Ik niet durf

te poepen…

Elke dag vraagt de kraamhulp of ik al gepoept hebt, en dat heb ik dus niet.
Ik heb de drang ook niet, en ik hoefde voorheen ook pas om de 4/5dagen.
Ik zit nu op dag 6, heb wel een zere buik en rug dus het komt er wel aan, dus ben even gaan zitten net, maar de hechtingen trekken me teveel waardoor ik niet meer durf, bang dat ze scheuren of het me te pijnlijk word.
De kraamhulp vertelde mij, dat tijdens de bevalling mn darmen knel kunnnn gaan zitten… ik hoop niet dat dat zo is.
Ik heb wel lactulose hier, maar daar staat op dat je dat niet mag gebruikn als je darmen knel zitten… dus tjaa… moet ik dit nemen of niet??
Hebben jullie tips waardoor het opgang komt?

Ik heb al lauw water op de nuchtere maag gehad (hielp ook niet)
Een kiwi op de nuchtere maag schijnt ook te helpen, maar ja dan word t pas maandag…
IEMAND TIPS???

Liefs, Melanie

Roosvicee Laxo?

Groetekes, Sje

Darmen die knel gaan zitten tijdens een bevalling? Volgens mij bestaat dat niet hoor? Nooit van gehoord. Niemand heeft mij dat ooit gezegd, terwijl ik toch ook een ‘niet kunnen poepen-achtergrond’ heb, zeg maar. Haha. Nee, daar heloof ik niet zo in, al komen darmen tijdens je zwangerschap wel in de verdrukking en komen ze op een andere plek te liggen, waardoor poepen moeilijker kan worden. Misschien bedoelt ze dat?

Ik had dat ook, dat ik niet durfde. En meid, ik had ook echt een hele serie in- en uitwendige hechtingen die pijn deden. Wat ik deed: op de WC zitten, een beetje naar voren buigen en dan met één hand, of met twee, tegen je vagina en schaamlippen aanduwen. Je geeft dan tegendruk en dan kun je zachtjes proberen om wat te duwen. Ik duwde alles een beetje dicht zeg maar, zodat er niks kon scheuren. Nou kan dat überhaupt niet, maar ik was daar ook bang voor. Door die druk deed het veel minder pijn. Ik gebruikte wel laxeerspul, Linoforce van Dokter Vogel. Werkt als een tierelier, moet je echt heeel weinig van pakken (minder dan op de verpakking staat), anders krijg je diarree. Maar met dat spul kon ik toch goed naar de WC, ik gebruik het nog steeds. Al jaren, al zeggen ze dat dat niet mag omdat je er dan aan zou gaan wennen. Misschien een tip? Probeer maar eens!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Och, heel herkenbaar, dat niet durven. Ik had dat ook, volgens mij iedereen met hechtingen wel hoor. Het voelt gewoon fout om druk te gaan zetten dan.

Bij mij kwam het op een gegeven moment vanzelf, maar trucs zijn inderdaad lauw water, maar ook koffie (als je dat normaal niet zo veel drinkt) kan heel snel helpen de boel te activeren. Drop werkt ook licht laxerend volgens mij.

Maar ik zou als ik jou was en je hebt er last van toch die lactulose nemen hoor. Staat erbij dat je het na een bevalling niet gebruiken, dan niet natuurlijk, maar anders blijf je er last van houden.

Succes

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Inderdaad net als Rainbow zegt, een beetje tegendruk geven, als het komt.
Dat heb ik ook een tijd gedaan.

Er staan hierboven al aardig wat tips, hoop dat je er wat aan hebt!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ook ik kon/durfde het niet. Mijn kraamhulp gaf me alle goede voedingsmiddelen (dus zonder medische middeltjes) die goed waren om mijn ontlasting soepel te houden en nog kon ik het niet. Op een gegeven moment ben ik onder de douche mijn buik gaan masseren en kwam het vanzelf. “Staand” kon ik het blijkbaar wel, zittend niet. Misschien omdat de druk op de hechtingen staand minder pijnlijk was? Achteraf vond ik het niet echt fris maar een scheut bleekwater maakt prima schoon En ik was blij dat ik het kwijt was! Misschien werkt een douche bij jou ook wel?

Nou dames ben er vanaf… gister vlak nadat ik deze topic gemaakt had… ik schoot gigantisch in de lach samen met chris, en voelde de aandrang weer om te gaan.
Ben gaan zitten, en daar kwam het… heeeel voorzichtig… zonder pijn!! Haha
Ben er weer vanaf gelukkig!

Liefs, Melanie

Goed zo!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Gelukkig maar!
Misschien was het plaatsen van dit berichtje voldoende om het ‘los’ te laten

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

We zijn trots op je!