Ik net doordat de mannen van huis zijn

het hele huis op de keuken en onze slaapkamer na helemaal gepoetst heb?
ik weet niet wat dat is, als de mannen hier weg zijn kan ik me er veel beter op focussen zonder echt bek af te zijn.
normaal ga ik b.v. afstoffen en komt Rico helpen en dan moet Rico weer plassen en moet rico weer drinken en dit en dat en zus en zo en moet hij ALLE aandacht hebben…waardoor ik dus niet aan mijn werk kan blijven. dan ben ik aan het eind van het liedje alleen klaar met afstoffen en ben ik al bek af.
nu heb ik 4 ruimtes in huis helemaal afgestoft en daarna met een vochtige doek afgedaan, alles opgeruimd gestofzuigd en gedweild.
ook de wc heb ik helemaal ontsmet met dettol daarna heb ik nog de was opgevouwen en weggelegd en een nieuwe gedraaid en opgehangen. ik hoef alleen nog maar te strijken en de keuken een kleine beurt te geven en dan is het klaar. onze slaapkamer is nog in onderhoudt (nieuwe kleur op de muren) dus die ga ik nog niet extra doen nu. maar jeeee wat heerlijk als de mannen even weg zijn en jij je huis helemaal aan kant kan maken. hebben jullie dat ook als je alleen bent?

Logisch toch In je verhaal leg je al uit waar het door komt
Niemand loopt je in de weg
Ik heb er zelf gelukkig niet zo’n last van, want Sylvie speelt heel lief alleen en die is nog niet zindelijk
Maar de bovenverdieping gebeurd hier ook maar 1 keer in de maand ofzo Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat vaker ook echt (nog) niet nodig is. Dat word denk ik wel anders als Sylvie ouder is en op haar kamertje gaat spelen
Op het moment kan ik helaas bijna niks En daar baal ik zo van. Ik vind het altijd heerlijk als alles aan kant en schoon is

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

ja toen rico zo jong was kon hij ook alleen spelen, maar nu hij in de PP zit?! echt niet hij wil alle aandacht! haha kleine draak! ja wij wonen dan gelijkvloers dus rico speelt heel vaak op zijn kamer (met de hond die lokt ie elke keer weer naar zn kamer…zucht! haarbal! gevolg: elke dag stofzuigen en ja ik ben niet zo moeilijk) maar goed dat ik zo grondig alles kon poetsen voelt wel even lekker, want ik heb daar normaal eigenlijk geen tijd voor zonder chagerijnig en doodmoe te worden dus ik doe het elke keer als zij weg zijn… hoppa alles in de strijd voor een schoon huis

Gewijzigd door - MamavanRico op 09 Jun 2011 12:19:45

Lekker dat je zoveel hebt kunnen doen in huis. Ik heb het geluk dat ik dit ook kan als Tim er is, want die speelt wel.

Groetjes,
Sandra

Ik kan best veel met morgan om me heen maar je moet toch altijd een oogje in het zeil houden, maar als ze er niet is doe ik meer omdat ik dan niet op haar hoef te letten.

Groetjes,

Michèle

Lekker hoor, ik herken het wel. Even zonder pauze lekker doorbuffelen totdat het klaar is. Fijn!

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

haha tja jullie hebben lekkere rustige kindjes dus, nou ik niet ik heb mijn handen vol aan hem, maar ik moet wel eerlijk bekennen (als ik even wat positiefs over mezelf mag zeggen) ik heb heeeeeeeeel veel geduld altijd gehad al dus opzich trek ik het allemaal wel (je kan aan wat je op je bordje krijgt zeg ik altijd) maar ik moet wel zeggen: als mijn geduld op is is het ook echt op, en dan ben ik dus wel bek en bek af aan het eind van de dag.
heerlijk voor jullie dat jullie wel wat kunnen doen met de kleine erbij en zichzelf kan bezig houden. ik hoop dat rico dat op een tijdje ook kan en dat ik dan weer wat meer rust kan inbouwen. Rico is wel erg lief hoor en hij kan ook lief spelen, maar nooit als ik het druk heb hij reageerd daar heftig op denk ik.
@Mriek: ohoww jij herkent het wel. nou dat is in ieder geval een troost

Ik snap helemaal wat je bedoelt!

Luka gaat altijd zaterdagochtend met papa mee boodschappen doen, Jenthe leg ik dan in de box of ze slaapt in haar bed en dan kan ik iig de hele benedenverdieping doen. 's Middags gaat papa (of ik) nog ff wandelen met de twee kids en dan kan de ander de boververdieping doen, heerlijk!
We houden alles doordeweeks goed bij, dus zijn we zo klaar!
Maar het gaat zonder afleiding wel een stuk sneller ja…

Luka kan goed alleen spelen, of ik geef hem een doek en gaat hij helpen. Hij vind het geweldig om te helpen, dus dan is hij lekker aan het poetsen en kan ik de rest doen.
Vind Rico het niet leuk om te helpen?

Lilypie First Birthday tickers

@Inge, daarom postte ik het ook even. Al die moeders met van die zichzelf goed vermakende kindjes, dat vond ik zo sneu voor je

Groetjes,
M

HA wat heerlijk!!! Ik vraag altijd vriendelijk of manlief de dames mee wil nemen zodat ik als een wervelwind door het huis kan gaan, want dan kan ik werkelijk alles doen en ben binnen 2 uurtjes klaar (ons huis is echt heel klein)… anders ben ik anderhalve dag bezig en heb dan nog niet alles kunnen doen omdat op het moment dat je de ene kamer klaar hebt de andere al weer helemaal bomvol ligt…

Lilypie First Birthday tickers

mij lukt het ook wel met pippy maar inderdaad je moet toch altijd een oogje van je werk op je kind richten, (en vorige keer liep ze in haar blote billen en beslot na het dweilen dat de vloer nog ff wat meer nattigheid nodig had, dus piste ze op de grond, kon ik weer een rondje) als man en dochterlief van huis zijn rous ik ook door het huis, en dan ist zo gepieppert…dan kan je gewoon ff door he

Pippy is geboren 17.07.2009

@Mriek: je bent een schat haha ik begon me al druk te maken ach dat blijft er toch wel in zitten bij Rico, en dat is ook niet erg hoor, maar soms een beetje vermoeiend

toen rico nog geen 2.5 was had ik totaal geen moeite met hem (nu ook nog niet echt moeite maar ik doel nu meer op het poetsen met hem in de buurt) ik kon alles doen wat ik moest doen en rico vermaakte zich prima. nu sinds de PP aan de gang is dus niet meer. ik hoor van mama’s om me heen: joh die van mij was ook zo en moet je hem/haar nu zien. ja dat is dan fijn om te horen haha.
weet je anderzijds; er moet wel wat in zitten vind ik. het zou ook niet bij mij passen als rico erg rustig was want zo ben ik zelf ook helemaal niet. alhoewel ik al veel praat heb ik bij rico af en toe zoiets van: rico please… 2 seconden stilte aub
Het is hier echt een hemels gevoel als rico alleen speelt, gewoon hij zit er dan zo lief bij en hij is dan eventjes stil (dan heb ik ook even wat rust) en dan kijkt hij me zo lief aan en dan zeg ik ook: ooh rico wat ben je lief aan het spelen zeg! wat fijn!
en dan zegt hij: ja mama’s !! (in meervoud haha) en dan houdt ie het soms zo’n 10 minuten vol voordat hij weer druk wordt dan denkt hij: zo ik ben genoeg rustig geweest ik ga weer eens de boel op stelten zetten (niet letterlijk uiteraard maar je snapt me wel)

slim was het overigens niet van me om als een idioot door het huis te gaan
ik was namelijk vanmiddag weer bij de fysio en ze maken nu elke week alles los. ze zei al; het zit bij jou zo ontzettend vast elke keer weer.
tja het schiet er bij mij nogal snel weer in vanwege die reuma… en ja ik kwam dus daarvandaan en ik moest nog wat afmaken (terwijl ze nog zei: hou even rust!!) en nu? juist… moet ik nog een week wachten (iets langer ivm vakantie) en h3eb ik alweer overal pijn… zo moeder zo zoon (beide hardleers)

Hoi,

hier ook een mama die het HEERLIJK vind als iedereen eventjes weg is,
Je kunt dan ZOVEEL doen in je eentje gaat het 10 x zo snel.
Hier gaan ze (over paar mnd) allebei naar school houd ik automatisch morgen voor mezelf over ( en 3 middagen maar dan zijn ze allemaal thuis, in ieder geval 1)
dus dan doe ik ook alles in die morgen in 3 uur tijd kun je behoorlijk veel doen.
Groetjes,

ja snap ook dat als je kinderen naar school gaan je eigenlijk snel kunt poetsen. het is mij in mijn geval echter afgeraden, de medici vinden namelijk dat ik dan moet rusten (bah!)