Ik moe word van

Noah??? Ik kan me sinds de komst van Joël zo storen aan Noah… Hij is zo vreselijk tegendraads, en alles is NEE en aan alles kan ik me zo vreselijk irriteren, en opwinden.
Ik probeer aan het negatieve geen aandacht te geven, maar reageer er toch wel op…Ik kan er zo slecht tegen, dat wanneer ik NEE zeg, of HOU OP, dat Noah dan toch nog even 3x doorgaat voordat ie luisterd, om vervolgens de hele boel bij elkaar te schreeuwen, of te gooien met spulletjes…

Als ik zeg Noah niet gooien, dan gooit ie nog extra even en juist DAAR kan ik niet tegen.
Nou moet ik zeggen dat ik ook wel extra emotioneel en sneller boos ben omdat de borstvoeding niet lekker meer loopt en we nu aan het afbouwen zijn.
En omdat we er snachts nog uit moeten… Ja sorry kan er niet zo goed tegen als ik snachts wakker gemaakt word…
Als het MOET heb ik er geen problemen mee, maar als ik wakker gehuilt word door Joël of door Noah… nee daar kan ik niet zo heel goed tegen… schaam schaam.

Maar goed… Hebben jullie tips hoe ik Noah weer de oude Noah kan laten worden?
Want ik vindt het ook super zielig voor hem dat ik niet meer alle aandacht heb voor hem… En hij is ook nog eens prikkelbaarder omdat ie smiddags niet meer slaapt… (ook zoiets irriterends, maar gezien de leeftijd, stond het te gebeuren).

Word er zoooooooooooo moe van!

TIPS GRAAAAAAAAAG!

Liefs, Melanie

Zwaar meissie. Mijn tip zou zijn; probeer tijd met Noah alleen door te brengen, hem positieve aandacht te geven. Nu krijgt hij waarschijnlijlijk een stuk minder aandacht en misschien ook nog veel negatieve? Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik ben wat dat betreft ook een stuk consequenter dan Chris…
Bij mij gaat Noah ook direct door naar de gang.
Maar soms kan ik er echt niet meer tegen en begin ik eerst een aantal keren flink te schreeuwen en bekken op hem, wat totaal niet helpt… en ook niet goed is… ik weet het…

Ik moet proberen rustig te blijven… Het is uiteraard niet zo dat ik mn kind mishandel hoor haha… want ik hou ontzettend veel van mn kids… maar soms… oeeffffff…

Maar goed… Ik moet dus het negatieve omzetten in iets positiefs… hmmm… ben erg benieuwd of het werkt…
Ik betrek Noah wel overal bij trouwens… hij vraagt zelf "wat doe je nou mama?"
En dan zeg ik dat ik Joël even drinken ga geven, of een schone kont.
Soms vraag ik hem ook wel even of hij de doekjes en luiers wil pakken.
Of een doek voor het spuggen…

Maar hij blijft vervelend soms…

Liefs, Melanie

och meisie, ik snap je hoor! je doet het allemaal zo goed als mogenlijk is twijfel daar niet aan!
mijn tips zouden zijn… (alhoewel noah toch aan het peuteren is he hou dat in je achterhoofd)
probeer je mannetje zoveel mogelijk bij Joel (ik weet de dubbele puntjes op de e niet te vinden) te betrekken.
laat hem b.v. meekijken als je Joel moet vershonen of in bad moet doen dat soort dingen. Misschien wil hij gewoon : de grote broer" zijn en een aandeel hebben daarin. waarschijnlijk doe je al wel wat dingen samen maar misschien helpt het om wat meer dingen samen te doen met Joel en Noah.
Belangrijk is denk ik ook, dat je ook de tijd ALLEEN hebt met Noah, dat hij ook het gevoel blijft houden van: mama vind het ook leuk om alleen met MIJ te zijn en alle aandacht aan mij te geven.
ik moet zeggen… het is volgens mij hartstikke zwaar om 2 kindjes alle aandacht te geven. petje af daarom!

Ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan wat de anderen al zeggen. Alleen deze miscshien nog: als je met Joël bezig bent, kun je Noah toch in de gaten houden en zeggen: ‘Hé, ben jij een mooie toren aan het bouwen?’ Of zoiets. Dan weet hij: mama is bezig met Joël, maar ziet mij ook nog. Of je moet Noah bij Joél betrekken en andersom. Bv tegen Joël zeggen: ‘Noah bouwt een toren. Zie je dat?’ Blijf met ze tegelijk praten. Die tip kreeg ik van het CB en die werkt hier erg goed. Verder doen wij ook nog steeds heel veel met Eva, dus ik moet zeggen dat zij niet lastig is sinds Max er is en dat heel goed gaat. Kan ook een fase zijn waar Noah even doorheen moet he, is heel normaal hoor. Probeer het eens joh, wat ik net schreef?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wat een goeie tip allemaal zeg?
Daar kan iedereen wat van leren…
Super dames!! wouw…
Groetjes Kristine

thnxx voor de tips lieverds, ik zal ze eens proberen!
Heb weinig tijd om te ikkebennen… ben of wel continu met Joël bezig, of met Noah… Moet zeggen dat het me toch wel zwaarder valt dan verwacht… ik had een baby verwacht die lekker veel slaapt nog, maar Joël is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel wakker… en daardoor kan ik niet even alleen achter de pc of even bij hem weglopen… ik doe het natuurlijk wel, want ook het Huishouden moet gebeuren, en meneer mag best wel even huilen… maar prettig is het niet.
Hij wil het liefst in slaap gewiegd worden, en dat is ook niet goed…
Er moeten gauw dingen veranderen hahah en daar ben ik zelf druk mee bezig…

Dus sorry als ik niet direct reageer!

Liefs, Melanie

Kan me voorstellen dat het best even lastig is zo met de twee kids! Staat mij zo nog te wachten… Er zijn alvast goede tips gegeven, die ik ook ga onthouden!

Enneh… tijd om te ikkebennen komt wel weer!

Misschien is het tijd voor een ikkebenapp, kun je op je telefoon ikkebennen, das een stuk makkelijker dan direct achter de pc!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Heb even kort gelezen maar begrijp je volkomen… je wil het perfect hebben (zie mijn topic) en dat lukt gewoon niet. Berust daar in … dat geeft al rust!

Wat is al tip kreeg in mijn kraamtijd. Maak tijd voor de oudste. Hier bijv leg ik Levi op bed en die denkt ik ga eens even huilen. Dan doe ik het als volgt. Ik zeg tegen Jurian ’ ga jij eens leuk spelletje oid opzoeken dan gaat mama Levi op bed leggen en dan gaan wij samen spelletje doen’. Dan huilt Levi en zegt Jurian tegen mij dat Levi huilt dan zeg ik … maar mama is nu even met jou aan het spelen’ meneer glundert dan van oor tot oor… en … zegt "mama nu niet naar Levi hé "…

Aaaaaaaaaahh mini-boy dat is wel lief van jurian!
ik heb noah gister laten helpen met joël in bad doen, en hij heeft het flesje vast gehouden!
hij vondt het superrrrrr!

Liefs, Melanie

Zie je nou, dat komt echt goed! Ik moest echt wel wennen hoor in het begin en nu, nog geen 2,5 maand later weet ik niet beter en zit ik heerlijk met Eef aan tafel, terwijl ik Max de fles geef en zij brood eet. Wipper ernaast en als Eva eruit wil, zet ik Max in de stoel en til ik haar er uit. Het lukt me nu goed om ze allebei tevreden te houden, maar dat moet je even leren. Maar hoe ik dat met 3 zou moeten doen? Dat weet ik dan even niet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

quote:
Aaaaaaaaaahh mini-boy dat is wel lief van jurian! ik heb noah gister laten helpen met joël in bad doen, en hij heeft het flesje vast gehouden! hij vondt het superrrrrr!

Liefs, Melanie

Komt goed zie je wel…! Verdeel als hij (zoals jurian) alles wil doen over de dagen … Dus ene dag flesje, andere dag even samen op het kleed of in de box oid. Soms is het maar 10 minuten maar toch…

Het badje daar gaan de mannen hier samen in. Dit omdat ik het zelf veel makkelijker vind en ik dan in één keer klaar ben met de badsessie… Levi ligt in een lighouder (weet ik hoe je dat noem) en Jurian speel er om heen … samen spetteren ze elkaar nat… ja echt een badsessie maar super leuk!! Als ik Levi dan aankleed dan speelt Jurian nog even verder en gaat hij zwemmen etc. Ondertussen ben ik er dan nog wel heel de tijd bij … en help ik daarna Jurian. Zou je best een foto willen laten zien … dat is het waard! Maar geen blotte billen sessie op een open forum

Ik heb net heerlijk gedouched samen met Noah (alleen met Noah).
Joël ligt voor t eerst sinds sinds 2weken in zijn eigen bedje… (eerder lag hij hier beneden in de box in de maxi-cosi (wat uiteraard slecht voor de rug is).
Maar nu heb ik hem in zn bedje gelegt… deur open… en ben ik lekker gaan douchen met Noah… en nu is hij heerlijk aan het spelen hier…:smiley:

Even snel douchen, maar zo fijn omdat dan weer even lekker met ons 2en te doen… dat is al 3weken geleden dat we dat samen gedaan hebben… erg he…
Maar t mannetje is weer helemaal tevreden… Ik ben nu even echt voor hem alleen…:smiley: Ik voel me er super goed bij… ook wel als Joël er bij is, maar dan let je stiekem toch meer op de kleine dan op Noah, Omdat hij al veel zelf kan…

Voor een paar dagen geleden, heb ik Noah onder de douche gezet, en Joël heb ik in bad gedaan, maar dat is me echt te veel werk… moet op 2 kids letten… en als Noah uitglijdt bijv (wat niet vaak voorkomt) dan kan ik niet even Joël neerzetten…
Dus we doen het nu om en om… de ene dag doen Noah en ik samen Joël in bad, de andere dag ga ik samen met Noah of Noah gaat alleen onder de douche :smiley:

Liefs, Melanie

hihhihiih nog 9 zegt ze! daar kom je vast nog wel op terug bakmama! hhiihhihihi

Liefs, Melanie

Ik hoor van heel veel mensen dat de eerste periode met 2 kids toch echt wel zwaar is. Stel me er dus ook maar een beetje op in.

Pfoeh, bakmama, nog 9! Voor FC bakmama natuurlijk! Dan heb je ook nog wel reservespelers nodig he!

Ik vind persoonlijk 2 wel mooi. Ik geniet echt volop van Noor en sluit niet uit dat er ooit nog een nr 3 komt, maar ik denk dat ik het wel mooi geweest vind. Lijkt me ook fijn als je kinderen wat groter zijn en je weer wat vrijheden terug hebt.

Melanie, wat fijn dat het ritme er al een beetje in komt!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Ik probeer wel gewoon het ritme wat ik met Noah had er in te houden, en daar in moet Joël zich ook maar een beetje aanpassen vindt ik.
Ik ga niet mijn hele schema of dagindeling aanpassen aan hem.
En een klein beetje doe je dat toch wel omdat je met voedingen zit, maar tussen de voedingen door probeer ik toch wel even boodschappen te doen, of even ergens op visite…

Joël slaapt trouwens erg weinig… en ook Noah wil tussen de middag niet meer slapen… Ik leg hem wel altijd op bed, maar hij kan zn bed uit, en gaat dan spelen op de gang of op een andere kamer… Heel vervelend en vermoeiend, maar goed je moet wat!

Liefs, Melanie