Ik mijn dag beter benutten wil, maar hoe?

Tja dames,
Ik heb toch wel gemerkt dat Jada af en toe wat aandacht van papa en vooral mama terkort komt (altijd druk) Nu wil ik graag mijn dag beter benutten maar hoe? (vooral de werkdagen, zodat ik misschien wat meer gerichte tijd met haar heb) Ik zal jullie even een korte omschrijving geven werkdagen en weekend, iemand een idee hoe het beter kan? Ben niet zo heel goed in organisatie of plannen!

Op ma-vrijdag werk ik van 7:30 tot 12:00 en van 13:30 tot 16:30.
Ik sta dan rond 5:45 op. Douche, tandenpoetsen, aankleden, pap maken, Jada wakker maken, pap eten, wassen, tandenpoetsen, aankleden. Dan is het meestal tijd om naar werk te gaan. (ma en vrijdag brengen we Jada dan naar school, dus ook schooltas word dan klaargemaakt)

Rond lunch kook ik warm (ja warm ja , want dat is mijn man zo gewend) en dan start ik ook meestal met denken over de avond maaltijd, zodat nanny die al wat kan voorbereiden.

Ik ben rond 16:45 thuis, dan begin ik direct met eten “afkoken”, tafeldekken (tot 17:45) en Jada eten geven. Dan heb ik op dinsdag en donderdag (mijn workout) van 18:00 tot 19:30! Dus dan badder ik Jada niet, maar de nanny. Andere dagen eten we wat later 18:15, en dan badder ik haar en tandenpoetsen en verhaaltje en slapen. rond 6:30-7:00 heeft ze ook echt nodig!

Op Ma, woensdag en vrijdag hebben we wat meer tijd, 's avonds en gaan we soms samen in bad, mag ze wat langer buiten spelen, soms zwemmen, of laat ik d’r wat aanmodderen. Van deze tijd wil ik meer gebruik maken maar hoe? Ze is dan eigenlijk beetje moe en hangerig!

In het weekend werk ik meestal van 8:00 tot 9:30 (zaterdag en zondag) daarna gaan we boodschappen doen, leuke dingen, familie bezoek, natuurlijk gewoon de maaltijden voorbereiden, markt, vriendjes en vriendinnetjes opzoeken, etc. Maar echt tijd voor elkaar is er zo weinig, Heb het idee dat ik altijd achter de feiten aan loop? Jullie ook?

ik snap dat je het zo voelt
mischien kan je de middag maaltijd makkelijker houden zo
dat je dan even wat meer tijd voor je meisje hebt
zelf werk ik niet en heb dan ook heel de dag voor mijn kinderen huishouden enz
ik moet eerlijk bekenen dat ik het niet zou rondgebreid krijgen als ik nu nog een baan zou hebben

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

herkenbaar!
ik heb ook moeite met evenwicht vinden tusssen rico, papa mezelf en mijn vriendinnen.
maar over die lunch.
waarom warm je niet een blik soep op en maak je afbakbroodjes. dat is ook warm!
of gooi wat knakworstjes in de pan,dat is ook zo klaar.
je man moet ook begrijpen dat je wat meer tijd voor jada wil hebben tussen de middag. en jij bent er toch zeker ook nog?
s’avonds dan gewoon groenten aardapppels of rijst of pasta en vlees en een toetje.
ik bedoel als hij warm wil eten kan ie het krijgen, maar dan wel op jouw manier toch? soep is zo warm en knaks zijn zo klaar.
ook lekker!

Misschien kan je ook weleens wat extra koken, zodat je een andere keer alleen maar wat uit de vriezer/ koelkast hoeft te halen?

Maar ik moet zeggen dat ik het ook heel lastig vind, zeker nu ik 5 dagen in de week leer voor school, dan komt Seth thuis eten koken, even spelen en naar bed. En in het weekend moeten dan inderdaad boodschappen en huishouden ook gedaan worden.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Zelfs ik heb er moeite mee om mn tijd goed te besteden hoor…
Wij staan hier vaak rond 8uur/half 9 op… even ontbijten, aankleden, papa naar t werk brengen om kwart voor 10… en als Noah en ik om 10uur weer thuis komen mag hij een dvd kijken… om half 12 eten we een broodje, en om 12uur gaat hij naar bed…
Dan ruim ik hier alles op, of kijk even wat programma`s terug op Internet…half 2/2uur gaat Noah uit bed…gaan we boodschappen doen…en soms even naar mn ouders toe… en dan is het tijd om te koken rond half 5/kwart voor 5… en dan gaan we eten… dan kijk ik mn programma van 5 tot 6… (As The World Turns), en om 6uur halen we papa op…zijn we om kwart over 6/half 7 thuis… en om 7uur krijgt Noah nog wat drinken en gaat ie naar bed…

Elke dag het zelfde… word er gek van!
Af en toe wel even wat afwisseling door sochtends even de markt op te gaan of naar een vriendin met een kind… maar meer is het ook niet…
Oh ja Noah gaat natuurlijk op Woensdag middag en Vrijdag ochtend ook naar school…

Ik heb dus ook helaas geen tips voor je…

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 29 Oct 2010 13:27:49

Phoe tja mijn dagen zien er als volgt uit:
6.45 wekker, me klaar maken en me brood smeren, 7.30 de deur uit, om 17.00 weer thuis en dan kookt pappa, 18.00 eten en om 18.30/18.45 gaat ze naar bed.
Op maandag is pappa de hele dag thuis dus dan heeft ze zijn volle aandacht.
Op di, wo, vrij breng ik haar naar het kdv en haalt pappa haar op.
op donderdag haal ik haar en kook ik, of zet ik de pannen op.
Op zaterdag ben ik alleen met haar en is het 's morgens opruimen en na der slaapje doe ik leuke dingen met haar en op zondag is het hetzelfde alleen dan doen we het samen met zijn drie. Dus hier moet ik zeggen is het best goed verdeeld met de aandacht denk ik. Alleen heb ik zelf wel vrij strakke planningen zeg maar en pappa is wat losser.

Groetjes,

Michèle

Als ik werk sta ik om half 8 op. Kleed me aan en maak daarna Jesse wakker. Eten en naar het kdv. Als we weer thuis zijn ga ik koken en Jesse spelen of Sesamstraat kijken. Na het eten mag hij nog spelen en daarna in bad of onder de douche. Hij ligt tussen 19.15 en 19.30 in bed. In de avond was ik soms of snel even stofzuigen ivm katten. Soms speelt hij na het eten boven en dan doe ik bv de badkamer.

Als we vrij zijn doen we het rustig aan. Ik kan gelukkig gewoon poetsen als Jesse speelt en dat gebeurt ook gewoon.
Doen boodschappen, winkelen, speeltuin, met vriendjes spelen enz. Ga ook vaak naar vrienden of familie. Als we bij vrienden zijn slaapt Jesse ook vaak in het campingbed en als we hem wakker maken om naar huis te gaan slaapt hij thuis gewoon weer verder

Ik vind het prima hoe het zo gaat. Jesse vind het volgens mij ook prima zo

Liefs

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/n01Cp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - kikie op 29 Oct 2010 19:45:21

Gewijzigd door - kikie op 29 Oct 2010 19:46:41