Ik mn eigen lichaam niet meer begrijp

Is het niet om gek van te worden?!?!

Mijn menstruatie is altijd wat onregelmatig, meestal duurt het zo’n 30 dagen, maar kan ook zomaar een week langer zijn.
Prima, daar kan ik mee leven.

Maar vorige maand heb ik eerst normale menstruatie gehad, een dag of 5, terwijl het normaal 7 dagen duurt. Daarna 2 dagen niks, en vervolgens bijna 2 weken lang vrijwel elke dag (geloof 2 dagen niet ofzo) een heel klein beetje bloedverlies.
En nu, na 3 weken overtijd te zijn!! (en 4 negatieve zwangerschapstesten verder want dat is toch al snel het eerste waar je aan denkt, hoewel de kans op zwangerschap technisch gezien wel heeeeeel klein was…) ben ik eindelijk ongesteld geworden!

Bloeden is niet veel… maar ohhhhh lijkt wel of mn onderkantje eruit komt! Kan nauwelijks staan, en buikkrampen! Lijken wel weeën En ben misselijk…
Terwijl ik normaal niks van menstruatie voel (behalve bloed dan uiteraard).

Ik wordt er echt gestoord van (en … stiekem toch wel weer een beetje teleurgesteld dat we niet ‘per ongeluk’ zwanger geworden zijn…)

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Gewijzigd door - Suzsje op 09 Sep 2011 21:13:37

Dat gevoel alsof mn onderkant eruit zakt kende ik ook wel van het eerste half jaar ofzo na de bevalling van jongste. Maar daarna was het ook over en nooit ergens meer last van.
Heb nog wel wat buikpijn nu, maar die krampen zijn gelukkig over

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.

haha ja ik lach je niet uit hoor maar toen ik je topic titel las wist ik al waar het over ging, wij maakte alle 2 elke keer op hetzelfde tijdstip de pil fout maar…
slik je nu dan wel of niet de pil? zo niet? dan klinkt het heel erg als een primaire vorm van dismonoroe (heb ik ook) ander woord voor heftige menstruatie (qua pijnen sowieso) en als je wel de pil slikt zou ik een zwaardere gaan proberen, ik had namelijk eerst lovette maar kreeg ook spotting en ook vaker tussendoor buikpijnen en tijdens pff… nu heb ik gewoon mijn oude weer Diane 35 en nu nergens last meer van.
maar sowieso omdat je wel heeeel veel wisseling hebt… heb je een inwendig onderzoek laten doen om te kijken of er niets aan het handje is?

Nee ben niet aan de pil nu. Die vergat ik steeds… en daardoor was het ook niet meer helemaal op orde zeg maar Dus toen besloten voorlopig even geen pil, kan k hem niet vergeten ook.

Heb geen onderzoeken laten doen… is de eerste keer dat t zo raar is. Misschien gewoon even een foutje van mn lichaam? Wacht t wel even af hoe het volgende maand is. Als t nou de volgende keer weer zo raar is ontkom ik er niet aan ben ik bang
Hou niet zo van dat geklooi aan/in mijn lichaam

Oh het wordt nog raarder?!?!
Ben 3 dagen ongesteld geweest en nu niks meer! Terwijl het normaal dus 7 dagen duurde, en de laatste x dan 5…

Pff … wel fijn natuurlijk maar toch raar.

nee dat snap ik helemaal suzsje, ik ben ook niet zo van de inwendige onderzoeken ik denk niemand. maar aangezien je zegt dit de eerste keer te zijn zou ik idd even afwachten.
maar haha idd elke keer die rot pil vergeten… prikpil zou handig zijn maar lijkt me ook niet goed om 3 mnd niet ongesteld te worden…dat is alleen mijn mening…

Vervelend zeg die onzekerheid!

Ben benieuwd hoe het afloopt, hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ff deze topic naar boven halen,
't wordt er met de tijd niet duidelijker op.

Vanaf deze topic in september heb ik steeds hele lange cyclussen gehad met regelmatig kleine bloedingen tussendoor…
Dus een paar weken geleden naar de HA geweest, omdat ik het toch wel raar vind. Netjes menstruatiekalender gemaakt zodat hij ook een duidelijk overzicht had.
Volgens hem kwam het wel vaker voor dat vrouwenlichaam in de war is na stoppen met de pil (hoewel dat wel raar is, want ik was al bijna een jaar gestopt. En zeker ruim een half jaar vrij regelmatig -in de zin van 27-35 dagen- ongesteld geweest, toen het plotseling zo onregelmatig werd, tot wel 49 dagen.)
Oplossing zou volgens hem zijn om voor 3mnd toch weer aan de pil te gaan, aangezien we toch niet direct bezig zijn met zwanger worden. En dan een zwaardere pil. Heb nu Microgynon 50 ipv 30 die ik voorheen had.

Ben netjes op de eerste dag van menstruatie begonnen, ben 4 dagen ongesteld geweest, toen 2 dagen niks en nu opeens wel weer bloedverlies en mega erge krampen
Dat is toch raar??? Normaal heb je toch tussentijds geen bloedverlies als je de pil slikt? Tenminste, heb ik nooit gehad, tenzij ik m een maand doorslikte ofzo, maar ben nu dus nog maar een weekje bezig.

Of ben ik nu te ongeduldig…?

Meissie, heb je eraan gedacht dat je in een vroege overgang kunt zijn?

Groetekes, Sje

Je lichaam moet misschien nog wennen aan de andere pil, de huisarts zei tegen mij dat ik het toendertijd drie maanden de tijd moest geven. Bleef ik doorbraakbloedingen houden, dan kreeg ik een andere. Helaas bleef ik bij iedere andere pil doorbraakbloedingen houden en is hier de pil al snel geschrapt. Heb er denk ik vier of vijf gekregen, maar na anderhalf jaar was ik het echt zat…

Misschien toch nog even aankijken?

@Sje… hmm tja dat heeft natuurlijk wel eens door mijn hoofd gespeeld… maar ehm, daar wil ik nog ff niks van weten

@Freubeltje, hmmm 3mnd wennen aan pil? En hier schrijft HA pil voor 3mnd voor, om een soort van te resetten zodat mn lichaam het daarna weer zelf op kan pakken. (als ik wil kan ik natuurlijk langer pil slikken, maar wil ik niet). Maar lijkt me dan juist dat t nog meer in de war geschopt wordt?!
Heb jij ook doorbraakbloedingen zonder pil? Want daar kreeg ik m dus eigenlijk voor, en voor die lange cyclussen natuurlijk.

Nee, heb geen doorbraakbloedingen zonder pil. Alleen een onregelmatige cyclus sinds de geboortje van zoonlief. En dat is wel vervelend maar ik heb geen zin om weer aan die hormonen te beginnen.

En oh ja, ben als tienermeisje aan de pil gegaan om de boel een beetje te kunnen controleren. Dat ging toen heel goed, geen doorbraakbloedingen e.d. Rond mijn 22e ben ik er mee gestopt en het heeft even geduurd voor ik mijn cyclus weer op gang had. Eerst een half jaar niet, toen in hevige mate wel, toen weer een paar maandjes niet. Ik denk dat het een jaar geduurd heeft voor het echt weer regelmatig was.

Op mijn 32e (of 33e) ben ik weer met de pil begonnen en ging het dus fout. Ik kreeg eerst de pil die ik als tienermeisje ook had gebruikt maar daar reageerde mijn lijf dus helemaal niet goed op… Daarna zwaardere en lichtere pillen en toen vond ik het welletjes…pilstrips weg gegooid en nooit meer aangeraakt. Met als resultaat een heel lief en bijdehand kind :smiley: