Ik mijn neefje zielig vind?

Mijn neefje is vandaag jarig en is 6 jaar geworden, hiep hiep hoera zou je zeggen!!! Nou wij iig wel, maar mijn zus denkt daar iets anders over denk ik… mijn moeder was er vanochtend vroeg, want die zou oppassen… die jongen komt superblij uit bed en roept Nu ben ik 6 jaar!!! Maar geen cadeautje van papa en mama, want dat moesten ze vanmiddag nog kopen (!) en hij vroeg ook: Oma, waarom hangen er geen slingers!!! Tja, ze vieren het zondag pas, maar hij is VANDAAG jarig!!! Tot overmaat van ramp komt ie op school en zegt tegen zijn juf dat ie jarig is en vandaag trakteert… zegt de juf: Jij bent vandaag helemaal niet jarig! Nou zegt ie: Ik ben wel jarig! En hij haalt mijn moeder erbij, zo van, ik ben wel jarig he oma?! Echt belachelijk dat zijn eigen juf niet eens weet dat ie jarig is en nog vol blijven houden ook! Ik heb zo’n medelijden met het manneke… voelt zich niet jarig op zijn eigen verjaardag… En o ja, mijn zus heeft ook nog niet eens zijn kinderfeestje geregeld?! Het is dat ik er vandaag niet naar toe kan (ben aan het oppassen), maar anders… dan had ik zelf wel even slingers en zo opgehangen… Moest het ff kwijt…

Zo te horen voelt het mannetje zich wel jarig maar mag hij niet jarig zijn en dat is nog veel triester. Ech meid ik had je zo komen helpen de slingers op te hangen. Ook al vier je het later (wat hier overigens bij een kind not done is) dan hang je nog steeds slingers voor hem of haar op en je zogt voor een kado. Je zus zou zich moeten schamen.

Groetjes,

Michèle

Wat ontzettend sneu zeg! Heel jammer, en heel belachelijk van je zus en je zwager. Hang idd 2 slingers en 1 ballon op en een klein pakje, hoeft niet eens veel te zijn en dan uitleggen; Jongen we vieren je verjaardag op zondag, maar we hebben nu al iets kleins gedaan en natuurlijk tractatie voor school. Dat is wel het minste wat er vanaf kan toch? Zou je zeggen? Heel jammer!

Shocking. Zielig ventje. Je zus en zwager zouden zich inderdaad moeten schamen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hoe vergeten kun je je voelen? Vreselijk voor dat manneke! Kan me voorstellen dat het dwars door je hart gaat!

Onze jongste had afgelopen januari op de dag zelf ook eigenlijk helemaal geen jarige dag. Gewoon naar school, gewoon naar zwemles (wat ze helemaal niet leuk vindt maar wat ik per se door wilde laten gaan omdat ze onderhand al 2 jaar bezig is!), pas 2 dagen later trakteren omdat ze ook pas 2 dagen later haar kinderfeestje vierde (en die kleuters snappen het niet altijd als er op de dag van trakteren geen kinderfeestje is) en pas de zaterdag erna haar grote-mensen-feest.

Maar we hadden er alles aan gedaan om er toch een jarige dag van te maken: we hadden de avond tevoren de huiskamer versierd, we hebben haar zingend wakker gemaakt met leuke cadeaus, ik had iets extra lekkers in haar broodtrommeltje gedaan, na school hebben we met z’n viertjes gebakjes gegeten en ze mocht zelf kiezen waar we zouden gaan eten die avond.

's Avonds bij het naar bed gaan zei ze “Mama, ik heb zo’n leuke verjaardag gehad!”.

Ik voelde me helemaal schuldig dat het eigenlijk helemaal geen jarige dag was, maar blijkbaar hadden die kleine dingen die ik wel geregeld had het toch heel feestelijk en vrolijk voor haar gemaakt! Zo simpel kan het dus!

Kan je zus wat van leren!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Apr 2011 16:56:06

Goed gedaan sje

Groetjes,

Michèle

@Sje: zo doen wij het dus ook en zo hoort het ook volgens mij… af en toe schaam ik me kapot dat ze mijn zus is…

Zeker op die leeftijd (onze jongste werd namelijk ook 6 jaar) zijn die kleine moppen nog heel blij met hele simpele dingen. Dat blijkt dus wel!
En daar is als ouders makkelijk op in te spelen!

Hoewel, vandaag nog een cadeau moeten gaan kopen, eigenlijk wel heel erg triest is! Vreselijk! Had dan gisteravond bij de benzinepomp nog een leuk tijdschriftje voor dat knulletje gehaald ofzo als het dan zo moeilijk was om op tijd een cadeau te kopen! En trouwens de AH is ook meestal tot 22.00 open dus daar is ook makkelijk wat te halen! Had die jongen een gebakjes-ontbijt gegeven als verrassing! Dubbelfris in een wijnglas erbij en de pret was compleet geweest!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Apr 2011 17:07:43

Danielle en ik schelen 4 dagen. We zijn van thuis uit gewend om in het weekeind de verjaardagen te vieren. En doen dit te gelijk. Toen ze 1 werd (was op vrijdag) hebben we ook de avond van te voren de slingers en ballonnen opgehangen. En bij het ontbijt ook een klein kadootje gegeven.
We zijn van plan om het altijd zo te vieren.

Ik kan me indenken dat je neefje baalde dat er niets was, hopelijk heeft hij wel een kaartje van iemand gehad en is het zondag ook een gezellige dag

Pff wat ontzettend sneu zeg…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Nou ja zeg! Hoe blind kan je zijn?
Sorry hoor, maar dat kan toch niet? Arm mannetje…

Kijk, dat je het niet op de dag zelf viert a la, maar er dan helemaal niets aan doen? Nee, dat kan echt niet!

Wat Sje al zegt, al heb je maar een kleinigheid voor je kind en iets bijzonders bij ontbijt, lunch of avondeten…

En die juf dan? Hoe kom je erbij om tegen een kind te blijven volhouden dat hij niet jarig is? Dat check je dan toch even?

Ik vind het echt heel sneu hoor…

nou ik heb mijn kids dit jaar vante voren gewaarschuwd dat we hun verjaardag zouden vieren op woensdag middag,op sofie haar datum,vic is 1 dag later… maarja hoogzwanger en wel… elke dag maar weer gezegd, het gaat alleen door als de baby er nog niet is. als de baby er is dan moeten we de visite afbellen

maarja dag vantevoren nog niks aan handje, dus huis mooi versierd met slingers en ballonnen

kadootje voor sofie lag klaar, vic had nieuwe fiets al binnen… ook afgesproken van te voren maar ook voor hem had ik klein kadootje klaar liggen

afijn jullie kennen het verhaal, snachts werd emily geboren op fie haar verjaardag en zijn we met haar als kadootje de kinderen wakker gaan maken om 1/2 7 ochtends,
hadden we gezongen en genoten

om 1/2 9 stond victor met beschuit met muisjes in zijn klas, en sofie met haar vers fruit traktatie,
allemaal gemaakt door mama, papa en oma…(hoezo effe snel bevallen haha)

en het kadootje… dat waren we vergeten te geven… maar ondanks dat sofie geen zusje wilde op haar verjaardag en victor wel, zijn ze allebei nog steeds verwonderd over het toeval wat ons overkwam

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Mooie verjaardag zo toch?!

Groetekes, Sje