstellen, maar onze zoon is absoluut nog niet aan niet-slapen toe. Hopelijk kan onze dochter het over een paar maandjes redden met 1 slaapje, maar we zullen geduld moeten hebben!
Onze jongste deed met 8 maanden op half 11 een hazenslaapje (15 minuten) en dan gewoon in de middag op bed. Weinig keuze ook op de dagen dat de oudste naar de peuters ging. Dit ging zo goed dat hij zo op 1 keer slapen zat!
Manderijn
Hier is het helaas over…
Luka wil helemaal niet meer slapen overdag! Hij is dan ook totaal niet moe en gaat in bed dan alleen maar lawaai maken…
Jenthe slaapt nog van 10.00 uur tot 11.00 uur en van 13.00 uur tot 15.00 uur.
Het huishouden doe ik 's ochtends als Jenthe slaapt, Luka helpt dan mee op zijn manier. En als Jenthe om 13.00 uur naar bed gaat zet ik Luka even een half uurtje voor de tv en dan kan even iets voor mezelf doen. Soms is hij ook gewoon lief aan het spelen of komt hij bij me zitten met een boekje waarin hij ‘leest’. Ik zeg hem ook altijd:" Mama gaat nu even… , over een half uurtje komt mama weer met jou spelen." En tot nu toe werkt dat prima!
Wat hebben wij het toch goed Sylvie slaapt soms overdag helemaal niet maar als ze slaapt dan slaapt ze altijd tegelijk met Amy! Maar Amy slaapt ook nog ongeveer van 9.00-12.00 13.00-16.00 en 17.00-20.00.
Ik doe het huishouden gewoon verspreid over de dag wanneer het me uitkomt. Sylvie kan namelijk heel goed alleen spelen.
Maar wat slaapt jullie zoon nog lang zeg! ALS Sylvie al gaat slapen dan is het 1,5 uur tot 2 uur!
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy
Lastig zeg en saai.
Hier slaapt Noa nog van ongeveer 8 uur(direct na eten aankleden) tot ongeveer 9.30. Dan gaat ze rond 12.30 tot 15.00 uur ongeveer en vaak slaapt ze nog van 16.45 tot 17.30. Een slaapkoppie dus nog met drie slaapjes. Alhoewel we die laatste ook wel eens overslaan als dat zo uitkomt maar dan is ze met eten wel jengelig en dan moet je haar daarna ook niet meer in bad willen doen want daar is ze dan echt te moe voor.
Rens die slaapt nog wel eens 's middags maar dan slapen ze allebei tegelijk. Ik weet natuurlijk niet hoe dat gaat lopen als noa haar eerste slaapje eraf gaat of ze het dan wel gaat redden tot 12.30.
Groetjes Ramona