Ik mijn baan kwijt ben

Het zat eraan te komen, echt het was zo rustig. Vanaf mei werkloos. Maar goed. Ik zit nu een beetje met een probleem. Sanne heeft het super naar haar zin op het KDV en ik vind dat ze daar zoveel leert. En tevens vind ik het ook wel lekker. Maar als ik dus een uitkering krijg wordt dit niet meer vergoed, dus dan moeten we het zelf betalen. Ik heb zoiets van betalen we zelf en doen we een dag minder. En als ik binnen 4 maand nog geen ander werk heb zeggen we op. Maar mijn man vind gelijk opzeggen,maar als ik gelijk opzeg en ik krijg een ander baan is er natuurlijk weer een wachtlijst. Mijn schoonouders is geen optie die zijn simpelweg te oud. En mijn moeder wordt zometeen geopereerd. dus wat moet ik…
Ik ben wel al bezig met iets, maar dat wachten is zo klote…
Ik wil zo af en toe ook gewoon even carolien zijn ipv mama. Dus ik nam ook af en toe een dagje vrij voor mezelf en dan kan dat niet meer. Begrijp me niet verkeerd, Sanne is echt een schat hoor, maar word soms een beetje moe van haar.
Het is gewoon beter voor mij om aan het werk te gaan, dat heb ik nodig.
Iemand advies.

Groetjes Carolien

Ik denk dat je dan gewoon nog even je kleine hummel lekker naar het KDV moet laten gaan als je dit financieel aan kunt. Ik zou niet gokken op een nieuwe wachtlijst waar je mee te maken krijgt, zeker niet als je het voor je gevoel zowiezo nodig hebt om lekker te gaan werken.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

wat een rot nieuws!
ja ik heb niet veel tips,
alleen weet ik wel dat rico gewoon naar het kinderdagverblijf kan terwijl ik een uitkering heb, dan toch juist? als je zo weinig inkomen hebt moet dat ook gewoon kunnen?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wat rot dat je je baan kwijt bent. Ik kan me best wel goed voorstellen dat je het ook nodig hebt om Carolien te zijn, dat heb ik zelf ook. Ik vind het heerlijk om 2,5 dag in de week te werken en dan met heel andere dingen bezig te zijn. Ik was vrijdag ook lekker gaan eten, dat heb ik ook nodig. Net wat de anderen ook zeggen, als het kan, zou ik het kdv aan houden. Gewoon uitleggen aan je man waarom je dat graag wilt. Jullie hebben toch een boerenbedrijf? Dan zal het financieel toch haalbaar moeten zijn om Sanne gewoon op het kdv te houden. Denk ik. En het zou niet kloppen als mensen met minder inkomen hun kind niet op het kdv kunnen houden, aangezien ze dan nooit meer kunnen gaan verdienen door bv meer te gaan werken. Naarmate je inkomen krijg je ook meer of minder belastingcentjes terug. Ik zou het even uitzoeken meid, zeker als jij je er fijner bij voelt als Sanne een dagje weg is. Ik word soms ook moe van Eva, gewoon omdat je echt niet meer kunt doen waar je zin in hebt. Eva speelt goed zelf en vraagt niet veel aandacht op zich, maar toch ben je met haar bezig. Al is het maar met opletten wat ze uithaalt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Volgens mij moet je haar wel daar kunnen houden en ook vergoeding kunnen krijgen. Zoek dat even goed uit want anders zou iemand in de WW nooit kunnen solliciteren omdat ie geen opvang heeft. Das een beetje dubbel. Waarschijnlijk zul je alleen een wijzegingformulier in moeten vullen wil je nu al een hogere vergoeding krijgen, anders krijg je dat later terug. Kijk als je thuis blijft dan
zeggen ze ook ja sorry dit vergoeden we niet, maar als jij aantoont dat je betwee jobs zit maar wel solliciteerd dan kunnen ze denk ik weinig doen. Zelfs als je voor een ub gaat werken kan je soms maar korte baantjes hebben maar heb je wel opvang nodig.

Groetjes,

Michèle

Bij het begin van het invoeren van de kinderopvangtoeslag was het zo dat als je gedurende een jaar werkloos wordt, je het hele jaar recht hebt op kinderopvangtoeslag. Dus als jij in mei werkloos wordt, heb je het hele jaar nog recht. Toen ik nog bij de kinderopvangtoeslag werkte, waren ze er wel mee bezig om de wet aan te passen naar een half jaar naar het werkeloos worden. Ik weet dus niet hoe dit nu zit, maar dat zou je even na moeten vragen bij de belastingtelefoon.

Als je langdurig werkeloos bent; heb je nog wel recht de toeslag, mits je aan de doelgroep voldoet en een bijdrage krijgt in de kosten voor de kinderopvang van de gemeente of het UVW. In geval van werkeloosheid is dit het volgen van een reintegratietraject en moet je dus een bijdrage krijgen van 1/6e deel van de kosten van het UWV.

Ik begrijp van Rainbow dat jullie een boerenbedrijf hebt?. Ik weet niet of dit een maatschap is, maar volgens mij wordt je dan ook als werkend gezien en heb je sowieso recht op kinderopvangtoeslag. Dit zou je ook even na moeten vragen bij de belastingtelefoon.

Ik kan me goed voorstellen dat je er even uit wilt. Ik vind het zelf ook heerlijk om te werken en even “geen” mama te zijn.

Suc6!

Groetjes Natasja

Tja, mijn gevoel zegt ook laat Sanne gewoon lekker gaan. Voelik me ook beter bij en voor sanne ook. Financieel gezien kunnen we het wel aan. Maar ja mijn man is zuinig met centen. Maar even een gesprekje beginnen vanavond.

@Rainbow, 4 jaar geleden raakte ik ook in de WW gelukkig maar 1 maand, maar toen waren we wel financieel afhankelijk van mijn loon. We hadden namelijk net het boerenbedrijf overgenomen. En ik kan je vertellen boerenberijf is geen vetpot hoor. De meeste denken boeren hebben veel grond dus veel inkomen, maar dat is lang niet altijd zo. Ik denk juist dat de meeste boeren vooral nu het financieel erg moeilijk hebben. Het is tevens hard werken ook op zondag en feestdagen. Vond het in begin ook echt moeilijk, maar langzamerhand geniet ik meer. alleen nu met de Sanne is het soms moeilijk, omdat ik altijd op tijd sta. Mijn man moet om 17.00 uur voeren en dan moet ik thuis zijn als hij wil oppassen en ik weg wil. 's ochtends is hij altijd bezig tot een uur of 11.30. Kortom ik sta meestal op tijd dan. Juist daarom wil ik haar naar het KDV laten gaan. Maar goed de kleine meid wordt al groter en begrijpt steeds meer en wordt gemakkelijker.

ik laat het wel even weten!

bedankt in elk geval voor jullie reactie. Mijn gevoel is dus niet zo verkeerd.

groetjes Carolien

Net even gecheckt op internet. En gelukkig krijgen we het wel vergoed. manlief staat er toch een beetje huiverig tegenover, maar hem uitgelegd dat ik echt geen beter moeder wordt als ik Sanne elke dag om me heen heb. Klinkt wel heel erg eigenlijk, maar zo bedoel ik het niet. Als ik solliciteer kan ik haar er echt niet bij gebruiken. Gelukkig wordt het mooi weer. Ik heb het nog nooit zo druk gehad hahahahahaha.
We zijn samen even naar buiten gegaan en Sanne was mama druk aan het meehelpen met haar eigen kleine kruiwagen. Ik stopte de takjes van de boom in haar kruiwagen en zij haalde ze er weer uit. Dat doet me goed zo’n prachtige dag.

Groetjes Carolien

Oh mooi dat het vergoed wordt. En ja mannen snappen zoiets minder zeker als ze zelf minder tijd voor hun kids hebben (niet rot bedoeld) en zeker wat je zegt je kan haar niet meenemen naar een solli en je man zal niet altijd kunnen oppassen denk ik. Ha ha ha ze zien je aankomen bij zo’n gesprek.

Maar wat klinkt dat lief zo’n klein kruiwagentje. Helpt ze ook met de beesten voeren??

Groetjes,

Michèle

het kan ook heel goed zijn om een periode volledig thuis te zijn met de kleine. Ik heb net 3 maanden thuisg ezeten omdat ik mijn baan kwijt was, vorige week ben ik weer begonnen met werken, maar ik zag er best tegenop. Onze kleine gaat niet naar het KDV, maar naar oma, da’s het enige verschil tussen jou en mij, maar ik moet zeggen dat ik het heerlijk vond. Ik heb zoveel meer geleerd van die kleine bijvoorbeeld, daar mis je veel van als je aan het werk bent. Ik weet nu beter hoe ik wel of niet moet reageren in bepaalde situaties bijvoorbeeld. Je ziet die kleine gewoon ook meer en meer ontwikkelen en groeien, heerlijk om mee te maken. Ik had van mezelf ook, net als jij, niet verwacht dat ik het zo fijn zou vinden.
Het kan dus ook heel anders uitpakken dan je nu denkt.

Lfs

@ Michele, ik had een foto moeten maken, maar vergeten. Nee ze helpt nog niet mee, maar ze vindt de koeien reuzeinterressant. Als ik zeg zullen we even bij papa kijken dan is het JAJAJAJAAJA. En ze loopt gelijk naar de stal. ZO grappig.
We hebben voor haar verjaardag een hobbelkoe gegeven en die geeft ze af en toe wat fruit en koekje. Terwijl dat niet hebben gezegd ze heeft het uit zichzelf gedaan. Dus het zal wel niet lang meer duren. En ja mannen begrijpen dat inderdaad niet echt. Snap dat je het niet rot bedoeld. Maar ik moest hem er echt van overtuigen dat Sanne soms echt mijn energie helemaal leegzuigt.

We zijn vanmiddag ook nog even aan het wandelen geweest. Nou ja ik en de hond dan. Echt geweldig weer!! Ik had Sanne voor het eerst in een driewielertje gezet en heb haar met zo’n stang vanachter aangedrukt. Ze vond het werkelijk geweldig. Lachen!! achterom kijken met big smile. Volgens mij dacht ze dat ze zelf al fietste. De mop. Ze hield zich ook vast aan het stuurtje zo leuk om te zien.

@Wiebe16, Ergens voel ik me ook wel schuldig hoor, maar Sanne is absoluut geen makkelijk meisje. en ik vond het echt fijn als het soms weer maandag was. En ik werkte maar 3 dagen in de week. En andere oppas heb ik niet.
Maar we hebben nog even en anders begin ik voor mezelf.

Groetjes Carolien

Gewijzigd door - appellientje op 21 Mar 2010 21:03:13

je moet je niet schulig voelen, dat die ik nu ik weer aan het werk ben ook niet. Maar neemt niet weg dat ik het wel heerlijk vond met mijn ventje thuis! En dus de eerste werkweek weer even doorbijten was, hoewel het maar 2,5 dag is dat ik werk. Maar goed, je moet ook aan jezelf denken en als je niet een makkelijk kind hebt, dan is het fijn om er even uit te zijn kan ik me voorstellen.
Je moet doen waar jullie je beide goed bij voelen, dan weet je zeker dat dat het beste is voor allemaal, laat dat voorop staan!

Lfs

Ja, ik dacht inderdaad dat boeren mensen wel wat centjes hadden…maar ik weet ook dat het keihard werken is. Altijd. Vroeg op, alles op tijd. Nee, makkelijk zal het niet zijn! Helemaal niet. Maar wel leuk dat Sanne een eigen kruiwagentje heeft en mee heeft geholpen! Dat is wel erg gezellig!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Hoi Carolien,

Gelukkig dat je het kdv ghewoon vergoed krijgt. wel zo fijn voor Sanne toch? Stel dat je bv in juni al weer een nieuwe baan zou hebben, dan is ze net gewend om altijd thuis te zijn en dan moet ze toch weer naar het kdv. Ik denk dat het voor sanne beter is om zoveel mogelijk in haar ritme te blijven zeker omdat je al aangeeft dat ze niet echt makkelijk is. Mijn zoontje is ook best pittig en merk dat als hij bv twee weken niet geweest is hij dan weer een tijdje nodig heeft om weer helemaal gewend te zijn. Wel balen zeg, je baan kwijt. Finncieel gezien, maar ook gewoon gezien het feit dat het best lekker is om eens wat anders te doen te hebben. Ik kijk ook altijd weer uit naar mijn werkdagen(2 dagen per week) en op de andere dagen ben ik superblij dat ik weer lekker bij m’n kleine ventje ben.
En idd nu kun je die dagen lekker gebruiken voor sollicitaties ed, gaat ook en hoop tijd in zitten.

Succes iig

JA, eindelijk heb ik weer een baan. Voor 21 uur.
Ik heb haar vanaf september vorig jaar toch maar van de KDV afgehaald.
En langzamerhand had ik vrede met de situatie. Ik vind/vond het wel prettig.
Maar toch geeft het nu weer extra spanningen, want Sanne ging begin dit jaar naar de PSZ. Maar als mama weer aan het werk gaat wordt dat toch een beetje lastig.
De nieuwe werkgever is flexibel met de uren zegt hij. Moet in de praktijk altijd nog zien. Maar woensdag en vrijdag breng ik Sanne heen en papa haalt haar weer op. Hier zit het probleem. Eigenlijk heeft papa niet veel tijd om op Sanne te letten die dagen. Met een beorenbedrijf ben je gewoon de hele dag aan het werk.
Oma past de hele donderdag op. Maar goed. Ik hoop dat na ongeveer 3 maand wat meer vastigheid te hebben en dan gaat Sanne gewoon weer naar de KDV.
Hebben meer mama’s of papa’s hier ervaring mee om op deze leeftijd nog naar de KDV te brengen. Ik vind het zo sneu. Ik wil ook niet met haar heen en weer slepen.
Maar ik heb niet veel keus vrees ik. Ik voel me nu best schuldig tegenover haar.

Hoe denken jullie erover?
Groetjes Appelientje