Ik net gebeld ben

door een van morgan haar oude leidsters waar ik nog steeds goed bevriend mee ben. Ze is voor zichzelf begonnen want de oude creche is van de een op de andere dag dicht gegaan. Pff ben ik blij dat ik al een half jaar weg ben daar. Oh ja ze vroeg of morgan het naar der zin had op het niet kdv

Groetjes,

Michèle

Ohh wat leuk…!!

Ook wij hebben nog contact met onze kraamverzorgster… ik heb ook op het inschrijfformulier ingevuld dat ik haar heeeeeeeeeel graag weer wil…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik heb het al met haar besproken… zij wil ook heel graag weer hier komen…
Alleen op het moment dat ik uitgerekend ben staat ze ook op wachtlijsten voor andere vrouwen die haar ook graag weer willen…

Wat gek joh, dat de creche er opeens mee ophield? Misschien waren er wel meer ouders die het daar niet meer zagen zitten? Fijn dat Morgan al lekker weg was en het nu goed naar haar zin heeft bij haar nieuwe leidsters en maatjes! Hopelijk gaat de overgang van de ene naar de andere creche bij Eef straks ook zo goed.

Wij hadden ook een superleuke kraamhulp, Dini. Al een wat oudere vrouw, maar heel lief. Ik zou haar ook wel willen, maar ik weet verder alleen hoe ze heet. Ik geef het straks wel aan, maar als het een andere is, ok.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat leuk dat ze je gebeld heeft. Jeetje zeg wat een verhaal dat de andere creche nu dicht is. Echt heel fijn dat Morgan daar al niet meer heen ging. Zei ze ook nog waarom de creche dicht was gegaan? Je moet er toch niet aan denken dat je ineens geen opvang meer hebt voor je kindje. Tenslotte zijn er overal wachtlijsten.

Wij hadden ook een superleuke kraamhulp. Bij ons kun je bij het aanvragen van je kraamhulp aangeven of je een voorkeur hebt. Ik ga haar dus zeker weer vragen, maar ja ze moet op het moment dat ik ga bevallen maar net beschikbaar zijn.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Volgens de eigenaresse moest ze dicht ivm met een onderzoek voor een bouwvergunning maar dat is al even geleden. Ook is gebleken dat ze geen inkomstenbelasting betaalden voor haar werkneemsters en dat er meer niet klopte dus ze zal de kuierlatten wel genomen hebben.

Ik had trouwens ook een hele leuke kraamhulp 24 jaar maar een echt drilsergant. Ik moest steeds slapen van haar en zo. Maar ze was heel lief.

Groetjes,

Michèle

Ik wil echt geen oudere kraamhulp… Ik heb me opgegeven bij Naviva, en mn oude kraamverzorgster vertelde dat daar veel oudere zit, en die erg streng kunnen zijn… En ik houdt er echt niet van als iemand streng tegen mij is, want dan ga ik er 100 % tegen in… doe mij maar een jong ding dan…

Hier geen kraamhulp; dat was mijn moeder! De nanny was er voor het opruimen en mijn moeder voor de baby! Super fijn hoor geen probleem gehad, en oma vond het ook heel leuk! Mocht ik nog een kindje krijgen zou ik het ook zo weer doen!

Wat een raar verhaal dat ze zo ineens dicht zijn gegaan, maar fijn dat dat Morgan er al af was! En lief dat ze je belde!

@ melanie
Ik heb ook naviva gehad, en had twee keer een jonge vrouw. Chantal en danielle, die laatste was echt geweldig! Die raad ik je echt aan om te vragen! Een heel gezellig mens, waar je lol mee hebt, maar die ook heel kundig is en echt de handen uit de mouwen steekt. Ze heeft het hele huishouden over genomen, en dat kon ik van die chantal niet zeggen! Pff was blij dat ze weer weg was, al was ze best aardig hoor. Maar soms heb je dat, dan ligt iemand je gewoon niet zo… Haha

Groetjes Anouk

Hahahah dat klopt Anouk… Als ze me niet aanstaan stuur ik ze weer weg… je mag toch om een ander vragen als je niet met diegene op kan schieten? Daar adverteren ze in iedergeval wel mee…
Maar `t zal mij benieuwen wie ik krijg… Onze vorige Lizè heette ze is echt een top mens… zij werkt sinds 2 jaar nu bij Naviva geloof ik… Ik heb de vorige keer bij een ander gezeten… maar omdat zij toen stage liep hier, en nu dus daar werkt heb ik me ook daar aangemeld… zij heeft ook alles gedaan hier… Ik kreeg elke dag een lekker glas vol fruit met allemaal poespas eraan, en het huishouden deed ze…:smiley:

@ Anouk het is met altijd al meegevallen dat het kdv niet eerder dicht was. Ik heb ook per toeval het inspectierapport gezien. Ben ik blij dat ik dat niet eerder wist zeg, echt de meiden zelf waren fantastisch voor de kindjes, maar ze konden hun werk niet voldoende door dat de baas niets deed om aan de regels te voldoen.

Groetjes,

Michèle

ja dat is toch te erg voor woorden dat de medewerkers keihard hun best willen doen en fantastisch zijn en dan het gewoon niet kunnen omdat de bazen!!!

Had ik ook in het ziekenhuis op de kinderafdeling notabene, ze moesten de babies laten huilen als de moeders er niet waren, omdat de zusters het te druk hadden met hun lijstje aftemaken ze moesten de bedden verschonen, eten klaarmaken administratief en weet ik het allemaal je zag ze maar heen en weer rennen en steeds wel even naar die babies toe maar echt ze hadden gewoon geen tijd om een baby fatsoenlijk te troosten, het brak hun en mijn hart en ik als moeder wil er dan wel even hene lopen om die baby te troosten als de mijne slaapt haha maar dat mag natuurlijk niet want je weet niet wat een andere baby heeft en aangezien de mijne het rs-virus had was ik ook nog eens hoogst besmettelijk. En door die drukte krijg je ook niet de zorg die ze eigenlijk willen en horen te geven. Misverstanden met de medicijnen etc.

Maar over de kdv sta ik soms wel vol verbazing hoor. Dan ben ik thuis en dan denk ik jah maar stel er breekt brand uit ofzo, ze zitten met al die babies die niet kunnen lopen/kruipen ed helemaal achterin het gebouw hoe willen ze dan in vredesnaam weg komen, dus dat vraag ik het even en dan hebben ze gewoon een heel plan om weg te komen, alle babies worden samen in een bedje op wielen gezet en die rollen ze zo de nooduitgang uit! Had ik nooit aan gedacht zag ze al in mijn verbeelding elke baby stuk voor stuk eruit zeulen.

Oh dat was bij hun ook wel in orde hoor en die meiden wisten wat ze deden, maar bijvoorbeeld personeelsplanning. Te weinig personeel met te veel kindjes, sommige dingen waren onveilig en dan deden die meiden hun best maar ja niet alles nog voorkomen worden. De slaapkamer kon niet voldoende gelucht worden (wist ik niet hoor) en allemaal kleine dingen. Enne voor die ouders is het rot maar de meiden staan nu ook zonder loon op straat.

Groetjes,

Michèle

Hahahaha, een oudere hulp wil niet meteen zeggen dat ze ook streng is hoor. Die van mij was helemaal niet streng! Ik wilde bv niet slapen, ze trof me op dag 1 al zelf bij de wasmachine aan en ik dartelde het hele huis door. Ze gaf me alleen de raad om toch te slapen en uiteindelijk was ik daar blij mee. Verder heeft ze ons goed geholpen zonder te betuttelen. Ze heeft ook heel lief een stukje geschreven in Eva’s geboorteboek. Met veel spelfouten, waar ze zich voor schaamde. Zo vertelde zij ook veel over zichzelf. Het kon mij niks schelen dat het stukje niet helemaal klopte, het was een superboodschap aan Eef en dat was veel belangrijker. Ik hoop dat ze nog een keer kan komen. Een kraamhulp wegsturen zou ik zelf niet doen. Ze komen zo kort eigenlijk maar, dat ik dat wel overleef. Als ik het een bitch vind, doe ik gewoon niet wat ze zegt! Maar hoe oud of jong ook, toen ik nog geen moeder was, wisten ze altijd meer dan ik en ik was blij dat ze me uit konden leggen hoe een baby werkt! Ik heb er veel van geleerd!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik stuur ze wel weg, want van een kraamtijd moet je genieten zeggen ze… en je moet ook je kind(eren) aan diegen toevertrouwen… Als ik dat niet doe, stuur ik der weg… daar ben ik heel hard in… Ik wil een lieve vrouw die ik mijn kinderen kan toe vertrouwen op momenten dat dat nodig is.
Ook moet ze aardig zijn voor mijn familie/gasten, en voor mij en mn gezin.

Daar zal ik dan wel weer hard in zijn hahahaha!!